node/37539

Crash-test Euro NCAP: Οι πρωταθλητές και οι ουραγοί του 2019

Ύστερα από την ολοκλήρωση και της τελευταίας σειράς δοκιμών του Euro NCAP για το 2019, κάνουμε την αποτίμηση. Ανάμεσα λοιπόν στα 45 αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν ποια διέπρεψαν και ποια ήταν στο τέλος της ουράς;

Η αλήθεια είναι ότι εφέτος, δεν συντελέστηκε κάποια καταστροφή. Ο Euro NCAP όμως επαναξιολόγησε αυτοκίνητα που κυκλοφορούν και που δοκιμάστηκαν παλιότερα, αυτή τη φορά όμως με τις νέες προδιαγραφές των δοκιμών του. Διαδικασία που οδήγησε το FIAT Panda στο να βαθμολογηθεί με μηδέν αστέρια. 

Υπό την ίδια διαδικασία αξιολογήθηκε και το Jeep Renegade που κατάφερε να πάρει τρία αστέρια, μια βαθμολογία θα λέγαμε «σωστή». Αλλά το αμερικανικό SUV που είχε πάρει πέντε αστέρια κατά το λανσάρισμά του το 2014, έγινε ξαφνικά επικίνδυνο σήμερα;

Σαφώς και όχι. Το Renegade «τιμωρήθηκε» από τη μεγάλη σημασία που δίνεται πλέον στην παρουσία αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, το διαβόητο AEB, το οποίο δεν ήταν στάνταρ στο μοντέλο που δοκιμάστηκε. Αυτό υπονόμευσε τα αποτελέσματα, παρόλο που η προστασία των επιβατών και αυτή για τα παιδιά είναι πολύ καλή.

Στους παρακάτω πίνακες θα δείτε το κορυφαίο και το λιγότερο καλό, χωρισμένα ανά κατηγορίες. 
Τα αυτοκίνητα επιλέχθηκαν βάσει του μέσου όρου των αποτελεσμάτων τους, με τη μεγαλύτερη σημασία δίνεται στα κριτήρια προστασίας των ενηλίκων και των παιδιών.
Στoυς πίνακες, το επί % είναι η αξιολόγηση για την προστασία ενηλίκων, την προστασία παιδιών, την προστασία για ευάλωτους χρήστες του δρόμου και τον εξοπλισμό ασφαλείας.

ΣΟΥΠΕΡΜΙΝΙ
  Μοντέλο Αστέρια Ενήλικοι Παιδιά Ευάλωτοι Εξοπλισμός
Το καλύτερο  Renault Clio  ♦♦♦♦♦  96%  89%  72%  75%
Το λιγότερο καλό  Opel Corsa  ♦♦♦♦  84%  86%  66%  69%

 

ΜΙΚΡΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ
  Μοντέλο Αστέρια Ενήλικοι Παιδιά Ευάλωτοι Εξοπλισμός
Το καλύτερο Mazda3  ♦♦♦♦♦  98%  87%  81%  73%
Το λιγότερο καλό Kia Ceed*  ♦♦♦♦  88%  85%  52%  68%

* Με τον στάνταρ εξοπλισμό. Με το έξτρα πακέτο αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ & MPV
  Μοντέλο Αστέρια Ενήλικοι Παιδιά Ευάλωτοι Εξοπλισμός
Το καλύτερο Mercedes-Benz CLA  ♦♦♦♦♦  96%  91%  91%  75%
Το λιγότερο καλό VW Sharan**  ♦♦♦♦  89%  78%  59%  62%

* *Ισχύει και για το SEAT Alhambra

SUV μικρότερα από 4,5 m
  Μοντέλο Αστέρια Ενήλικοι Παιδιά Ευάλωτοι Εξοπλισμός
Το καλύτερο Mazda CX-30  ♦♦♦♦♦  99%  86%  80%  77%
Το λιγότερο καλό Jeep Renegade  ♦♦♦  82%  84%  55%  58%

 

SUV μεγαλύτερα από 4,5 m
  Μοντέλο Αστέρια Ενήλικοι Παιδιά Ευάλωτοι Εξοπλισμός
Το καλύτερο Subaru Forester  ♦♦♦♦♦  97%  91%  80%  78%
Το λιγότερο καλό Jeep Cherokeee  ♦♦♦♦  80%  78%  56%  69%
node/39446

Elon Musk: Είμαστε πολύ κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση

Ο CEO της Tesla είναι σίγουρος πως στο άμεσο μέλλον τα οχήματα της Tesla θα υποστηρίζουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5.

Παρασκευή, 10 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Elon Musk: Είμαστε πολύ κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση

Ο Elon Musk, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Παγκόσμιο Συνέδριο Τεχνητής Νοημοσύνης στη Σανγκάη, δήλωσε πως η τεχνολογία πλήρως αυτόνομης οδήγησης (επιπέδου 5) θα είναι έτοιμη αρκετά σύντομα.

