node/37539

Crash-test Euro NCAP: Οι πρωταθλητές και οι ουραγοί του 2019

Ύστερα από την ολοκλήρωση και της τελευταίας σειράς δοκιμών του Euro NCAP για το 2019, κάνουμε την αποτίμηση. Ανάμεσα λοιπόν στα 45 αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν ποια διέπρεψαν και ποια ήταν στο τέλος της ουράς;

Η αλήθεια είναι ότι εφέτος, δεν συντελέστηκε κάποια καταστροφή. Ο Euro NCAP όμως επαναξιολόγησε αυτοκίνητα που κυκλοφορούν και που δοκιμάστηκαν παλιότερα, αυτή τη φορά όμως με τις νέες προδιαγραφές των δοκιμών του. Διαδικασία που οδήγησε το FIAT Panda στο να βαθμολογηθεί με μηδέν αστέρια. 

Υπό την ίδια διαδικασία αξιολογήθηκε και το Jeep Renegade που κατάφερε να πάρει τρία αστέρια, μια βαθμολογία θα λέγαμε «σωστή». Αλλά το αμερικανικό SUV που είχε πάρει πέντε αστέρια κατά το λανσάρισμά του το 2014, έγινε ξαφνικά επικίνδυνο σήμερα;

Σαφώς και όχι. Το Renegade «τιμωρήθηκε» από τη μεγάλη σημασία που δίνεται πλέον στην παρουσία αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, το διαβόητο AEB, το οποίο δεν ήταν στάνταρ στο μοντέλο που δοκιμάστηκε. Αυτό υπονόμευσε τα αποτελέσματα, παρόλο που η προστασία των επιβατών και αυτή για τα παιδιά είναι πολύ καλή.

Στους παρακάτω πίνακες θα δείτε το κορυφαίο και το λιγότερο καλό, χωρισμένα ανά κατηγορίες. 
Τα αυτοκίνητα επιλέχθηκαν βάσει του μέσου όρου των αποτελεσμάτων τους, με τη μεγαλύτερη σημασία δίνεται στα κριτήρια προστασίας των ενηλίκων και των παιδιών.
Στoυς πίνακες, το επί % είναι η αξιολόγηση για την προστασία ενηλίκων, την προστασία παιδιών, την προστασία για ευάλωτους χρήστες του δρόμου και τον εξοπλισμό ασφαλείας.

ΣΟΥΠΕΡΜΙΝΙ
  Μοντέλο Αστέρια Ενήλικοι Παιδιά Ευάλωτοι Εξοπλισμός
Το καλύτερο  Renault Clio  ♦♦♦♦♦  96%  89%  72%  75%
Το λιγότερο καλό  Opel Corsa  ♦♦♦♦  84%  86%  66%  69%

 

ΜΙΚΡΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ
  Μοντέλο Αστέρια Ενήλικοι Παιδιά Ευάλωτοι Εξοπλισμός
Το καλύτερο Mazda3  ♦♦♦♦♦  98%  87%  81%  73%
Το λιγότερο καλό Kia Ceed*  ♦♦♦♦  88%  85%  52%  68%

* Με τον στάνταρ εξοπλισμό. Με το έξτρα πακέτο αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ & MPV
  Μοντέλο Αστέρια Ενήλικοι Παιδιά Ευάλωτοι Εξοπλισμός
Το καλύτερο Mercedes-Benz CLA  ♦♦♦♦♦  96%  91%  91%  75%
Το λιγότερο καλό VW Sharan**  ♦♦♦♦  89%  78%  59%  62%

* *Ισχύει και για το SEAT Alhambra

SUV μικρότερα από 4,5 m
  Μοντέλο Αστέρια Ενήλικοι Παιδιά Ευάλωτοι Εξοπλισμός
Το καλύτερο Mazda CX-30  ♦♦♦♦♦  99%  86%  80%  77%
Το λιγότερο καλό Jeep Renegade  ♦♦♦  82%  84%  55%  58%

 

SUV μεγαλύτερα από 4,5 m
  Μοντέλο Αστέρια Ενήλικοι Παιδιά Ευάλωτοι Εξοπλισμός
Το καλύτερο Subaru Forester  ♦♦♦♦♦  97%  91%  80%  78%
Το λιγότερο καλό Jeep Cherokeee  ♦♦♦♦  80%  78%  56%  69%
node/39929

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το νέο Toyota Yaris [video]

Το νέο πρωτόκολλο δοκιμών πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP εγκαινιάστηκε από το Toyota Yaris.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το νέο Toyota Yaris [video]

Τη μέγιστη βαθμολογία απέσπασε το νέο Toyota Yaris στις δοκιμασίες του EuroNCAP εγκαινιάζοντας το νέο πρωτόκολλο δοκιμών. Οι υψηλές βαθμολογίες που απέσπασε το Yaris στις επιμέρους δοκιμασίες, το καθιστούν ένα από ασφαλέστερα μοντέλα στην κατηγορία του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πόσο κοστίζει το βασικό Toyota Yaris;

Πιο συγκεκριμένα, το Yaris αξιολογήθηκε με 86% στην προστασία ενηλίκων, 81% στην προστασία ανηλίκων και 78% στην προστασία πεζών. Εκτός από τη νέα πλατφόρμα GA-B που χρησιμοποιεί η τέταρτη γενιά Yaris, στη βαθμολογία 5 αστεριών συνέβαλλαν και οι 7 αερόσακοι που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένων και δύο αερόσακων ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό που ανοίγουν στις πλευρικές συγκρούσεις αποτρέποντας τραυματισμούς από τη μεταξύ τους επαφή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Yaris Hybrid

Όσον αφορά το πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης Toyota Safety Sense 2.5 (PCS, RSA, AHB, ACC, LTA) που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του ιαπωνικού σουπερμίνι, σε αυτό τον τομέα η βαθμολογία του Yaris ήταν 85%.

Δείτε ολόκληρη την αξιολόγηση του Toyota Yaris από τον οργανισμό EuroNCAP εδώ.

[Πηγή: EuroNCAP]

node/39750

Η απόλυτη δοκιμή ελαστικών 16" [video]

Δείτε ποια είναι τα κορυφαία λάστιχα στη δημοφιλή διάσταση 205/55R16, μεταξύ των 12 πιο σύγχρονων επιλογών της αγοράς, για να επιλέξετε το καλύτερο.

Σάββατο, 22 Αυγούστου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Η απόλυτη δοκιμή ελαστικών 16" [video]

Τώρα που το καλοκαίρι πλησιάζει στο τέλος του, πολλοί οδηγοί αναζητούμε τα λάστιχα με τα οποία θα εφοδιάσουμε το αυτοκίνητό μας για το χειμώνα που έρχεται –και για τους επόμενους. Και είναι αρκετά πιθανό η διάσταση που ψάχνουμε να είναι η 205/55R16, μία από τις δημοφιλέστερες στη χώρα μας –αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Άρα χρειάζεται μια αναλυτική δοκιμή των τελευταίων, πιο εξελιγμένων μοντέλων, για να μας καθοδηγήσει στη σωστή επιλογή.

Πάνω στην ώρα λοιπόν, οι άνθρωποι του Tyre Reviews (που μας έχουν προσφέρει ενδιαφέρουσες δοκιμές για τη συμπεριφορά των ελαστικών στους 0-15ο C και για τα καλύτερα λάστιχα στις 18") συγκέντρωσαν 12 μοντέλα ελαστικών και τα υπέβαλαν σε αντικειμενικές δοκιμασίες, σε στεγνή και βρεγμένη άσφαλτο, ενώ τα έκριναν και υποκειμενικά, σε επίπεδο αίσθησης και άνεσης. Οι επιδόσεις στο βρεγμένο συνέβαλαν στον υπολογισμό της τελικής βαθμολογίας με μεγαλύτερη βαρύτητα, όμως αναφέρεται και η επίδοση του κάθε ελαστικού σε κάθε τομέα ξεχωριστά, έτσι ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος να μπορεί να δώσει βάρος σε εκείνον που τον ενδιαφέρει περισσότερο.

Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε στην πίστα δοκιμών της Goodyear στη νότια Γαλλία, ενώ το αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα Volkswagen Golf προηγούμενης γενιάς. Τα μοντέλα που συμμετείχαν ήταν τα εξής:

BF Goodrich Advantage
Bridgestone Turanza T005
Continental PremiumContact 6
Falken ZIEX ZE310 EcoRun
Goodride RP28
Goodyear EfficientGrip Performance 2
Hankook Ventus Prime 3 K125
Maxxis Premitra HP5
Michelin Primacy 4
Nokian WetProof
Pirelli Cinturato P7 C2
Uniroyal RainSport 5

Όλα έχουν δείκτη ταχύτητας V, εκτός από τα Michelin και BF Goodrich που έχουν Η, ενώ τα μοναδικά extra load λάστιχα της δοκιμής είναι τα Falken και Pirelli.

Σε στεγνή άσφαλτο λοιπόν, τα Continental ήταν εκείνα που ξεχώρισαν στο φρενάρισμα, ακολουθούμενα από την τριάδα των Pirelli, Falken και Nokian. Ο ταχύτερος χρόνος στην πίστα δοκιμών επιτεύχθηκε από τα Goodyear, οριακά εμπρός από τα Continental και Maxxis. Αυτά τα δύο όμως ήταν εκείνα που οι δοκιμαστές ξεχώρισαν σε επίπεδο αίσθησης, μαζί με τα Pirelli. Τα low budget λάστιχα της παρέας, τα Goodride, σημείωσαν τις χειρότερες επιδόσεις, με διαφορά, παρότι σε αίσθηση κατάφεραν να ξεπεράσουν τα Uniroyal και τα BF Goodrich.

Στο βρεγμένο, το φρενάρισμα ήταν υπόθεση των Falken, Continental και Uniroyal που σημείωσαν σημαντικά καλύτερη επίδοση από τα επόμενα –πάνω από 2 m στην απόσταση ακινητοποίησης. Στο γύρο πίστας τα Maxxis έκαναν την έκπληξη και επικράτησαν σε χρόνο, ενώ σε αίσθηση βρέθηκαν στη 2η θέση, πίσω από τα Pirelli και εμπρός από τα Goodyear. Άλλωστε τα Maxxis τα κατάφεραν καλά και στη δοκιμή υδρολίσθησης, μένοντας πίσω μόνο από τα Uniroyal, τα οποία βρίσκονταν σε δικό τους αγώνα, με διαφορά 6 km/h από τον 2ο. Και εδώ, στις βρεγμένες δοκιμασίες, τα Goodride βρέθηκαν στην τελευταία θέση, με μεγάλη διαφορά από τους προηγούμενους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η απόλυτη δοκιμή ελαστικών στους 0-15 °C [video]

Στον τομέα της άνεσης, η κατάταξη σχεδόν αντιστράφηκε, με τα BF Goodrich να έρχονται στην 1η θέση, εμπρός από τα Michelin και Goodyear, ενώ επικράτησαν και στο θόρυβο κύλισης, με τα Goodyear και Pirelli να ακολουθούν. Από την άλλη, τη λιγότερη αντίσταση κύλισης εμφάνισαν τα Bridgestone, οπότε θα έχουν το πιο θετικό αντίκτυπο στην κατανάλωση, εμπρός από τα Goodyear και Michelin.

Τα παραπάνω αποτελούν μια σύντομη περιγραφή των επιμέρους αποτελεσμάτων. Ποια ήταν όμως τα λάστιχα που ξεχώρισαν συνολικά και προτείνονται από το Tyre Reviews ως κορυφαία; Δείτε παρακάτω το σχετικό video, ή επισκεφτείτε το Tyre Reviews για τα αναλυτικά αποτελέσματα.