Από την 1η Νοεμβρίου, ξεκινά η σταδιακή απαγόρευση των ελαστικών ημί-σλικ

Από την 1η Νοεμβρίου, ξεκινά η σταδιακή απαγόρευση των ελαστικών ημί-σλικ

Εγκεκριμένο από το 2011, το διάταγμα που θέτει το τέλος της παραγωγής και της πώλησης ελαστικών ημί-σλικ και σλικ για το δρόμο θα τεθεί σε ισχύ από μεθαύριο. Ωστόσο, οι πωλητές θα έχουν 2,5 χρόνια περιθώριο για να διαθέσουν το στοκ τους.

Οι αγοραστές ελαστικών ημί-σλικ και σλικ που είναι εγκεκριμένα για χρήση στο δρόμο έχουν προειδοποιηθεί ήδη από το 2011. Τη χρονιά που τέθηκε σε ισχύ διάταγμα το οποίο σταδιακά άλλαζε την ονομασία των ελαστικών, τα οποία ταξινομούνται πλέον σύμφωνα με το συντελεστή αντίστασης κύλισης ή RRC -Rolling Resistance Coefficient.

Κάθε κατηγορία οχημάτων (επιβατικά, επαγγελματικά, φορτηγά) υπόκειται πλέον σε αυτή την ταξινόμηση, η οποία κυμαίνεται από το Α (για λάστιχα με ελάχιστη αντίσταση κύλισης) έως το G (για λάστιχα που ισχυρή πρόσφυση και αντίσταση στην κύλιση).

Από την 1η Νοεμβρίου 2018, η πώληση ελαστικών κατηγορίας F και G απαγορεύεται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τυπικά, αυτό σημαίνει ότι τα λάστιχα ημί-σλικ, μερικές φορές υπάρχοντα ως πρώτη τοποθέτηση (προαιρετικά) από τους κατασκευαστές σε μερικά πολύ σπορ μοντέλα, σούπερκαρ και GT, θα εξαφανιστούν προοδευτικά από την αγορά των ΙΧ. Ο στόχος είναι να σταματήσει η κυκλοφορία αυτών των ελαστικών που επιβαρύνουν την εκπομπή CO2.

Η ισχυρή πρόσφυση και αντίσταση στην κύλιση ενός τέτοιου λάστιχου έχει αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης. Το παράδοξο είναι ότι η EE δεν επικαλείται αντίστοιχα το επιχείρημα της ασφάλειας, καθώς τα ίδια λάστιχα είναι αναποτελεσματικά με βροχερό καιρό. 

Πάντως, παρά την εφαρμογή του διατάγματος από την 1η Νοεμβρίου, όσοι τα εμπορεύονται στη λιανική έχουν περιθώριο 30 μηνών για να ξεφορτωθούν το υπάρχον απόθεμά τους.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube