node/36590

Δέκα πράγματα που δεν πρέπει να κάνετε στο αυτοκίνητο...

...αλλά τα έχουμε κάνει όλοι τουλάχιστον μια φορά.

Υπάρχουν πράγματα που κάνουμε στο αυτοκίνητο καθημερινά και τόσο συχνά που πλέον δεν μας προξενούν καμία εντύπωση όταν τα βλέπουμε. Ωστόσο, πολλά από αυτά είναι άκρως επικίνδυνα για την ασφάλειά μας. Ας δούμε μερικά από αυτά.

Πόδια στο ταμπλό

podi

Είναι κάτι που βλέπουμε κυρίως το καλοκαίρι και βασικά από γυναίκες συνοδηγούς. Είναι μια συνήθεια που μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επικίνδυνη σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος ή τρακαρίσματος. Κατά καιρούς έχουν καταγραφεί πολύ σοβαροί τραυματισμοί με κατάγματα σε ισχίο και όχι μόνο. Η σωστή θέση που καθόμαστε στο αυτοκίνητο δεν αφορά μόνο τον οδηγό αλλά και τους υπόλοιπους επιβάτες.

Να… τσιμπήσουμε κάτι

fagi

Όλοι το έχουμε κάνει κατά καιρούς. Αλλά κάποιοι το παρακάνουν. Άλλο να παίρνεις μια μπουκιά από ένα κουλούρι και άλλο να τρως σάντουιτς, χάμπουργκερ και παράλληλα να έχεις διπλά τον καφέ ή το αναψυκτικό. Τα χέρια πρέπει να είναι στο τιμόνι και η προσοχή μας στο δρόμο. Στο κάτω- κάτω αν πεινάσατε μπορείτε να κάνετε μια στάση. Θα το απολαύσετε και περισσότερο.

Ακούγοντας μουσική με ακουστικά

akou

Η μουσική -σε λογική πάντα ένταση- κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δεν είναι πρόβλημα, αλλά η χρήση ακουστικών δεν είναι και το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε κατά την οδήγηση. Η ακουστική απομόνωση του οδηγού από το περιβάλλον είναι μια πολύ επικίνδυνη κίνηση, καθώς ακόμη και αν δεν ακούσεις ένα κορνάρισμα μπορεί να αποβεί μοιραίο πολλές φορές.

Το αυτοκίνητο δεν είναι αποθήκη

fort

Τα πράγματα που μεταφέρουμε με το αυτοκίνητο πρέπει να είναι και συγκεκριμένα (σε όγκο) και σωστά τακτοποιημένα. Μεγάλα αντικείμενα, πεταμένα άτακτα περιορίζουν την ορατότητα προς τα πίσω, ενώ το επιπλέον βάρος αλλάζει ριζικά την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Τελευταίο αλλά αρκετά σημαντικό: τα εκτεθειμένα σε δημόσια θέα πράγματα μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να αποτελούν πρόκληση για επίδοξους κλέφτες.

Μουσική στη διαπασών και με ανοικτά παράθυρα

mous

Εκτός από το ότι μπορεί να ενοχλεί οδηγούς και πεζούς που κινούνται δίπλα σας, το να ακούς πολύ δυνατά μουσική είναι εξίσου επικίνδυνο με τη χρήση ακουστικών. Η ακουστική επαφή του οδηγού με το περιβάλλον πρέπει να είναι απρόσκοπτη.

Κάπνισμα

kapn

Οι κίνδυνοι για την υγεία από το κάπνισμα είναι γενικά γνωστοί. Αν αποφασίσετε να καπνίσετε, ωστόσο, υπάρχει έρευνα που δείχνει ότι θα πρέπει να αποφύγετε να το κάνετε αυτό στο αυτοκίνητό σας. Μόλις μισό τσιγάρο σε ένα αυτοκίνητο αρκεί για να φτάσει η ποιότητα του αέρα 10 φορές πάνω από αυτό που η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Πολιτειών θεωρεί επικίνδυνη. Επιπλέον αποσπά την προσοχή από το δρόμο, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που μπορεί ένα αναμμένο τσιγάρο να μας πέσει από το χέρι και να προκαλέσει ζημιά στο αυτοκίνητο (κάψιμο καθίσματος) ή ακόμη και ατύχημα αν τρομάξουμε και κάνουμε μια απότομη κίνηση.

Το αυτοκίνητο δεν είναι γκαρνταρόμπα

pouk

Το να μεταφέρεις κάποια ρούχα με το αυτοκίνητο δεν είναι πρόβλημα. Το να τα κρεμάς δεξιά και αριστερά μπορεί να αποβεί επικίνδυνο καθώς αυτά «κόβουν» την ορατότητα προς συγκεκριμένα σημεία με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την ασφάλεια σας. Την επόμενη φορά που θα πάρετε κάποια ρούχα μαζί σας σκεφτείτε ότι αυτά δεν πρέπει να κλείνουν τα παράθυρα.

Το μακιγιάζ μπορεί να γίνει και αλλού…

maki

Η εστίαση σε οτιδήποτε άλλο εκτός από την οδήγηση σημαίνει ότι είστε αποσπασμένοι και πιο επιρρεπείς σε ατυχήματα. Το να προσπαθείτε να μακιγιαριστείτε στο δρόμο για το γραφείο μπορεί να είναι κάτι που σας γλυτώνει χρόνο από το πρωινό ξύπνημα, αλλά σίγουρα δεν σας γλυτώνει από το ατύχημα. Οι καθρέπτες στο αυτοκίνητο έχουν συγκεκριμένη χρησιμότητα και πάντως όχι για να είναι η προέκταση της τουαλέτας σας

Οδήγηση χωρίς παπούτσια

xipo

Πολλοί από εμάς το κάνουν το καλοκαίρι. Δεν είναι και τόσο μεγάλο κακό, αλλά δεν είναι και ό,τι πιο ασφαλές καθώς μπορεί να χρειαστεί να φρενάρετε πολύ απότομα και ξαφνικά και να μην μπορέσετε να το κάνετε τόσο καλά με γυμνό πόδι όσο αν φορούσατε ένα παπούτσι. Επιπλέον, αν πρέπει να βγείτε από το αυτοκίνητο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, διατρέχετε τον κίνδυνο να τραυματιστείτε στα πόδια σας ή να χάσετε πολύτιμο χρόνο, προσπαθώντας να ξαναβάλετε τα παπούτσια σας.

Δεν λύνουμε τα προβλήματά μας στο αυτοκίνητο

kay

Το αυτοκίνητο δεν είναι ο καλύτερος χώρος για έντονες συζητήσεις. Σύμφωνα με μια έρευνα της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, οι «εκρηκτικές» συζητήσεις μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να προκαλέσουν καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο ώρες αργότερα. Αν αυτό ακούγεται… μακροπρόθεσμο, σκεφτείτε ότι την ώρα του καυγά η προσοχή σας δεν είναι στο δρόμο με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει. Περισσότερα από τα μισά τροχαία που οφείλονται σε απόσπαση προσοχής έχουν να κάνουν με συνομιλίες οδηγού-επιβατών και κυρίως σε υψηλούς τόνους όπως αναφέρει ομοσπονδιακή έρευνα στις ΗΠΑ.

node/39073

Δοκιμή ελαστικών: Οι καλύτερες επιλογές στις 18" [video]

Μια δοκιμή ελαστικών στο δρόμο με διάρκεια μηνών, αναδεικνύει το καλύτερο λάστιχο στη δημοφιλή διάσταση 225/40 R18.

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Δοκιμή ελαστικών: Οι καλύτερες επιλογές στις 18" [video]

Οι δοκιμές ελαστικών συνήθως γίνονται στο πεδίο δοκιμών κάποιας κατασκευάστριας εταιρίας και διαρκούν ελάχιστες μέρες. Το βρετανικό Tyre Reviews όμως αποφάσισε να κάνει κάτι διαφορετικό, δοκιμάζοντας λάστιχα κυρίως στο δρόμο, και γράφοντας αρκετά χιλιόμετρα με το καθένα από αυτά.

Η διάσταση που επιλέχθηκε για την περίσταση είναι η πολύ δημοφιλής 225/40 R18, η οποία αποτελεί τη στάνταρ επιλογή για το τελευταίο Skoda Octavia RS. Και τα τρία μοντέλα ελαστικών που συμμετείχαν είναι τα Continental PremiumContact 6, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 και Michelin Pilot Sport 4.

Και οι τρεις εταιρίες έχουν και πιο σπορ προτάσεις στην γκάμα τους: SportContact 6, Eagle SuperSport και Pilot Sport 4S, αντίστοιχα. Κοινό σημείο όλων εκείνων όμως είναι ότι προορίζονται για αυτοκίνητα που φορούν τουλάχιστον 19άρες. Διατίθενται σε ελάχιστες διαστάσεις –ή σε καμία– στις 18" και σίγουρα σε καμία στις 17". Οπότε, πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων με ζάντες 17" ή 18" θα αναγκαστούν να επιλέξουν ένα πιο ήπιο μοντέλο ελαστικού, αλλά να το κρίνουν με σπορ κριτήρια.

Όπως μας υπενθυμίζει ο Jonathan Benson του Tyre Reviews, σε αυτά περιλαμβάνεται η ακρίβεια του τιμονιού, δηλαδή το πόσο άμεσα μεταφράζουν την εντολή του οδηγού σε πράξη, και το πόσο αντέχουν όταν πιέζονται. Αναφέρει όμως κι άλλα χαρακτηριστικά που συχνά παραβλέπονται σε τέτοιες δοκιμές, όπως το ποιο λάστιχο προσφέρει την καλύτερη προστασία ζάντας (απάντηση: το Goodyear) ή ποιο είναι το πιο άνετο (το Michelin).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δείτε τι συμβαίνει όταν συνδυάζεις φθηνά με ακριβά ελαστικά [video]

Συνδυάζοντας την υποκειμενική εντύπωση που σχημάτισε ο ίδιος για κάθε λάστιχο με τα δεδομένα από τις μετρήσεις που έκανε σε βρεγμένη πίστα, αλλά και με αντικειμενικά δεδομένα από άλλες, συμβατικές δοκιμές ελαστικών που έχουν γίνει κατά καιρούς, ο Benson καταλήγει στη δική του κατάταξη. Η οποία φέρνει το Continental στη θέση του πιο σπορ, πιο άμεσου ελαστικού από τα τρία και το Michelin στη θέση του καλύτερου στο βρεγμένο και του πιο άνετου. Το Goodyear όμως είναι η πιο συμφέρουσα αγορά, αφού είναι σχεδόν παντού ισάξιο με τα άλλα δύο, αλλά κοστίζει αρκετά λιγότερο (σ.σ. στην Αγγλία).

Δείτε το πολύ αναλυτικό video του Tyre Reviews:

node/39067

Έρευνα: Οι Έλληνες οδηγούν κουρασμένοι και έχοντας καταναλώσει αλκοόλ

Η έρευνα έγινε από το «Ευρωβαρόμετρο» και αφορούν σε στοιχεία του 2019 - Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις άλλες χώρες της ΕΕ.

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Έρευνα: Οι Έλληνες οδηγούν κουρασμένοι και έχοντας καταναλώσει αλκοόλ

Απείθαρχος οδηγικά εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια ο Έλληνας οδηγός, ο οποίος οδηγεί παρά το γεγονός ότι νιώθει κουρασμένος ή έχει καταναλώσει αλκοόλ σε ποσότητα μεγαλύτερη από το επιτρεπόμενο όριο. Αντίθετα, εμφανίζει υποδειγματική συμπεριφορά όταν κάνει χρήση φαρμάκων, καθώς δεν επιλέγει να βρεθεί πίσω από το τιμόνι.

Το 48% των Ελλήνων οδηγών απάντησε καταφατικά ότι οδηγεί ακόμη και όταν είναι κουρασμένος, είτε πρόκειται να κάνει μακρινά ταξίδια είτε κοντινά. Φυσικά, το συγκεκριμένο ποσοστό είναι μειωμένο κατά 7% σε σχέση με την αντίστοιχη νοοτροπία που είχε το 2017, όμως υπολείπεται πολύ σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι Ολλανδοί δείχνουν ότι σέβονται τους συνοδηγούς, αφού μόλις το 23% απάντησε θετικά ότι οδηγεί όταν νιώθει κουρασμένος. Το ίδιο πράττουν και οι Γερμανοί σε ποσοστό 27%, ενώ απείθαρχοι εμφανίζονται οι Πολωνοί με 47% και οι Βέλγοι με 41%.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ DRIVE Safe: Αλκοόλ και οδήγηση ΠΟΤΕ μαζί

Αρνητικά πρωτεία έχουμε και στην οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε ποσοστό μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο όριο. Σε ποσοστό 24% οι Έλληνες οδηγοί αναφέρουν ότι είναι διατεθειμένοι να οδηγήσουν μετά από κατανάλωση αλκοόλ, ποσοστό -όμως- μειωμένο κατά 4% από αυτό που ίσχυε το 2017. Αυτά είναι τα επίσημα στοιχεία, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, που έγινε σχετικά με την οδηγική ασφάλεια, σε συνεργασία με το ίδρυμα Fondation Vinci Autorontes στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αφορά στοιχεία του προηγούμενου έτους.

Απείθαρχοι εμφανίζονται και οι Βέλγοι, οι οποίοι -με τη σειρά τους- οδηγούν μετά από χρήση αλκοόλ σε ποσοστό 23%, ενώ υποδειγματικοί σε αυτόν τον τομέα εμφανίζονται οι Σλοβάκοι σε ποσοστό 3%, οι Ολλανδοί και οι Σουηδοί σε ποσοστό 4%.

Επικίνδυνες συμπεριφορές εμφανίζουν οι Γάλλοι, οι Βέλγοι και οι Ισπανοί, οι οποίοι απάντησαν θετικά (11%) στην ερώτηση εάν οδηγούν εφόσον έχουν λάβει φάρμακα που μπορεί να επηρεάσουν την προσοχή τους. Οι Έλληνες οδηγοί σε αυτόν τον τομέα καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις μεταξύ των χωρών της ΕΕ, καθώς μόλις το 7% απάντησε θετικά (μαζί με τους Άγγλους, τους Σουηδούς και τους Πολωνούς), έχοντας σε ακόμη καλύτερη θέση τους Ολλανδούς σε ποσοστό 5%.

Τέλος, μεγάλη αύξηση γνώρισε το ποσοστό των Ελλήνων που οδηγεί εφόσον έχει καπνίσει κάνναβη ή έχει κάνει χρήση ναρκωτικών, αφού το 4% απάντησε ότι είναι διατεθειμένο να οδηγήσει μετά από χρήση ναρκωτικών, ενώ στην ίδια θέση βρίσκονται και οι Ισπανοί. Αντίθετα, μόλις το 1% των Γάλλων απάντησε θετικά στη συγκεκριμένη ερώτηση.