Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων: Προβλέπεται μείωση 25% το 2020

Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων: Προβλέπεται μείωση 25% το 2020

Oι ευρωπαίοι κατασκευαστές ζητούν μέτρα στήριξης για να μην καταρρεύσουν στην μετά κορονοϊό εποχή. 

Η κρίση του κορονοϊού είχε τεράστιο αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία με την αυτοκινητοβιομηχανία να έχει χτυπηθεί σε μεγάλο βαθμό. Ακόμα κι αν φαίνεται μια μικρή ανάκαμψη, τα αποτελέσματα της κρίσης θα χρειαστούν πολύ χρόνο για να ισοσκελιστούν. Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων θα μειωθεί κατά 25% το 2020!

Στην Ευρώπη 9,6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα αναμένεται να πουληθούν φέτος, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Αυτό αντιπροσωπεύει πτώση κατά 3 εκατ. οχήματα σε σύγκριση με πέρυσι, μια κατακόρυφη πτώση της τάξης του 25%, πολύ μακριά από τις αρχικές προβλέψεις του Ιανουαρίου που είχαν προβλέψει μείωση των πωλήσεων κατά 2%.

Αυτό το πολύ σημαντικό ποσοστό δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς οι πωλήσεις είχαν καταρρεύσει κυριολεκτικά κατά την περίοδο της καραντίνας. Έτσι, αν αναλύσουμε τα δεδομένα, βλέπουμε ότι η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώθηκε κατά 41,5% μεταξύ των μηνών Ιανουαρίου και Μαΐου. Ωστόσο, η κατάσταση θα πρέπει σταδιακά να βελτιωθεί, με τη σταδιακή άρση σε όλα τα κράτη - μέλη των μέτρων περιορισμού που οδήγησαν στη διακοπή των πωλήσεων στο διάστημα αυτό. 

Όσον αφορά τους όγκους, ο ACEA εκτιμά ότι το 2020 θα είναι το χειρότερο έτος από το 2013, το οποίο ακολούθησε έξι χρόνια διαδοχικών μειώσεων μετά την οικονομική κρίση του 2008/2009. Ακόμα χειρότερα, αν βασιστούμε στις διακυμάνσεις της αγοράς, αυτή η κατάσταση αποτελεί τη μεγαλύτερη πτώση που έχει καταγραφεί ποτέ στον ευρωπαϊκό τομέα αυτοκινήτων. Αυτή η πολύ ζοφερή πρόβλεψη θα μπορούσε ωστόσο να μετριαστεί από την εφαρμογή από κάθε χώρα πολιτικών κινήτρων αγοράς, όπως αυτές που εφαρμόστηκαν πρόσφατα από τη Γαλλία ή τη Γερμανία.

Ωστόσο, αυτά τα μέτρα απέχουν πολύ από τη γενίκευσή τους. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, δεν έχει αποφασιστεί ακόμη τίποτα. Ενόψει αυτού, ο ACEA ζητεί επειγόντως την απαραίτητη πολιτική και οικονομική υποστήριξη - τόσο σε επίπεδο ΕΕ όσο και σε επίπεδο κρατών μελών - προκειμένου να περιοριστεί η ζημία στην παραγωγή και απασχόληση τους επόμενους μήνες. 

Επιπλέον, λόγω των ανακοινώσεων για περικοπές θέσεων εργασίας που έχουν ήδη γίνει από συγκεκριμένες μάρκες όπως η BMW, η Jaguar, η McLaren ή η Renault, πρέπει να ληφθούν ταχείες κυβερνητικές αποφάσεις, τονίζει ο ACEA. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube