node/36931

Τα SUV «σκοτώνουν» τα στέισον

Συρρικνώνονται διαρκώς οι πωλήσεις τους – Ποια είναι αυτά που σημειώνουν τις καλύτερες εμπορικές επιδόσεις.

Στη δεκαετία του 1950 η εικόνα ενός στέισον ήταν πολύ διαδεδομένη στους ευρωπαϊκούς δρόμους, όταν μιλούσαμε για οικογενειακό αυτοκίνητο. Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σήμερα εγκαταλείπουν τον συγκεκριμένο τύπο αμαξώματος, καθώς οι αγοραστές στρέφονται πλέον στα SUV και τα crossover.

Ο λόγος που τα στέισον ήταν εξαιρετικά δημοφιλή ήταν οι χώροι που προσέφεραν και ειδικά αυτός για τις αποσκευές. Σήμερα αυτή η ανάγκη ικανοποιείται πλέον από τα SUV, τα οποία πέρυσι αποτέλεσαν το 34% της ευρωπαϊκής αγοράς σε σύγκριση με το 11% για τις στέισον, σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων της JATO Dynamics.

Η αγορά των στέισον θα συρρικνωθεί σε 1,5 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το 2025 από 1,7 εκατομμύρια το τρέχον έτος και σχεδόν 2 εκατομμύρια το 2016, προβλέπει μελέτη της εταιρείας αναλυτών LMC Automotive. Οι πωλήσεις τους στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 10% σε 863.626 οχήματα το πρώτο εξάμηνο του 2019.

st

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες με μακρά ιστορία κατασκευής στέισον όπως η Citroen, η Nissan, η Alfa Romeo και η Honda δεν προσφέρουν πλέον τέτοια αμαξώματα στην Ευρώπη. Η Toyota βρίσκεται να έχει ένα μόνο μοντέλο, ενώ η Renault, η Peugeot και η Ford έχουν μόνον από δύο. Η Ford μάλιστα σκέφτεται να καταργήσει τη συγκεκριμένη έκδοση του Mondeo, ενώ η Renault δήλωσε ότι το Clio δεν θα έχει αντίστοιχη έκδοση, αφού οι πελάτες που θέλουν περισσότερους χώρους στρέφονται προς το Captur, το οποίο έχει 81 λίτρα περισσότερο χώρο αποσκευών από το Clio στέισον της περασμένης γενιάς.

Ένα μεγάλο πρόβλημα για τα στέισον είναι ότι είναι ευρέως διαδεδομένα στην Ευρώπη, αλλά σχεδόν ανύπαρκτα σε άλλες αγορές. Ενώ το συγκεκριμένο αμάξωμα ήταν κάποτε δημοφιλές στις ΗΠΑ, οι αμερικανοί τα εγκατέλειψαν και στράφηκαν στα SUV και τα pickup.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO η Ευρώπη αντιπροσώπευε το 72% των παγκόσμιων πωλήσεων στέισον το 2017. Ωστόσο και εδώ η ζήτηση πέφτει δραματικά. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 15% των πωλήσεων το 1999, αλλά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους αντιπροσώπευαν μόλις το 5%.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα στέισον αντιπροσώπευαν επίσης το 5% των πωλήσεων του πρώτου εξαμήνου, ενώ στη Γαλλία μόλις στο 4%.

sko

Αυτό που είναι πιθανό να σώσει τα στέισον από την εξαφάνιση, είναι η μεγαλύτερη ζήτηση από τις αγορές της Βόρειας και της Ανατολικής Ευρώπης. Στη Γερμανία αντιπροσώπευαν το 17% των πωλήσεων τους πρώτους έξι μήνες ενώ στη Σουηδία το 31%.

Ισχυρές αγορές της συγκεκριμένης κατηγορίας, με πιστούς πελάτες είναι επίσης το Βέλγιο, η Πολωνία και η Τσεχία, ενώ στα πιο καλοπουλημένα μοντέλα φιγουράρει το Skoda Octavia Combi και η αντίστοιχη έκδοση του VW Passat. Από τις premium μάρκες η Audi είναι αυτή που πουλά τα περισσότερα στέισον με το Α4 Αvant αλλά και το A6 Avant που σημειώνει πολύ καλύτερες επιδόσεις από τα αντίστοιχα μοντέλα της BMW και της Mercedes-Benz.

volv

Πολύ καλές επιδόσεις σημειώνει επίσης η έκδοση Cross Country του Volvo V60 που πέτυχε το 1/3 των παγκόσμιων πωλήσεων των μεσαίων στέισον πέρυσι, σύμφωνα με την εταιρεία, η οποία σημειώνει πως το νέο V60 Cross Country θα αποκομίσει ακόμη υψηλότερο μερίδιο στην αγορά.

Στις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών να «προστατεύσουν» τη συγκεκριμένη κατηγορία από μια μεγαλύτερη συρρίκνωση, εντάσσεται και το γεγονός ότι προσθέτουν plug-in hybrid εκδόσεις. Για παράδειγμα το Skoda Superb προσθέτει την plug-in έκδοση από το 2020. Στην ίδια λογική υπακούουν και οι plug-in hybrid εκδόσεις των Volvo V60 και V90 καθώς και τα Mercedes-Benz C350e και E300de, ενώ ανάλογη τεχνολογία αναμένεται να εντάξουν στο άμεσο μέλλον η BMW και η Audi.

Το στέισον έχουν ελπίδα να επανέλθουν στη μόδα μόνο αν ο εξηλεκτρισμός των SUV αλλάξει τον σχεδιασμό τους για να τα κάνει πιο αεροδυναμικά και έτσι, μοιραία, θα μειωθούν οι χώροι τους, ειδικά σε ό,τι αφορά αυτόν των αποσκευών. Μέχρι τότε, η αγορά στέισον στην Ευρώπη θα συνεχίσει να συρρικνώνεται.

node/39169

Διαρροή: Η πρώτη φωτογραφία της BMW M4

Η αμφιλεγόμενη γρίλια της νέας γενιάς BMW M4 σε όλο της το μεγαλείο.

Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Διαρροή: Η πρώτη φωτογραφία της BMW M4

Μόλις χθες γράψαμε για τη νέα BMW M4, και σήμερα έκανε την εμφάνισή της στο διαδίκτυο η πρώτη - και ιδιαίτερα αποκαλυπτική - φωτογραφία από το εμπρός μέρος του μοντέλου χωρίς καμουφλάζ που ανέβασαν οι συνάδελφοί μας στο bimmerpost.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Πλησιάζει η ώρα της νέας BMW M4

Αν κρίνουμε από παλαιότερες διαρροές από το εργοστάσιο της BMW, η εικόνα μοιάζει να είναι γνήσια. Όπως περιμέναμε, η κορυφαία έκδοση της 4 Series Coupé ξεχωρίζει από τις πιο ταπεινές εκδόσεις από την πρώτη ματιά.

Ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας εμπρός περιλαμβάνει διαφορετική διαμόρφωση της αμφιλεγόμενης γρίλιας η οποία έχει μαύρο φόντο και πλαισιώνεται πλέον από μια κεντρική εισαγωγή αέρα που θυμίζει την E92. Έχουμε ακόμα πιο έντονο σπλίτερ, δύο λεπτές πλευρικές εισαγωγές αέρα για ψύξη των φρένων, και φουσκωμένα φτερά - κάτι που υποδηλώνεται από το σκαλοπάτι που κάνουν τα φώτα LED με τεχνολογία Laserlight. Ακόμα, το καπό απέκτησε πιο έντονες νευρώσεις και δύο εσοχές που αντιστοιχούν στα δύο στοιχεία της kidney grille.

BMW M4 2020

Στο προφίλ μπορούμε να διακρίνουμε προεκτάσεις των μαρσπιέ, αεροδυναμικά καλύμματα για τους καθρέφτες και επιπλέον εισαγωγές αέρα στα εμπρός φτερά, ενώ καινούριο είναι και το σχέδιο των τροχών σε μαύρη απόχρωση.

Για την ουρά της BMW M4 δεν έχουμε ακριβή εικόνα, όμως φτιάξαμε για εσάς το παρακάτω rendering βασισμένοι στις επίσημες φωτογραφίες της νέας 4 Series Coupé. Θεωρούμε δεδομένο πως η M4 θα έχει τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης, μεγαλύτερο διαχύτη, φουσκωμένα φτερά, φαρδύτερα ελαστικά, ανθρακονημάτινη οροφή και μια διακριτική αεροτομή από ανθρακονήματα.

BMW M4 rendering

Όσον αφορά τον κινητήρα, ολόκληρη η οικογένεια των M3 Sedan, M4 Coupé, M4 Convertible και M4 Gran Coupé θα χρησιμοποιεί μια σημαντικά αναβαθμισμένη έκδοση του 6κύλινδρου σε σειρά twin-turbo 3,0 λίτρων. Το μοτέρ θα αποδίδει από 480 PS στις απλές εκδόσεις έως και 510 PS στην κορυφαία Competition. 

Η δύναμη θα μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων Steptronic και του συστήματος τετρακίνησης xDrive, ενώ πίσω θα υπάρχει σπορ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Φυσικά, το σπορ κουπέ θα διαθέτει όλα τα καλούδια του τμήματος M, όπως μεγαλύτερα φρένα, σπορ τιμόνι και ενεργή ανάρτηση.

TAGS
node/39167

Διαθέσιμο στην Ελλάδα το αναβαθμισμένο Jeep Compass MY2020

Το Jeep Compass διατίθεται πλέον με το νέο 1.3 Firefly που συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλόυ συμπλέκτη.

Πέμπτη, 04 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Διαθέσιμο στην Ελλάδα το αναβαθμισμένο Jeep Compass MY2020

H Jeep παρουσίασε σήμερα την ανανεωμένη γκάμα του Compass για την ευρωπαϊκή αγορά, ανακοινώνοντας παράλληλα το πρόγραμμα Jeep Freedom Days για όλη τη γκάμα μοντέλων της μάρκας

Ξεκινώντας από το Compass, η έκδοση MY2020 είναι διαθέσιμη με το νέο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων που αποδίδει 130 PS σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ή 150 PS με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DDCT το οποίο έχει και λειτουργία Sport. Και στις δύο περιπτώσεις η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, όμως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει την κίνηση του μοντέλου σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές.

Το Compass MY2020 έχει επίσης νέα ρύθμιση στο τιμόνι για μεγαλύτερη ευελιξία στην πόλη, ενώ εξοπλίζεται με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας UConnect με οθόνη αφής 8,4" και όλες τις σύγχρονες επιλογές συνδεσιμότητας. Επιπλέον, μέσω εφαρμογής στο smartphone, ο ιδιοκτήτης ενός Compass μπορεί να ελέγξει τη στάθμη καυσίμου, να θυμηθεί που πάρκαρε το αυτοκίνητό του, να ξεκλειδώσει τις πόρτες και να ανοίξει τα φώτα.

Εξωτερικά, το Compass MY2020 δεν διαφέρει από τον προκάτοχό του, όμως είναι διαθέσιμο με νέα σχέδια τροχών και σε πέντε νέες αποχρώσεις: Triple Layer Ivory, Colorado Red, Italia Blue, Shade Blue και Techno Metallic Green. Το Compass MY2020 είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα με τιμή που ξεκινά από τις €22.900 για την έκδοση 1.3T Sport και από τις €27.900 για την έκδοση 1.3Τ 150hp DDCT Longitude.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Jeep Renegade T4 150 PS DDCT

Η γκάμα του Compass θα εμπλουτιστεί ακόμα περισσότερο τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με την εμπορική πρεμιέρα της εξηλεκτρισμένης έκδοσης Plug-in Hybrid, μαζί με την αντίστοιχη έκδοση του Renegade. To υβριδικό σύστημα 4xe των δύο μοντέλων θα προσφέρει τετρακίνησης, απόδοση 190-240 PS, εκπομπές CO2 κάτω από 50 g/km και δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης με αυτονομία 50 km. Παράλληλα, με λιανική τιμή προ φόρων <€40.000, θα έχουν μηδενικό φόρο για χρήστες εταιρικού αυτοκινήτου.

Το πρόγραμμα Jeep Freedom Days καλύπτει όλη τη γκάμα μοντέλων της μάρκας (Renegade, Compass, Cherokee, Wrangler), με ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα, όφελος έως €10.000, 4ετή εργοστασιακή εγγύηση (ή για 160.000 km), 4ετή οδική βοήθεια και δυνατότητα αποπληρωμής με 1η δόση το 2021.

[Πηγή: Jeep]