«Είμαι απόλυτα σίγουρος πως η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 θα γίνει πραγματικότητα, και πιστεύω πως αυτό θα συμβεί πολύ γρήγορα. Συνεχίζω να πιστεύω πως θα έχουμε έτοιμα τα βασικά συστατικά για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 μέσα στο έτος», δήλωσε ο Musk.

Ο CEO της Tesla ισχυρίζεται πως η πλήρως αυτόνομη οδήγηση είναι εφικτή με το harware που υπάρχει ήδη στα σημερινά μοντέλα της εταριείας, με τις διαφορές να αφορούν το λογισμικό. Επίσης, θεωρεί πως δεν υπάρχουν πλέον μεγάλες προκλήσεις για την ολοκλήρωση του project αλλά αρκετά μικρά προβλήματα που απομένει να λυθούν, καθώς το σύστημα πρέπει να είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει περίεργες καταστάσεις με επιτυχία.

Το πιο πιθανό σενάριο είναι η Tesla να συνεχίσει να αναβαθμίζει τις δυνατότητες του Autopilot που προσφέρει για τα μοντέλα της, το οποίο σήμερα προσφέρει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Αυτό συμβαίνει επείδή παρόλο που το σύστημα αναλαμβάνει πλήρως τον έλεγχο του τιμονιού, της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης, ο οδηγός καλείται να έχει διαρκώς τα χέρια του πάνω ή κοντά στο τιμόνι και να διατηρεί την προσοχή του στο δρόμο καθώς ανά πάσα στιγμή μπορεί να του ζητηθεί να ανακτήσει τον έλεγχο.

[Πηγή: CarExpect]

node/39402

Bridgestone: Νέα τεχνολογία παρακολούθησης της κατάστασης των ελαστικών [video]

Το σύστημα Tyre Damage Monitoring System εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Microsoft με στόχο να ενισχύσει την οδική ασφάλεια.

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Bridgestone: Νέα τεχνολογία παρακολούθησης της κατάστασης των ελαστικών [video]

Η Bridgestone ανακοίνωσε τη νέα τεχνολογία Tyre Damage Monitoring System σε συνεργασία με την Microsoft, η οποία παρακολουθεί διαρκώς την κατάσταση των ελαστικών καθώς το όχημα κινείται, με στόχο να προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανές τεχνικές βλάβες, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Μ.Βρετανία, το 30% των τροχαίων ατυχημάτων έχουν να κάνουν με τεχνικές βλάβες. Όπως αναφέρει η Bridgestone, οι βλάβες στα ελαστικά μπορεί να έχουν να κάνουν με απώλεια πίεσης, κόπωση, ανομοιόμορφη φθορά και τραυματισμό της γόμας από λακούβες, κακοτεχνίες ή κοφτερά αντικείμενα που βρίσκονται στο οδόστρωμα.

Τα συστήματα ελέγχου πίεσης ελαστικών που υποχρεωτικά ανήκουν στον εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων από το 2012, δίνουν μια εικόνα για την κατάσταση του ελαστικού, ενώ η σωστή συντήρηση τους αποτρέπει πιθανά προβλήματα. Παρόλα αυτά, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τρόπος να αντιληφθεί ο οδηγός τον τραυματισμό του ελαστικού από αντικείμενα καθώς βρίσκεται σε κίνηση - κάτι που έρχεται να λύσει το Tyre Damage Monitoring System.

Το σύστημα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Microsoft Connectet Vehcile Platform (MCVP), λαμβάνοντας δεδομένα από αισθητήρες που ήδη υπάρχουν στα αυτοκίνητα. Μέσω αλγορίθμων, είναι δυνατή η παρακολούθηση της κατάστασης της επιφάνειας του ελαστικού, με τον οδηγό να λαμβάνει προειδοποιητικό μήνυμα αμέσως μετά από μια πιθανή βλάβη. Επιπλέον, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να καταγράφει την τοποθεσία όπου παρατηρήθηκε η βλάβη, δημιουργώντας μια βάση δεδομένων που θα μπορούσε να φανεί πολύ χρήσιμη στις τοπικές αρχές που είναι υπεύθυνες για τη συντήρηση δρόμων, αλλά και για τα υπόλοιπα οχήματα που περνούν από το συγκεκριμένο σημείο.

Το Tyre Damage Monitoring System είναι ήδη διαθέσιμο για τους στόλους οχημάτων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Microsoft Connectet Vehcile Platform (MCVP), ενώ δεν είναι απίθανο να δούμε κάτι παρόμοιο και στα επιβατικά αυτοκίνητα του μέλλοντος.

[Πηγή: Bridgestone]