node/41210

Πτώση 26% στις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις τον Ιανουάριο

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου μπήκε με το... αριστερό τη νέα χρονιά, σημειώνοντας πτώση της τάξεως του 26%.

Κάθε άλλο παρά θετική, ήταν η εκκίνηση του νέου έτους για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Ο Ιανουάριος έκλεισε με πτώση 26% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα προβληματίζοντας περαιτέρω το σύνολο των κατασκευαστών. Με την πανδημία δε να βρίσκεται στο ζενίθ της έντασης της, το κλίμα όπως αναφέρουν οι ειδικοί αναμένεται να αντιστραφεί από την άνοιξη και μετά, με την πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών να στηρίζει τις ελπίδες της στην Κίνα, η οποία όπως αποδεικνύει στην πράξη, έχει αφήσει πίσω της την πανδημία. 

Συνολικά λοιπόν, στην ΕΕ αλλά και στο Ηνωμένο Βασίλειο, ταξινομήθηκαν τον Ιανουάριο του 2021, 842.835 νέα οχήματα. Το VW Group –στο σύνολο του- είδε τις πωλήσεις του να μειώνονται κατά 28%. Αναλυτικά, η VW σημείωσε πτώση 32%, η Audi 31%, η SEAT 27% και η Škoda 21%. Σχεδόν ίσα βάρκα ίσα νερά ήταν η Porsche με τις απώλειες της φίρμας να αγγίζουν το 1%. Η Νο.2 αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη ή αλλιώς ο Νο.2 όμιλος πλέον, το Group Stellantis σημείωσε πτώση 27%.

Η Peugeot, η κορυφαία σε πωλήσεις εταιρεία του ομίλου, έχασε 18% από τις πωλήσεις της, η Opel 34%, η FIAT 29%, η Citroën 33%, με τις Jeep και Alfa Romeo να υποχωρούν κατά 14 & 47% αντίστοιχα. Το Groupe Renault , απώλεσε συνολικά ένα 23%, με τη Renault να υποχωρεί κατά 28% και τη Dacia κατά 12%. Αντίθετα η Alpine αύξησε τις πωλήσεις της κατά 19% όπως και η Volvo κατά 3,6% δεχόμενη ένα πολύ ισχυρό boost από τις πωλήσεις του ηλεκτρικού XC40. Απώλειες, της τάξεως του 26%, εμφάνισε και η Ford.

europe

Σε ό,τι αφορά τους Ασιάτες κατασκευαστές, η Nissan σημείωσε πτώση 40%, η Hyundai 32%, η Toyota 19% και η Kia 10%. Στο premium σκέλος, η BMW, είδε τις πωλήσεις της να υποχωρούν κατά 16% και η Mercedes-Benz κατά 21%. Κόντρα στο ρεύμα κινήθηκε η smart, η οποία ταξινόμησε 2.590 αυτοκίνητα τον Ιανουάριο, σημειώνοντας αύξηση 191% συγκριτικά με το Ιανουάριο του ’20.

Οι πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης ακολούθησαν φυσικά την πτωτική αυτή πορεία. Οι ταξινομήσεις στην Ισπανία σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση κατά 52%, στη Γερμανία, στη Βρετανία και στην Ιταλία, η μείωση ήταν της τάξεως του 31%, 40% και 14% αντίστοιχα, με τη Γαλλία να εμφανίζει τις μικρότερες απώλειες κατά 5,8%. Η Σουηδία ήταν η μόνη χώρα της ΕΕ όπου οι πωλήσεις νέων οχημάτων έκλεισαν με θετικό πρόσημο, αυξημένες κατά 23%.