
Οργή για την φοροκαταιγίδα στο αυτοκίνητο
Σήμα κινδύνου από τους εισαγωγείς: Εάν επιβαρυνθούν κι άλλο τα αυτοκίνητα, θα βουλιάξουμε.


Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), χτύπησε το καμπανάκι κινδύνου, τόσο για την φοροκαταιγίδα που έρχεται να πλήξει το αυτοκίνητο (Τέλη Ταξινόμησης, καύσιμα, κτλ) όσο και την υπερπροστατευτική -όπως είπαν- πολιτική για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα, σε βάρος των καινούργιων, με αποτέλεσμα την απαξίωση της αγοράς αλλά και σημαντικές απώλειες εσόδων.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αποτελούσαν παραδοσιακά το 8-9% των συνολικών εισαγωγών. Από τις αρχές του 2014, εξαιτίας ατυχούς προσαρμογής του φορολογικού πλαισίου, προέκυψε μια εξαιρετικά ευνοϊκή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εις βάρος των εγχωρίων μεταχειρισμένων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων των πρώτων και της βαρύτητας αυτών επί του συνόλου της αγοράς.
Αυτό που κατήγγειλε, μάλιστα, ο Σύνδεσμος είναι ότι προς επιδείνωση αυτών, υφίστανται σκέψεις επί του παρόντος στο οικονομικό επιτελείο για νέα, περαιτέρω επιδότηση των εισαγομένων μεταχειρισμένων, μέσω της αναβολής της προσαύξησης του φόρου (Τέλους Ταξινόμησης) που προβλέπεται στα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τους Εισαγωγείς, μια τέτοια εξέλιξη θα επιδείνωνε την ήδη ανεξέλεγκτη κατάσταση σε βάρος: α) του επίσημου κλάδου του αυτοκινήτου, που θα δεχτεί καίριο πλήγμα, β) των εσόδων του κράτους (υστέρηση κατά 50-60 εκατομμύρια ευρώ /έτος), γ) του περιβάλλοντος και δ) των καταναλωτών.
Αντίθετα οι προτάσεις που ο ΣΕΑΑ έχει καταθέσει στο τραπέζι είναι:
- Η μη παράταση της αναστολής της προσαύξησης του Τέλους Ταξινόμησης που προβλέπεται στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα.
- Η άμεση προσαρμογή των απομειώσεων του Τέλους Ταξινόμηση για την ηλικία και τα χιλιόμετρα των εισαγομένων μεταχειρισμένων στα πραγματικά επίπεδα των εγχωρίων αυτοκινήτων.
- Ο αυστηρός έλεγχος για την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ στη χώρα μας.
- Η επιτυχής λειτουργία της Επιτροπής του Υπ. Οικονομικών για την αναμόρφωση της φορολογίας του αυτοκινήτου.
- Η δημιουργία μητρώου (με το ιστορικό χρήσης κλπ).
- Η εκλογίκευση της φορολογίας των καυσίμων.
- Η καλή λειτουργία των ΚΤΕΟ, με την έναρξη ελέγχου αυτών από ανεξάρτητη αρχή και η αυστηροποίηση του πλαισίου ποινών σε περίπτωση κακής λειτουργίας αυτών.