Toyota, σκέφτεται να εξαγοράσει κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία;

Toyota, σκέφτεται να εξαγοράσει κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία;

Τις τελευταίες ημέρες έχει αναπτυχθεί έντονη φημολογία που θέλει την Toyota να εξετάζει το ενδεχόμενο να εξετάζει την εξαγορά της υπό χρεωκοπίας κινεζική φίρμα Neta Auto.

Toyota & Neta Auto

Η Neta Auto, μια κινεζική startup ηλεκτρικών αυτοκινήτων φαίνεται πως βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, με δημοσιογραφικές πηγές του εξωτερικού να εμπλέκουν την Toyota στις συζητήσεις για το μέλλον της κινεζικής φίρμας. 

Η Toyota China όμως έσπευσε να βάλει άμεσα τα πράγματα στη θέση τους διαψεύδοντας τις φήμες εξαγοράς, με τον Xu Yiming, επικεφαλής επικοινωνίας στην Toyota Motor Κίνας να δηλώνει πως οι φήμες αυτές δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Την ίδια στιγμή, εκπρόσωποι της Neta Auto επιβεβαίωσαν σε κινεζικά μέσα πως οι φήμες εξαγοράς είναι «εντελώς αβάσιμες». Αντιθέτως, οι εξελίξεις δείχνουν πως η εταιρεία αντιμετωπίζει ενδεχόμενο αναγκαστικής πτώχευσης, έπειτα από μήνες καθυστερήσεων στις πληρωμές προμηθευτών και καθυστέρηση άφιξης επενδυτικών κεφαλαίων.

Παρά τις πρόσφατες φήμες, η Toyota διέψευσε επίσημα τα σενάρια περί εξαγοράς της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Neta Auto

Toyota & Neta Auto

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Άλλη μία κίνηση-ματ από την Κίνα στην ηλεκτροκίνηση

Τον Μάρτιο του 2025, δεκάδες προμηθευτές επισκέφθηκαν την έδρα της Neta στη Σαγκάη αναζητώντας λύσεις για ανεξόφλητα χρέη. Η εταιρεία απάντησε με συνέδριο αναδιάρθρωσης χρεών, ανακοινώνοντας συμφωνίες μετατροπής χρέους σε μετοχές με 134 βασικούς προμηθευτές, συνολικής αξίας άνω των 2 δισ. γιουάν (255 εκαταμμύρια ευρώ). Παρά τη θετική ανταπόκριση από κολοσσούς όπως η CATL και η Gotion High-Tech, η ρευστότητα δεν αποκαταστάθηκε.

Στις 24 Ιανουαρίου, σε συνάντηση μετόχων, η Neta ανακοίνωσε νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 4,5 δισ. γιουάν (573 εκατομμυρίων ευρώ), με κύριο επενδυτή (δεν κατονομάζεται) να υπόσχεται βοήθεια 3 δισ. γιουάν (372,6 εκατομμύρια ευρώ). Τα χρήματα επρόκειτο να εκταμιευθούν τον Απρίλιο του 2025 για επανεκκίνηση της παραγωγής, αλλά μέχρι τα μέσα Μαΐου, δεν είχε γίνει καμία μεταφορά κεφαλαίων.

Σύμφωνα με έγγραφα που καταχωρήθηκαν στις 13 Μαΐου 2025 στην εθνική πλατφόρμα πληροφοριών πτωχεύσεων επιχειρήσεων, η Shanghai Yuxing Advertising Co., Ltd. υπέβαλε επίσημη αίτηση για εξέταση πτώχευσης της Hozon, μητρικής της Neta Auto. Η υπόθεση εξετάζεται από το ενδιάμεσο λαϊκό Δικαστήριο της Jiaxing, στην επαρχία Zhejiang.

Toyota & Neta Auto

Βάσει της κινεζικής νομοθεσίας, σε τέτοιες περιπτώσεις, το δικαστήριο ειδοποιεί την εταιρεία εντός πέντε ημερών και της δίνει επτά ημέρες να απαντήσει. Αν ξεκινήσει επίσημα η διαδικασία αναδιοργάνωσης, η εταιρεία ή διαχειριστής πρέπει να καταθέσει σχέδιο εντός έξι μηνών.

Το μέλλον της Neta Auto παραμένει εξαιρετικά αβέβαιο, καθώς η επιβίωσή της εξαρτάται πλέον από δικαστικές αποφάσεις και την άμεση εξεύρεση επενδυτικών κεφαλαίων. Αν δεν βρεθεί κάποιος χρηματοδότης, η Neta πιθανότατα θα ρίξει αυλαία μετά από έντεκα χρόνια παρουσίας στην κινεζική αυτοκινητική σκηνή.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube