node/43342

Πάνω οι τιμές στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, λόγω αδυναμίας παράδοσης καινούργιων

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μειώσει την παραγωγή λόγω έλλειψης μικροτσίπ και αδυνατούν να καλύψουν τη ζήτηση. Το αποτέλεσμα είναι τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα να γίνονται ολοένα και ακριβότερα σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Η πολύμηνη καθυστέρηση που παρατηρείται στην παράδοση καινούριων αυτοκινήτων, λόγω της έλλειψης των ημιαγωγών, στρέφει τους καταναλωτές στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Αυτό έχει αποτέλεσμα σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι πωλήσεις στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα το πρώτο 6μηνο του 2021 να αυξηθούν κατά 11% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019.

Το πρόβλημα της έγκαιρης παράδοσης καινούργιων αυτοκινήτων αναγκάζει τους κατόχους των μεταχειρισμένων να μην σκέφτονται την πώληση, αφού θα αναγκαστούν να μείνουν για πολλούς μήνες χωρίς μεταφορικό μέσο. Μόνο όταν υπάρξει καλή προσφορά θα σκεφτούν να πουλήσουν το μεταχειρισμένο αυτοκίνητό τους. Τα αποθέματα σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη τελειώνουν και αυτός είναι ο λόγος της μεγάλης αύξηση στην τιμή τους.

Έμποροι από την Ελλάδα που αναζητούν αυτοκίνητα στην Ευρώπη αναγκάζονται να ψάχνουν αρκετές ημέρες για να βρουν κατάλληλα και σε καλή κατάσταση μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Η τιμή για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πόλης έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 500 ευρώ και σε πολλές περιπτώσεις άνω των 1.000 ευρώ, ενώ σε μεγαλύτερες κατηγορίες αυτοκινήτων η αύξηση είναι ακόμα μεγαλύτερη. 

Δεδομένα από την Indicata, που αποτελεί λογισμικό πληροφοριών για τη διαχείριση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, επιβεβαιώνουν τη συγκεκριμένη τάση. Στην Ολλανδία, που οι τιμές στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα συνήθως πέφτουν καθώς προχωρά το έτος, εφέτος δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, καθώς η ζήτηση παραμένει υψηλή και τα αποθέματα χαμηλά. Τον Ιούλιο του 2021, τα αποθέματα σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ολλανδία ήταν 2,9% χαμηλότερα από τον προηγούμενο μήνα και 7,5% χαμηλότερα από τον ίδιο μήνα της αντίστοιχης περσινής περιόδου.

Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Η τιμή στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα καλπάζει σε όλην την Ευρώπη (εξαιρούνται η Δανία, η Σουηδία και η Πολωνία), από τη μια λόγω αδυναμίας σε επαρκή παράδοση νέων ΙΧ και από την άλλη επειδοί οι Ευρωπαίοι αποφεύγουν όσο το δυνατόν να συνωστίζονται στα μέσα μαζική μεταφοράς.


Στη Βρετανία, η τιμή στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αυξήθηκε κατά 4,4% τον Ιούνιο, όπου σύμφωνα με τη θέση της βρετανικής εθνικής στατιστικής υπηρεσίας, η αύξηση των τιμών είναι αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης. Η πανδημία έχει οδηγήσει πολλούς καταναλωτές να στραφούν στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, καθώς δεν θα θέλουν να συνωστίζονται στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Οι νόμοι της αγοράς αναφέρουν ότι όταν σε ένα προϊόν υπάρχει αυξημένη ζήτηση, η τιμή του ανεβαίνει. Από την άλλη, η μεγάλη έλλειψη σε μικροτσίπ και η πολύμηνη καθυστέρηση καινούριων αυτοκινήτων αναγκάζει πολλούς καταναλωτές να στραφούν στην αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

Η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων στην Ισπανία, το πρώτο 6μηνο του 2021 ήταν 35,9% χαμηλότερη απ' ό,τι το πρώτο 6μηνο του 2019. Αντίθετα, οι πωλήσεις σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 39,5%. Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τον Ιούνιο αυξήθηκαν στην Ιταλία (+17,2%), στην Μ. Βρετανία (+17%) και στη Γερμανία (+16,2%), σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η Indicata. Ωστόσο, η Δανία, η Σουηδία και η Πολωνία ανέφεραν πτώση στις πωλήσεις σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Καθώς η τιμή των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξάνεται, οι έμποροι είναι φυσικό να θέλουν να πουλήσουν περισσότερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τη δεδομένη χρονική περίοδο. Όμως, αναγκάζονται να διαθέσουν περισσότερα χρήματα για να τα αποκτήσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Και το σίγουρο είναι ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί μέχρι να ομαλοποιηθεί η αγορά με το θέμα των παραδόσεων των καινούργιων αυτοκινήτων. Δεν είναι λίγοι οι αναλυτές αυτοκινήτων που αναφέρουν ότι η αγορά θα σταθεροποιηθεί σε φυσιολογικό επίπεδο από το 2023, οπότε θα υπάρξει σταθερή ροή των ημιαγωγών.

[Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ]