Amelia Island 2019: Πέντε προποπολεμικά κλασικά... all time classic

Αυτά τα πέντε κομμάτια συνιστούν από μόνα τους ένα εκπληκτικό προπολεμικό «γκαράζ» που κάθε συλλέκτης θα ήθελε να το έχει.

Μεταξύ των πολλών Porsche, του πλήθους των Mercedes-Benz και της πλημμυρίδας των Ferrari στο Amelia Island, στις 7-10 Μαρτίου, βρίσκουμε και μια αξιόλογη ποικιλία προπολεμικών κλασικών που χρονολογούνται από την αυγή της εποχής του αυτοκινήτου.

Η εφετινή εκδήλωση περιλαμβάνει μια εκπληκτική ποικιλία από κλασικά της χρυσή εποχής, περιλαμβανομένων αυτοκινήτων από εμβληματικές μάρκες όπως η Hispano-Suiza, η Duesenberg και η Bugatti. Ορίστε λοιπόν πέντε κορυφαία από τη λίστα....

Oldsmobile Model R Curved Dash του 1903
olds
Δημοπράτης Οίκος Bonhams Εκτιμώμενο ύψος πώλησης $50.000-$70.000

Το αυτοκίνητο ήταν μέσο που προοριζόταν για κροίσους όταν ο Ransom E. Olds ίδρυσε την Oldsmobile το 1897. Ο Olds ήλπιζε να το αλλάξει αυτό με το Model R «Curved Dash», ουσιαστικά μια άμαξα χωρίς άλογα που τη λανσάρισε το 1903 με τιμή $650. Προφανώς ούτε τότε ήταν φθηνό, αλλά ήταν τουλάχιστον εφικτό ως αγορά για το μέσο καταναλωτή.

Επιπλέον το R «Curved Dash» αντιπροσώπευε ότι αναζητούσε ο μέσος καταναλωτής: Απλή, αξιόπιστη και αποτελεσματική μεταφορά. Με μονοκύλινδρο κινητήρα (που απέδιδε την επιβλητική για την εποχή ισχύς των 4,5 ίππων), ανάρτηση με ελατήρια και πλανητική μετάδοση μίας σχέσης, το Model R ανταποκρινόταν σε όλες αυτές τις ανάγκες. Και στο κομμάτι της δημοπρασίας σε μαύρο χρώμα, φαίνεται υπέροχο

Packard Twin Six του 1915
packard
Δημοπράτης Οίκος Gooding & Company Εκτιμώμενο ύψος πώλησης $100.000-$130.000

Οι Packard είναι γνωστές για τη μαστοριά και την πολυτέλεια με τις οποίες ήταν φτιαγμένες. Αλλά η εταιρεία δημιούργησε επίσης εξαιρετικούς κινητήρες. Αυτή η φήμη ξεκίνησε με την Twin Six, το πρώτο αυτοκίνητο με μοτέρ V12 στον κόσμο. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Henry Joy, την ανήγγειλε ως «το κορυφαίο κομμάτι της μηχανολογίας που κύλισε ποτέ στα highways» όταν έκανε το ντεμπούτο της το 1915 και ο κινητήρας έθεσε τον πήχη για την ομαλότητα λειτουργίας και την απόδοση.

Το σίγουρο είναι ότι δεν θα την γνωρίζατε κοιτάζοντας αυτή την 7θέσια μπερλίνα Twin Six 1-35, που είναι λες και την έχεις φινίρει με πατόχαρτο. Τα πράγματα ξεκίνησαν να πηγαίνουν στραβά για το αυτοκίνητο το 1917, όταν έπεσε δύο φορές ενώ ήταν ανυψωμένο για εργασίες βαφής και συντήρησης. Η Packard το ανακατασκεύασε, μετατρέποντάς το σε Twin Six δεύτερης γενιάς και ο ιδιοκτήτης της, τις επόμενες πολλές δεκαετίες, χρησιμοποιούσε το αυτοκίνητο για να μεταφέρει ανθρώπους γύρω από το εργοστάσιο Columbian Steel Tank στο Kansas City.

Το αυτοκίνητο γνώρισε ακόμη μια καταστροφή το 1951, όταν γέμισε με λάσπη και νερό κατά τη διάρκεια της «Black Friday Flood*». Ο ιδιοκτήτης το καθάρισε και το πούλησε σε κάποιον συλλέκτη Packard, ο οποίος το απεκατέστησε τοποθετώντας το σωστό κινητήρα της πρώτης γενιάς Twin Six και, αφού το κυκλοφόρησε για κάποιο χρονικό διάστημα, ύστερα το παράτησε. «Αυτό η αξιοσημείωτη Packard θα απαιτήσει ανακαίνιση πριν από τη χρήση» σημειώνει η Gooding στον κατάλογο. Χρόνο να ’χεις (και χρήματα) να το παλέψεις.

* Οι έντονες και παρατεταμένες βροχοπτώσεις του 1951 στην Πολιτεία του Missouri, που ξεκίνησαν τον Ιούνιο και διήρκεσαν μέχρι την Παρασκευή 13 Ιουλίου, οδήγησαν στην πλημμύρα της κοιλάδας του ποταμού Kansas στη λεκάνη του ποταμού Missouri. Έτσι, πλημμύρισαν οι πόλεις του ανατολικού Kansas, μεταξύ αυτών τις Manhattan, Topeka και Lawrence, με το νερό να υπερβαίνει τους 60 πόντους. 500.000 άνθρωποι έμειναν άστεγοι, 24 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ενώ καταστράφηκαν πάνω από 10.000 αγροκτήματα. Μέχρι τότε, αυτή ήταν η μεγαλύτερη καταστροφή από πλημμύρες που είχε καταγραφεί ποτέ στις Μεσοδυτικές Ηνωμένες Πολιτείες και γι’ αυτό ονομάστηκε από πολλούς «Black Friday Flood».

Duesenberg Model J Dual-Cowl Phaeton του 1930
Duesenberg
Δημοπράτης Οίκος RM Sotheby’s Εκτιμώμενο ύψος πώλησης $1.600.000-$2.000.000

Όταν ο E.L. Cord αγόρασε την Duesenberg Motor Company το 1926, προκάλεσε τον Fred Duesenberg αν μπορεί να σχεδιάσει το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο. «Φιάξε το μεγαλύτερο, ταχύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο που έχουμε δει ποτέ», του είπε. Ο Cord πήρε ακριβώς αυτό που ζήτησε στο πρόσωπο της Duesenberg J, ενός αυτοκινήτου που παραμένει η κορωνίδα του προπολεμικού motoring.

Κανείς με καθαρή ματιά και λειτουργικό λοβό στον εγκέφαλο δεν μπορεί να μη διακρίνει και αποδεχτεί την ομορφιά του αυτοκινήτου. Αυτή η Dual-Cowl Phaeton με το μακρύ μεταξόνιο είναι ιδιαίτερα σπάνια, καθώς συγκαταλέγεται ανάμεσα στις μόλις 18 που φτιάχτηκαν, γνωστές ως «Sweep Panel». Αλλά είναι και η μοναδική με το μεταξόνιο-λεβιάθαν των 3,87 m! Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας 8κύλινδρος κινητήρας σε σειρά με χωρητικότητα 6,9 lt, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και με απόδοση 265 άλογα, που έδιναν στη Model J ασύλληπτες επιδόσεις εκείνη την εποχή.

Mercer Type 35J Raceabout του 1913
mercer
Δημοπράτης Οίκος Bonhams Εκτιμώμενο ύψος πώλησης $800.000-$1.000.000

Υπάρχει ένα ισχυρό επιχείρημα που πρέπει αναφερθεί, μιας και το Mercer Runabout ήταν το πρώτο αμερικανικό σπόρτσκαρ. Πολύ πριν ο Colin Chapman να κάνει χρήση του ρητού του, «simplify, then add lightness», ο Finley Robertson Porter, μηχανικός της Mercer, αφαίρεσε οτιδήποτε δεν ήταν απολύτως απαραίτητο για να κάνει ένα αυτοκίνητο να πηγαίνει πιο γρήγορα, να σταματά νωρίτερα και να πατά και να οδηγείται στο δρόμο καλύτερα.

Το Type 35 συνιστά ένα εκπληκτικό έργο μηχανικής, ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να αφήσει το σταντ και να τρέξει σε αγώνες. Ο 4κύλινδρος κινητήρας με τα 301 άλογα το καθιστούσε ικανό για ανώτατη ταχύτητα πάνω από 160 km/h σε μια εποχή που τα τρένα έπιαναν μόλις τα 100.

Bugatti Type 57SC Tourer by Corsica του 1937
bugatti
Δημοπράτης Οίκος RM Sotheby’s Εκτιμώμενο ύψος πώλησης $6.000.000-$7.500.000

Κάθε Bugatti αποτελεί θησαυρό, αλλά καμιά τους δεν ξεπερνά μια Type 57 στις παραλλαγές της S και C. Αυτή όμως είναι ιδιαίτερα ξεχωριστή και ένα ιδιαίτερα σπάνιο μοντέλο με εντελώς πρωτότυπο σύστημα κίνησης. Η δεύτερη σειρά της 57άρας που σχεδιάστηκε από τον γιο του Ettore Bugatti και λανσαρίστηκε το 1936, φορούσε έναν 8κύλινδρο κινητήρα 3,3 λίτρων και έναν σασί με αγωνιστικές προδιαγραφές. Η έκδοση SC φόρεσε κομπρέσορα Roots, αυξάνοντας την απόδοσή της από 135 σε 200 ίππους, πετυχαίνοντας επιτάχυνση που περιγραφόταν ως «εκπληκτική» και πρωτοφανή τελική ταχύτητα για την εποχή: 190+ km/h.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με αριθμό πλαισίου #5751, είναι ένα από τα 16 με ανοιχτή οροφή και ένα από τα οκτώ που φορούν καροσερί από την Corsica. Κι αν αυτό δεν ακούγεται αρκετά αποκλειστικό για να το επιλέξεις να σας πούμε ότι είναι επίσης ένα από τα μόλις δύο 4θέσια με καροσερί by Corsica. Εξίσου εντυπωσιακό είναι ότι το αυτοκίνητο διατηρεί τα πάντα ορίτζιναλ: Σασί, καροσερί, μοτέρ, μετάδοση… Μια σπάνια κατάσταση, δεδομένου ότι πολλές Bugatti είναι μια συλλογή από εξαρτήματα που σπάνια ταιριάζουν. Αυτό εξηγεί γιατί αυτό το κομμάτι αναμένεται να πιάσει τουλάχιστον έξι εκατομμύρια δολάρια όταν κατακυρωθεί από το σφυρί του δημοπράτη.