Με αύξηση 10,3% έκλεισε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2019

Με αύξηση 10,3% έκλεισε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2019

Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία - Ποια αυτοκίνητα προτίμησαν οι καταναλωτές. 

Με αύξηση της τάξης του 10,3% έκλεισε το 2019 για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου. 
Συγκεκριμένα στο σύνολο του έτους πουλήθηκαν 114.110 καινούργια αυτοκίνητα, έναντι 103.431 της περιόδου Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2018. Σε ό,τι αφορά στον τελευταίο μήνα του 2019 οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων έφτασαν τις 6.598 έναντι 5.337 του αντίστοιχου περυσινού μήνα (αύξηση 23,6%).
 
Ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής, τα SUV ανέβασαν το ποσοστό τους στις προτιμήσεις των ελλήνων καταναλωτών. Συγκεκριμένα το 2018 η κατηγορία ήταν το 29,2% του συνόλου της αγοράς, ενώ το 2019 το ποσοστό αυτό ανέβηκε στα 35,5% (αύξηση 6,3%). Θετικά ήταν και τα αποτελέσματα στις κατηγορίες των μίνι και σούπερμινι. 

Ένα άλλο στοιχείο είναι η άνοδος των βενζινοκίνητων μοντέλων έναντι των πετρελαιοκίνητων. Μετά την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στην Ελλάδα υπήρξε μια έξαρση πωλήσεων στην κατηγορία. Στη συνέχεια επήλθε ένας εξορθολογισμός και τώρα πλέον η αγορά φαίνεται να ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις, όπου το ντίζελ επιλέγεται από όσους αγοράζουν μέγαλα σε κυβισμό αυτοκίνητο και κυρίως SUV. 

Έτσι τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πήραν φέτος μερίδιο της τάξης του 65,1% της συνολικής αγοράς (αύξηση 5,8% σε σχέση με το 2018), την ώρα που το ντίζελ κατέλαβε μερίδιο 26,6% της αγοράς (μείωση κατά 9,1% σε σχέση με πέρυσι). 
Αύξηση σημείωσαν και τα υβριδικά αυτοκίνητα που από το 3,8% έφτασαν στο 5,8%.

Τέλος να σημειώσουμε πως αυξημένες ήταν και οι ταξινομήσεις των νέων ελαφρών και βαρέων φορτηγών (+15,8%), των νέων λεωφορείων (+38,4%) και των νέων δικύκλων άνω των 50 κυβικών εκατοστών (+14,5%).

Μόλις ο ΣΕΑΑ δημοσιοποιήσει αναλυτικά επίσημα στοιχεία για το 2019, θα επανέλθουμε με μια ανάλυση, ανά κατηγορία, μάρκα, τύπο αυτοκινήτου, κτλ. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube