node/35172

Άμστερνταμ: Τέλος στα θερμικά από το 2030

Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου της πόλης, την Πέμπτη που μας πέρασε, άλλη μια μεγάλη μητρόπολη θα απαγορεύσει καθολικά την κυκλοφορία των θερμικών αυτοκινήτων.

Βενζίνοκίνητα και ντίζελ θα απαγορευτούν στο Άμστερνταμ από το 2030 «για τον καθαρισμό του αέρα της πόλης», αποφάσισε την περασμένη Πέμπτη το δημοτικό συμβούλιο της ολλανδικής πρωτεύουσας. Ακόμα και τα πλοιάρια που κυκλοφορούν στα πολλά κανάλια της πόλης μπήκαν στο στόχαστρο. «Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι ένας σιωπηλός δολοφόνος και ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους για την υγεία στο Άμστερνταμ», λέει ο Sharon Dijksma, αντιδήμαρχος υπεύθυνος για την κινητικότητα.

Παρά τη ευρεία χρήση ποδηλάτου από πολλούς Ολλανδούς, οι τιμές της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις Κάτω Χώρες υπερβαίνουν τακτικά τα ανώτατα επίπεδα που επιτρέπουν οι ευρωπαϊκοί κανόνες σε αυτόν τον τομέα, λόγω της βαριάς κυκλοφορίας στις μεγάλες πόλεις όπως το Άμστερνταμ και το Rotterdam. Σύμφωνα με το ολλανδικό υπουργείο Υγείας, τα σημερινά επίπεδα εκπομπών διοξειδίου του αζώτου και σωματιδίων είναι υπεύθυνα για ασθένειες του αναπνευστικού συστήματος, ενώ η χρόνια έκθεση μειώνει το προσδόκιμο ζωής κατά περισσότερο από ένα χρόνο.

Άμστερνταμ

Ο στόχος των αρχών του Άμστερνταμ είναι να αντικαταστήσουν μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα με «καθαρές» εναλλακτικές λύσεις, όπως ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή αυτοκίνητα υδρογόνου. «Ο στόχος δεν είναι να τιμωρηθούν οι οδηγοί, ενώ μέχρι τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι φθηνότερα από τα άλλα, χώρια που θα υπάρχουν όλο και περισσότερα φτηνά ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε εκπρόσωπος του Sharon Dijksma. Ωστόσο, από το 2020, τα ντίζελ που κυκλοφόρησαν στην αγορά πριν από το 2005 θα απαγορευτούν από την πόλη, η οποία σταδιακά θα επεκτείνει το φάσμα των απαγορευμένων οχημάτων κατά τα επόμενα χρόνια. Έτσι, από το 2022 θα απαγορευτούν λεωφορεία και πούλμαν με μοτέρ ντίζελ και το 2025 θα έρθει η σειρά των φορτηγών, των επαγγελματικών βαν, των ταξί και των τουριστικών πλοιαρίων.

Η πόλη επισημαίνει ότι θα παρέχει επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές και εγκαταστάσεις στάθμευσης για καθαρά οχήματα, ενθαρρύνοντας έτσι τους πολίτες της να υιοθετήσουν πιο πράσινες συμπεριφορές.

Άμστερνταμ

Το Άμστερνταμ σαφώς δεν είναι πρωτοπόρο στον τομέα αυτό. Όπως γνωρίζουμε, βενζινοκίνητα και ντίζελ θα απαγορευτούν και στο Παρίσι, επίσης από το 2030. Από το Λονδίνο μέχρι το Mexico City και από το Auckland μέχρι το Vancouver, παρόμοιες απαγορεύσεις έχουν ανακοινωθεί τα τελευταία χρόνια από τις τοπικές αρχές. Από το επόμενο έτος, για παράδειγμα, το κέντρο της Οξφόρδης θα είναι κλειστό για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα.

node/39676
Cadillac Lyriq

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Γνωστή για τις επιδόσεις της στους θερμικούς κινητήρες, η Cadillac άλλαξε τον προσανατολισμό της και εισήλθε στην ηλεκτρική εποχή. Η Lyriq εγκαινιάζει αυτό το νέο κεφάλαιο για την αμερικανική φίρμα.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Η Cadillac είχε αποκτήσει εδώ και καιρό φήμη για τη στροφή της προς μικρότερους κινητήρες που πήγαιναν αντάμα με το επίσης downsizing στο μέγεθος των αυτοκινήτων της. Με την τάση αυτή να αποτελεί πλέον «περυσινά, ξινά σταφύλια», φαίνεται ότι πλέον κινείται σε μια νέα πορεία που θα την τοποθετήσει ως την premium φίρμα-ηλεκτρική αιχμή του ομίλου της General Motors. Και για να εγκαινιάσει αυτόν τον νέο προσανατολισμό, η Cadillac αποκαλύπτει τη Lyriq στη σχεδόν τελική μορφή της.

Βέβαια, η Lyriq ή καλύτερα το είδος αυτοκινήτου που αντιπροσωπεύει, δεν αποτελεί έκπληξη: Για την άφιξή της στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η φίρμα του Detroit παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό SUV. Μια πολύ δημοφιλής μορφή, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου η αγορά κυριαρχείται από το Tesla Model X, το αιώνιο σημείο αναφοράς που οφείλει η Lyriq να κατατροπώσει. Και για να φτάσει σε αυτή την πλεονεκτική θέση, η Cadillac πιέζει τα… ποτενσιόμετρα στο μάξιμουμ.

Cadillac Lyriq

Αυτό ισχύει σφόδρα και για το στιλ, καθώς το αμερικανικό SUV ξεπατικώνει το Cadillac EV Concept, το πρωτότυπο που ανακοίνωσε τη Lyriq το 2019. Επομένως, βρίσκουμε έναν αδρό σχεδιασμό με έντονες γωνίες και ακμές, και μια πτυχωτή πρόσοψη με τεράστια νικελένια (και φωτιζόμενη) μάσκα -μια υποτιθέμενη κληρονομιά από τις Cadillac Eldorado και DeVille από τις δεκαετίες του ’50 και του ’60.

Παρόλο που η Lyriq βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του show car (κάτι μεταξύ πρωτοτύπου και παραγωγής), το ηλεκτρικό SUV πιθανότατα θα διατηρήσει όλη την πλαστική φορεσιά του στο μοντέλο παραγωγής που θα λανσαριστεί το 2023.

Cadillac Lyriq

Το αμερικανικό SUV θα έρθει να τοποθετηθεί στην γκάμα της Cadillac μεταξύ των XT5 και XT6, κάτι που μας δίνει τη ένδειξη του μήκους της Lyriq που αναμένεται στα 4,9 m. Αυτό όμως το κάνει 14 πόντους πιο κοντό από το Tesla Model X, το οποίο είναι και ο εμπορικός στόχος του. Λεπτομέρειες σχετικά με τη χωροταξία της καμπίνας δεν έχουν ακόμη δοθεί στη δημοσιότητα, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι επιβάτες δεν θα πάσχουν από έλλειψη χώρου. Μια παρτίδα στην οποία η Lyriq θα παίξει τα ρέστα της, με μια καμπίνα σχετικά λιτή και χωρίς τούνελ μετάδοσης.

Η Lyriq θα εξοπλίζεται με μια οθόνη με την υψηλότερη πυκνότητα πίξελ στον κόσμο. Έτσι, στην καμπίνα, μια τεράστια καμπύλη οθόνη 33 ιντσών θα κλέβει την παράσταση. Η Cadillac δεν έχει δημοσιοποιήσει καμία πληροφορία σχετικά, αλλά θα μπορούσε να βασιστεί στην τεχνολογία P-OLED που είναι ήδη γνωστή από την Cadillac Escalade και υποστηρίζει/εμφανίζει ένα δισεκατομμύριο χρώματα. Μια επίδοση, 64 φορές καλύτερη από οποιοδήποτε αντίστοιχο σύστημα, διαθέσιμο σε αυτοκίνητο σήμερα. Ένα τεχνολογικό προβάδισμα που θα συνοδεύεται από σύστημα ήχου AKG με 19 ηχεία.

Cadillac Lyriq

Στα «μηχανολογικά» στοιχεία της Lyriq τώρα, το e-SUV της Cadillac θα διαθέτει συστοιχία μπαταριών Ultium, τοποθετημένη στο πάτωμα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη κατανομή βάρους 50:50, ενώ η «χημεία» της περιορίζει τη χρήση κοβαλτίου.

Με χωρητικότητα 100 kWh, θα μπορούσε να πετύχει αυτονομία μέχρι 480 km. Επίδοση όμως που δεν είναι ανταγωνιστική για να αντιμετωπίσει τα 500+ km του Tesla Model X. Το οποίο αναμφίβολα θα έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό έως το 2023.

Cadillac Lyriq

Οι υπόλοιπες προδιαγραφές, ιδίως όσον αφορά την ισχύ και την απόδοση, αποτελούν ακόμη γνώση μόνο της Cadillac. Ωστόσο, η αμερικανική φίρμα ανακοινώνει ταχεία επαναφόρτιση που θα μπορεί να ανταποκριθεί σε ισχύ 150 kW, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής AC θα φτάνει τα 19 kW.

Η Cadillac Lyriq παραγωγής θα παρουσιαστεί σε κοινό και Τύπο το 2022, με το εμπορικό λανσάρισμα να έχει προγραμματιστεί έναν χρόνο αργότερα. Η γκάμα της Lyriq θα περιλαμβάνει ένα βασικό, προσθιοκίνητο μοντέλο και έκδοση 4x4 με δύο ηλεκτρομοτέρ.

node/39668

Δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ για την επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Από σήμερα μπορεί να επιδοτείται η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μέσω του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά»- Διείτε τι προβλέπεται, πώς μπορείτε να κάνετε αίτηση για την επιδότηση

Σάββατο, 08 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ για την επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Οι ενδιαφερόμενοι για αγορά ηλεκτρικού οχήματος με επιδότηση από τη δράση “Κινούμαι Ηλεκτρικά” του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορούν από σήμερα να δώσουν προκαταβολή ή να αγοράσουν/μισθώσουν το ηλεκτρικό όχημα που επιθυμούν. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση για το πρόγραμμα δημοσιεύθηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 3323 Β/7.8.2020), πράγμα που σημαίνει ότι οι δαπάνες είναι από σήμερα επιλέξιμες προς επιδότηση, με την προϋπόθεση φυσικά ότι συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις που θέτει ο Οδηγός του προγράμματος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτά είναι τα 10 βήματα για την αίτηση επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού οχήματος

Η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων για την επιδότηση θα ανοίξει στις 24 Αυγούστου, ενώ ήδη έχει ενεργοποιηθεί η ιστοσελίδα του προγράμματος (http://kinoumeilektrika.ypen.gr) όπου έχουν αναρτηθεί όλες οι σχετικές ανακοινώσεις. Επιπλέον για τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» λειτουργεί καθημερινά από τις 3 Αυγούστου (από τις 10.00 έως τις 18.00) Help Desk στα τηλέφωνα 2131513640/2131513643. Κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του δέχθηκε περίπου 400 τηλεφωνικές κλήσεις και 250 ηλεκτρονικά μηνύματα τα οποία απαντήθηκαν στο σύνολο τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα δούμε μέσα στο 2020

Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 100 εκατ. ευρώ, ποσό που εκτιμάται ότι αρκεί για την επιδότηση αγοράς 15.000 αυτοκινήτων και 12.500 δικύκλων (σκούτερ και ποδήλατα). Ωστόσο ο υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε κατά την παρουσίαση του προγράμματος ότι ανάλογα με τη ζήτηση που θα εκδηλωθεί το πρόγραμμα θα ενισχυθεί με επιπλέον πόρους.

Οι επιδοτήσεις είναι:

- Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή προ φόρων έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 20% με όριο τα 6.000 ευρώ. Από 30.001 έως 50.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 15% με όριο τα 6.000 ευρώ.

- Για δίκυκλα/τρίκυκλα, ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

- Για ποδήλατα, ποσοστό 40% με όριο τα 800 ευρώ.

Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να ζητήσουν επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ για αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή (σε συνδυασμό με αγορά ΙΧ, όχι ποδήλατου ή σκούτερ).

Με απόσυρση παλαιού οχήματος/δικύκλου (εξαιρούνται τα ποδήλατα) παρέχεται επιπλέον μπόνους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

- Για ταξί η επιδότηση είναι 25% επί της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 8.000 ευρώ ή, αν πρόκειται για plug in υβριδικό μοντέλο, ποσοστό 15% με όριο τα 5.500 ευρώ. Στην περίπτωση των ταξί είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος (πρέπει να είναι παλαιότερο από την 1-1-2013), η οποία επιδοτείται με επιπλέον μπόνους 2.500 ευρώ. Άρα η επιδότηση για τα ταξί φθάνει πρακτικά στα 10.000 ευρώ για ηλεκτρικό όχημα και 8.000 για υβριδικό.

- Για τις εταιρίες υπάρχει όριο αγοράς έως 3 αυτοκινήτων (6 για όσες έχουν δραστηριότητα σε νησιά) και το ποσοστό της επιδότησης είναι 15% με όριο τα 5.500 ευρώ ή 4.000 για υβριδικά. Για τα δίκυκλα η επιδότηση είναι ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

Σε όλες τις περιπτώσεις δίνονται αυξημένες επιδοτήσεις για αγορά οχημάτων από πολύτεκνους και άτομα με ειδικές ανάγκες (1.000 ευρώ για αυτοκίνητο και 500 ευρώ για δίκυκλο/ποδήλατο).