node/39647

Iούνιος 2020: Μια στις επτά ευρωπαϊκές πωλήσεις ήταν EV ή υβριδικό

Η αγορά αυτοκινήτου εξηλεκτρίζεται παρά την κρίση του Covid-19, σύμφωνα με την Jato Dynamics, η οποία παρέχει μια ανάλυση της ευρωπαϊκής αγοράς όπου τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα απογειώνονται.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η Ελλάδα σημείωσε μείωση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων και τον Ιούνιο του 2020. Η χώρα μας δεν αποτελεί εξαίρεση, σε μια ευρωπαϊκή αγορά που μειώθηκε κατά 22%, με τη χώρα μας να «υπερθεματίζει» τον Ιούνιο του ’20, μειωμένο κατά 37,2% σε σχέση με τον περυσινό. Πώς εξελίχθηκε όμως το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε αυτό το έκρυθμο πλαίσιο; Η Jato Dynamics μελέτησε την αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, δίνοντάς μας μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία. 

Η πτώση στην αγορά επηρέασε κυρίως τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα, είτε αφορούσε τη βενζίνη είτε το ντίζελ, με την πτώση να είναι πάνω από 30%. Εν τω μεταξύ, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά μοντέλα σημείωσαν άνοδο 65% με 183.300 ταξινομημένα κομμάτια οχήματα. Έτσι, το μερίδιό τους ήταν 16% τον Ιούνιο 2020, έναντι 7% το 2019. Στην Ελλάδα, το μερίδιο έφτασε το 1% το α’ 6μηνο του ’20 (1,02% τον Ιούνιο) έναντι 0,35% το αντίστοιχο διάστημα του ’19. Από αυτά το 36,8% αφορούσε BEV και το υπόλοιπο 61,2% αφορούσε plug-in hybrid.

JATO table EV demand

Τα ποσοστά βέβαια είναι η μία ανάγνωση της ελληνικής αγοράς. Η δεύτερη είναι ότι η αγορά BEV/plug-in hybrid ήταν μόλις 367 αυτοκίνητα για το 6μηνο και 84 για τον Ιούνιο. Από αυτά τουλάχιστον 50 αυτοκίνητα αφορούν ταξινομήσεις που έκαναν οι ίδιες οι αντιπροσωπείες για χρήση test-drive. 

«Παρά την πτώση της εμπιστοσύνης και της απασχόλησης των καταναλωτών, το νέο τοπίο φαίνεται να αποτελεί εφαλτήριο για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, κάτι που δεν συνέβαινε όταν εμφανίστηκαν», αναλύει ο Felipe Munoz της Jato Dynamics, «ο συνδυασμός μεταξύ προσφορών, εκπτώσεων, επιδοτήσεων και η μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση σε ένα πιο πράσινο μέλλον αυξάνουν τη ζήτηση περισσότερο από ποτέ». 

Παρόλο που ακόμη τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα δεν έχουν ακόμη εισέλθει στο Ευρωπαϊκό Top 10, επιβεβαιώνεται μια τάση. Στις μαζικές κατηγορίες προφανώς το υβριδικά έχουν το πάνω χέρι στα εξηλεκτρισμένα, με το Toyota Yaris να κατατάσσεται στην πέμπτη θέση με σχεδόν σταθερές πωλήσεις, πίσω από το Dacia Sandero και το Renault Captur. Εάν και ο Ιάπωνας κατασκευαστής τοποθετεί τέσσερα από τα μοντέλα του στις πρώτες τέσσερις θέσεις μεταξύ των υβριδικών, η Ford κάνει την έκπληξη στα plug-in hybrid. Με το νέο Kuga, ο Αμερικανός κατασκευαστής βρίσκεται πολύ εμπρός από το Mitsubishi Outlander PHEV και το Volvo XC40 Recharge T4/T5.

JATO table - Top Best Selling Cars June 2020

Στα 100% ηλεκτρικά, το Renault Zoé κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή αγορά χάρη στην αγορά της Γαλλίας. Με πωλήσεις πάνω από 10.000 κομμάτια έχει πάρει κεφάλι έναντι των Tesla Model 3 και Volkswagen e-Golf. Τέταρτο είναι το Peugeot e-208, ξεπερνώντας το κορεατικό δίδυμο Hyundai Kona/Kia e-Niro, ενώ το Nissan Leaf στενάζει εμπορικά με λιγότερες από 2.000 πωλήσεις.

Στην ελληνική αγορά για το α’ 6μηνο πρώτο BEV είναι το BMW i3, με δεύτερο το Peugeot e-208 και τρίτο το Volkswagen e-Golf. Στα plug-in hybrid, την πρωτιά στην Ελλάδα κατέχει το Volvo XC60 που έχει μια ανάσα πίσω του τα BMW X5, Range Rover, Porsche Cayenne και MINI Countryman.

TAGS
node/39949

Οι τιμές του ανανεωμένου Suzuki Swift

Το Suzuki Swift επιστρέφει με πιο έντονα εξηλεκτρισμένο κινητήρα και περισσότερα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Οι τιμές του ανανεωμένου Suzuki Swift

H ελληνική αντιπροσωπεία της Suzuki ανακοίνωσε σήμερα τις τιμές του ανανεωμένου Swift το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία από €13.350.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Suzuki Swift Sport Hybrid: Η τιμή και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του

Η τελευταία γενιά του Suzuki Swift κυκλοφόρησε το 2017 και μέχρι το τέλος του 2019 είχε πουλήσει πάνω από 745.000 μονάδες σε ολόκληρο τον κόσμο. Δεδομένης της εμπορικής επιτυχίας του μοντέλου, η Suzuki επέλεξε να μην επέμβει σημαντικά στην εξωτερική του εμφάνιση, με το facelift να επικεντρώνεται σε θέματα ήπια υβριδικής τεχγνολογίας και εξοπλισμού ασφαλείας.

Εξωτερικά οι αλλαγές περιορίζονται στη νέα διαμόρφωση της γρίλιας με τρισδιάστατο look, τα νέα σχέδια τροχών και την εμπλουτισμένη χρωματική παλέτα με τέσσερις νέες διχρωμίες. Μικρές οι επεμβάσεις και στο εσωτερικό που απέκτησε ασημένιες διακοσμητικές επιλογές.

Suzuki Swift FACELIFT

Κάτω από το καπό του ανανεωμένου Swift βρίσκουμε τον ανανεωμένο κινητήρα 1.2 DualJet (K12D) με σύστημα διπλού ψεκασμού σε κάθε κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ο οποίος απέκτησε το ήπια υβριδικό σύστημα Suzuki Hybrid. Αυτό αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) με λειτουργία ηλεκτρικού κινητήρα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα που έχει επεκταθεί από τα 3Ah στα 10Ah και δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας προς όφελος της κατανάλωση καυσίμου.

Ο κινητήρας αποδίδει 83 PS στις 6.000 rpm και 107 Nm στις 2.800 rpm. Η επιτάχυνση 0-100 km/h απαιτεί 13,1" (12,2" με αυτόματο CVT) για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις και 13,8" για τις τετρακίνητες. Αντίστοιχα η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 3,9 lt/100km έως 4,2 lt/100km ανάλογα με την έκδοση. Ενδεικτικά, οι προσθιοκίνητες εκδόσεις σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας λόγω των χαμηλών ρύπων CO(88 g/km).

Suzuki Swift facelift

Σημαντικές προσθήκες έχουμε και στον τομέα των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης με το εμπλουτισμένο πακέτο Suzuki Safety Support. Αυτό περιλαμβάνει Dual Sensor Brake Support (DSBS) με σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας και σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Αυτοκινήτου, 6 αερόσακους, Hill Hold, Σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Monitor), Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert), Σύστημα Αναγνώρισης σημάτων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition)

Το ανανεωμένο μοντέλο διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (GL, GL+ και GLX), με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή αυτόματο τύπου CVT, και με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς (AllGrip).

Αναλυτικά, οι τιμές όλων των εκδόσεων αναγράφονται στον παρακάτω πίνακα. Μάθετε περισσότερα για το ανανεωμένο Swift στα συννημένα αρχεία που θα βρείτε παρακάτω.

Έκδοση Τιμή
1.2 GL Hybrid 83HP (2WD)

€13.350

1.2 GL+ Hybrid 83HP (2WD)

€14.740

1.2 GLX Hybrid 83HP (2WD)

€16.210

1.2 GL Hybrid 83HP CVT (2WD) €14.780
1.2 GL+ Hybrid 83HP CVT (2WD) €16.180
1.2 GLX Hybrid 83HP CVT (2WD) €17.680
1.2 GL+ Hybrid 83HP (4WD)

€16.000

1.2 GLX Hybrid 83HP (4WD)

€17.220

[Πηγή: Suzuki]

node/39944
Volkswagen ID.4 concept

VW: Πρόβλεψη πώλησης 500.000 ID.4 μέχρι το 2025

Επικεφαλής της παγκόσμιας ηλεκτρικής επίθεσης του γερμανικού ομίλου, το VW ID.4, το επερχόμενο ηλεκτρικό SUV, αναμένεται να αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο του όγκου παραγωγής του κατασκευαστή.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

VW: Πρόβλεψη πώλησης 500.000 ID.4 μέχρι το 2025

Το ID.3 μόλις ντεμπουτάρισε στις εκθέσεις των αντιπροσωπειών, αλλά η Volkswagen βρίσκεται ήδη στο επόμενο βήμα. Σχεδιασμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το κόμπακτ EV της φίρμας, το Volkswagen ID.4 έρχεται να τοποθετηθεί σε μια πολύ πιο δημοφιλή κατηγορία, αυτή των κόμπακτ SUV. Ένα μοντέλο που το Wolfsburg τοποθετεί ως την ναυαρχίδα της παγκόσμιας επίθεσης όλου του ομίλου.

Πρέπει να ειπωθεί ότι το ID.4 θα είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας που θα κυκλοφορήσει ταυτόχρονα σε πολλές ηπείρους. Ενώ λοιπόν το Volkswagen ID.3 περιορίζεται μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά, το ID.4 θα είναι επίσης διαθέσιμο στην Κίνα και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Η Volkswagen θέλει να γίνει ηγέτης στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικής κινητικότητας -αλλά αυτό είναι κάτι που δεν θα συμβεί από μόνο του. Η Volkswagen θα επενδύσει περίπου 11 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2024. Και ως ένα κόμπακτ SUV, το ID.4 έχει τις καλύτερες προϋποθέσεις για μεγάλη επιτυχία σε όλες τις σημαντικές αγορές», δήλωσε ο Ralf Brandstätter, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της φίρμας.

Volkswagen ID.4

Μέχρι το 2025, η Volkswagen έχει θέσει στόχο την παραγωγή 1,5 εκατ. ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της VW, το ID.4 θα αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο του παραπάνω όγκου παραγωγής ή 500.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Με λανσάρισμα το 2021, το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen θα υιοθετήσει τη φιλοσοφία άλλων EV που έχουν σχεδιαστεί με βάση την σπονδυλωτή πλατφόρμα MEB, προσφέροντας διαφορετικά ηλεκτρομοτέρ και διαμορφώσεις μπαταρίας. Η επίσημη παρουσίαση του ID.4 θα πραγματοποιηθεί στις 23 Σεπτεμβρίου.