
Θες ανοιχτό; Ποια κάμπριο είναι ακόμη διαθέσιμα σε Ελλάδα κι Ευρώπη;
Η προσφορά σε κάμπριο και άλλα ανοιχτά δεν σταματά να μειώνεται στην ευρωπαϊκή αγορά. Περίπου σαράντα μοντέλα μαζικής και περιορισμένης παραγωγής παραμένουν διαθέσιμα, με τιμή που κυμαίνεται από 24.000 έως πάνω από €2 εκατ.


Αν αναζητήσετε ένα καινούργιο κάμπριο, θα διαπιστώσετε γρήγορα πως η προσφορά συρρικνώνεται ολοένα και περισσότερο.
Οι χαμηλοί όγκοι πωλήσεων, οι αυστηρές προδιαγραφές CO₂ και τα υψηλά οικολογικά τέλη αποθαρρύνουν πολλούς κατασκευαστές, που τελικά εγκαταλείπουν την κατηγορία.
Αρκετά μοντέλα αποσύρθηκαν μεταξύ 2024 και 2025 χωρίς να αντικατασταθούν, κυρίως στην premium κατηγορία, όπου πάντως οι ανοιχτές εκδόσεις επιβιώνουν καλύτερα απ’ ό,τι στις πιο μαζικές. Αν θέλετε σήμερα μια Jaguar F-type Roadster, μια BMW 8 Series Cabriolet, ένα Lexus LC Cabrio ή ένα Audi R8 Spyder, θα πρέπει να στραφείτε στην αγορά μεταχειρισμένου. Η BMW Z4 παραμένει διαθέσιμη, αλλά διανύει τους τελευταίους μήνες της∙ προειδοποίηση προς κάθε ενδιαφερόμενο...
Η αγορά χωρίζεται σχεδόν στα δύο: Κάμπριο με αρχική τιμή κάτω από τις €100.000 και εκείνα που υπερβαίνουν αυτό το όριο

Η αγορά των ανοιχτών αμαξωμάτων πάντως μετρά και δύο νέες αφίξεις -και οι δύο ηλεκτρικές. Η μία είναι το MG Cyberster, που σηματοδοτεί την επιστροφή του κατασκευαστή βρετανικής καταγωγής και κινεζικής πλέον υπόστασης, στην κατηγορία που τον έκανε γνωστό.
Η άλλη είναι το Renault 4 E-Tech, όταν εφοδιάζεται με την υφασμάτινη οροφή Plein Sud, η οποία καθιστά το αυτοκίνητο ημί-ανοιχτό και θα το δούμε σε λίγους μήνες. Η λίστα που ακολουθεί επικεντρώνεται πάντως σε κανονικά επιβατικά αυτοκίνητα.

Δεδομένης της περιορισμένης προσφοράς, συγκεντρώσαμε κάμπριο, ρόουντστερ, σπίντστερ και ημί-ανοιχτά μοντέλα, αφού όλα προσφέρουν την εμπειρία της οδήγησης με τον ουρανό οροφή. Περίπου δεκαπέντε επιλογές από τις 40 της Ευρώπης είναι σήμερα διαθέσιμες στην ελληνική αγορά.
Πολλά από τα ευρωπαϊκά μοντέλα προέρχονται από εξειδικευμένους -μερικές φορές άγνωστους- κατασκευαστές, με τα γνωστά να προέρχονται από την Porsche και την Bentley μέχρι τη Mercedes-AMG.

Από την πλευρά των μαζικών εταιρειών, το Mazda MX-5 παραμένει σημείο αναφοράς, ενώ το Volkswagen T-Roc Cabriolet ετοιμάζεται να αποσυρθεί. Είναι στην κατηγορία των premium και σπορ κατασκευαστών που συναντάς τη μεγαλύτερη ποικιλία: Porsche, BMW, Maserati, αλλά υπάρχουν και κάμποσοι ακόμη που και άλλοι εξακολουθούν να προτείνουν αξιόλογες επιλογές.
Αν δούμε την αρχική τιμή, διαπιστώνουμε πως η αγορά χωρίζεται σχεδόν στα δύο: Μοντέλα με αρχική τιμή κάτω από €100.000 € και εκείνα που υπερβαίνουν αυτό το όριο. Όριο που, με λίγες εξαιρέσεις, διαχωρίζει τα γενικής χρήσης και premium μοντέλα από εκείνα πολυτελείας ή υπέρ-υψηλών επιδόσεων.

Κάμπριο μέχρι €100.000
- BMW 4 Series/M4 Cabriolet*
- BMW Z4*
- Caterham Seven
- Devalliet Mugello
- FΙΑΤ/Abarth 500e Cabrio*
- Ford Mustang Convertible*
- Jeep Wrangler (με Freedom Top)_
- Mazda MX-5 / MX-5 RF*
- Mercedes-Benz CLE Cabriolet*
- MG Cyberster*
- MINI Cooper Cabrio*
- Morgan Plus Four
- Morgan Super 3
- PGO Cévennes
- PGO Speedster II
- Renault 4 (έκδοση Plein Sud, σύντομα διαθέσιμη)
- Secma F16
- Secma Fun Buggy
- Volkswagen T-Roc Cabriolet*
Κάμπριο άνω των €100.000
Στοχεύοντας σε διεθνές κοινό και υψηλό περιθώριο κέρδους, ορισμένοι κορυφαίοι κατασκευαστές εξακολουθούν να διατηρούν μοντέλα κάμπριο στην γκάμα τους. Στην περίπτωση της Ferrari και άλλων αντίστοιχων εταιρειών, η τιμή εκτοξεύεται σε εξαψήφια ζώνη.
- Aston Martin DB12 Volante
- Aston Martin Vanquish Volante
- Aston Martin Vantage Roadster
- Bentley Continental GTC
- Chevrolet Corvette Stingray Cabriolet
- Dallara Stradale
- Donkervoort F22
- Ferrari 12Cilindri Spider
- Ferrari 296GTS
- Ferrari SF90 Spider
- Ferrari SF90 XX Spider
- Maserati GranCabrio*
- Maserati MC Pura Cielo*
- McLaren 750S Spider
- McLaren Artura Spider
- Mercedes-AMG SL*
- Morgan Supersport
- Pagani Utopia Roadster
- Porsche 718 Spyder RS*
- Porsche 911 Cabriolet*
*Διατίθενται μέσω αντιπροσώπευσης στην Ελλάδα