EuroNCAP: Αξιολόγηση για το Tesla Model 3 και άλλα πέντε νέα μοντέλα

Δείτε τα video και την αναλυτική βαθμολογία για τα Tesla Model3, DS 3 Crossback, Kia Ceed, Mercedes-Benz B-Class, Mercedes-Benz GLE και Škoda Scala.

Τα πέντε αστέρια του Euro NCAP δεν τα έχεις πια αυτόματα στο τσεπάκι σου! Τα τελευταία χρόνια, ο ανεξάρτητος οργανισμός έχει κάνει την εκτίμησή του πιο αυστηρή, ιδίως σε επίπεδο εξοπλισμού. 

Από το 2018, δοκιμάζει την αποτελεσματικότητα του αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης όσον αφορά τους πεζούς και τα ποδήλατα. Υπάρχουν λοιπόν μοντέλα που μπορεί να χάνουν ένα αστέρι με τη βασική προίκα τους. Έτσι, ύστερα από το Citroën C5 Aircross, ήρθε η σειρά του DS 3 Crossback να πληρώσει τη νύφη.
 
Βαθμολογίες και ποσοστά στα έξι μοντέλα της πρόσφατης σειράς δοκιμών του Euro NCAP

Μοντέλο Αστέρια Ενήλικοι Παιδιά Ευάλωτοι Εξοπλισμός
DS 3 Crossback στάνταρ ♦♦♦♦ 87 % 86 %  54 %  63 % 
DS 3 Crossback έξτρα ♦♦♦♦♦ 96 % 86 %  64 %  76 % 
Kia Ceed στάνταρ ♦♦♦♦ 88 % 85 %  52 %  68 % 
Kia Ceed έξτρα ♦♦♦♦♦ 88 %  85 %  68 %  73 % 
Mercedes-Benz B-Class ♦♦♦♦♦ 96 % 90 %  78 %  75 % 
Mercedes-Benz GLE ♦♦♦♦♦ 91 % 90 %  78 %  78 % 
Škoda Scala ♦♦♦♦♦ 97 % 87 %  81 %  76 % 
Tesla Model 3 ♦♦♦♦♦ 96 % 86 % 74 % 94 %


Στη βασική διαμόρφωσή του, το καινούργιο σικάτο SUV της DS Automobiles αξιολογήθηκε μόνο με τέσσερα αστέρια. Προφανώς την πλειονότητα των πολύτιμων πόντων την έχασε από την απουσία AEB. Πολύτιμους πόντους όμως έχασε και από άλλους τομείς. Στην προστασία των ενηλίκων, το DS 3 αρκέστηκε σε ποσοστό 87%, το οποίο είναι πλέον αρκετά χαμηλό. Στην προστασία των ευάλωτων χρηστών του δρόμου, έπιασε 54% και στον εξοπλισμό ασφαλείας 63%. Αλλά αν είσαι επιβάτης ή οδηγός του DS 3 Crossback είσαι καλά προστατευμένος! Οι βαθμολογίες είναι εξαιρετικές τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες.

Με το πακέτο εξοπλισμού ασφαλείας, τα πράγματα γίνονται προφανώς καλύτερα. Η βαθμολογία προστασίας ενηλίκων ανεβάινει στο 96%, επειδή το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης προσέκτησε ένα αυτοκίνητο που σταμάτησε εμπρός από το DS 3 Crossback. Το ποσοστό των ευάλωτων χρηστών ανέβηκε στο 64%, το οποίο κινείται στο μέσο όρο (το σφάλμα περιλαμβάνει το παρμπρίζ που θέτει σε κίνδυνο το κεφάλι των πεζών σε περίπτωση πρόσκρουσης) και η βαθμολογία του εξοπλισμού που φτάνει το 76%. Για σύγκριση, το Volkswagen T-Cross είχε 97%, 86%, 81% και 80%!

Διπλή βαθμολογία συναντάμε και στο Kia Ceed. Στη στάνταρ διαμόρφωση, αξιολογήθηκε με τέσσερα αστέρια, και η αιτία ήταν και πάλι το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το οποίο δεν ανιχνεύει πεζούς και ποδηλάτες. Σημειώνεται επίσης ότι ο λαιμός του οδηγού κινδυνεύει σε περίπτωση πρόσκρουσης από το πίσω μέρος, όπως και ο κορμός του σε πλευρική σύγκρουση σε στύλο. Το κορεατικό κόμπακτ χάτσμπακ είναι ωστόσο άριστο στην ασφάλεια για τα παιδιά. Η προσθήκη του πακέτου ασφαλείας επιτρέπει στο Ceed να αξιολογηθεί και με το πολυπόθητο πέμπτο αστέρι.

Μεταξύ των άλλων μοντέλων που πέρασαν από την «πέδη» του Euro NCAP ήταν και το Model 3. Και το baby-Tesla έγραψε εξαιρετικές βαθμολογίες: 96% στην προστασία των ενηλίκων, 86% στην προστασία των παιδιών, 74% στην προστασία των ευάλωτων χρηστών και ένα άκρως εξαιρετικό 94% σε εξοπλισμό. Από την εισαγωγή της νέας κλίμακας αξιολόγησης του Euro NCAP, το τελευταίο ποσοστό αποτελεί και ρεκόρ για το τελευταίο αυτό κριτήριο. Η καλιφορνέζικη φίρμα μάλιστα είναι απόλυτα σύννομη με την τεχνολογική της εικόνα. Το αυτόματο φρενάρισμα λειτούργησε τέλεια. Αν υπάρχει κάτι για να προσάψουμε στο αμερικανικό μοντέλο είναι ότι σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό, αυτός κινδυνεύει να τραυματίσει σοβαρά χτυπώντας πάνω στο καπό.

Η Mercedes-Benz B-Class και GLE αξιολογήθηκαν αμφότερες με πέντε αστέρια. Και οι δύο απέσπασαν ειδική μνεία από τον Euro NCAP όσον αφορά τη μέση αποτελεσματικότητα του οδηγικού βοηθήματος που διατηρεί το αυτοκίνητο μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Για τη Mercedes-Benz B-Class μα σημειώσουμε ότι ο κορμός των ενηλίκων εντοπίστηκε σε μεγάλη έκθεση σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, ειδικά πίσω. Και για τα δύο γερμανικά αυτοκίνητα δεν υπάρχουν σκιές όσον αφορά την ασφάλεια των παιδιών.

Τέλος, το Škoda Scala αποφοίτησε με πολύ καλό απολυτήριο με το «καλημέρα». Για του λόγου το ασφαλές, αξιολογήθηκε με 97% στους ενηλίκους, 87% στα παιδιά, 76% στον εξοπλισμό και με ένα εξαιρετικό 81% στους ευάλωτους χρήστες. Η βαθμολογία του Scala είναι και ο καλύτερος συμβιβασμός ανάμεσα στα έξι μοντέλα που δοκιμάστηκαν σε αυτή τη σειρά του Euro NCAP. Μια νέα απόδειξη του τσεχικού ρεαλισμού…