Το νέο Suzuki SWIFT επαναφέρει την οδηγική ευχαρίστηση

Το νέο Suzuki SWIFT επαναφέρει την οδηγική ευχαρίστηση

Το SWIFT ήταν ανέκαθεν οδηγοκεντρικό. Το νέο μοντέλο, παρότι πιο ώριμο από ποτέ, δεν έχει χάσει τίποτα από τον ζωηρό του χαρακτήρα.

Το SWIFT ξεχώριζε ανέκαθεν για τον σπορ χαρακτήρα του, ακόμη και στις μικρότερες εκδόσεις κινητήρα. Η Suzuki έδινε πάντα ιδιαίτερη σημασία στην ποιότητα του αμαξώματος συνδυάζοντας ακαμψία και χαμηλό βάρος από τη μία και με τα συστήματα ανάρτησης υψηλών προδιαγραφών από την άλλην προκειμένου το SWIFT να αποτελεί το αυτοκίνητο που σου προσφέρει την μέγιστη οδηγική απόλαυση.

Η διαφορά, ως συνήθως, κρύβεται στις λεπτομέρειες. Ας τις δούμε μία προς μία.

Πλατφόρμα HEARTEC
Η Suzuki έχει εξελίξει για το νέο SWIFT μια νέα πλατφόρμα με δύο κύρια χαρακτηριστικά: Την αυξημένη ακαμψία και το μειωμένο βάρος που δεν ξεπερνά τα 87 kg. Τα οφέλη είναι προφανή. Το μειωμένο βάρος σε ποσοστό 26% σε σχέση με την προηγούμενη και 15% συγκριτικά με τις πιο συμβατικές δομές άλλων μοντέλων της Suzuki, επιβαρύνει λιγότερο τον κινητήρα, αλλά και την λειτουργία της ανάρτησης. Οι  πιο ζωηρές επιδόσεις, η καλύτερη οδική συμπεριφορά στις στροφές, το πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα αλλά και η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, που μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του μοντέλου. αποτελούν τα οφέλη που προσφέρει η πλατφόρμα νέας γενιάς HEARTECT στο νέο Suzuki SWIFT.

Η Suzuki χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία για να εξοικονομήσει βάρος σε ποσοστό 10% σε σχέση με τις πιο συμβατικές δομές. Το όφελος στην παθητική ασφάλεια είναι αναλόγως σημαντικό.

SHVS Mild Hybrid System
Η τεχνολογία SHVS είναι ένα mild hybrid σύστημα υποβοήθησης της απόδοσης του κινητήρα στη φάση της εκκίνησης ή επιτάχυνσης.  Η ηλεκτρογεννήτρια που αντικαθιστά το κλασικό δυναμό, ανακτά την ενέργεια από το φρενάρισμα κάνοντας ανάκτηση ενέργειας, η οποία αποθηκεύεται σε μια μικρή και ελαφριά μπαταρία ιόντων λιθίου.

Εκτός από την ενίσχυση των επιδόσεων και την οικονομία καυσίμου που εξασφαλίζει βοηθώντας το έργο του κινητήρα στα πρώτα μέτρα της εκκίνησης, η ηλεκτρογεννήτρια είναι αυτή που αναλαμβάνει να θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα όταν αυτός έχει σβήσει, στο πλαίσιο της λειτουργίας του συστήματος Engine Auto Stop Start. Για την ακρίβεια, ο βενζινοκινητήρας τίθεται εκτός λειτουργίας εξοικονομώντας καύσιμο μόλις η ταχύτητα πέσει κάτω από τα 15 km/h αν ο οδηγός έχει βάλει νεκρά. Με αποτέλεσμα η επαναλειτουργία των 1.0 BOOSTERJET &  1.2 DUALJET με τους οποίους συνδυάζεται αποκλειστικά να είναι ομαλή και αθόρυβη.

Ένα από τα μειονεκτήματα της υβριδικής τεχνολογίας γενικά στον κλάδο είναι το αυξημένο βάρος. Αλλά το σύστημα της Suzuki χάρη στον έξυπνο σχεδιασμό του ζυγίζει μόλις 6,2 kg.    

Κινητήρες BOOSTERJET και DUALJET
Και οι δύο κινητήρες είναι αλουμινένιοι, χαμηλού βάρους και συμπαγείς σε διαστάσεις, όπως επιβάλλει το συνολικό concept αλλά και η βέλτιστη δυναμική συμπεριφορά. Ενσωματώνουν επίσης λύσεις υψηλής τεχνολογίας, προκειμένου να συνδυάσουν υψηλή απόδοση, οικονομία καυσίμου και αξιοπιστία.

Ο κινητήρας DUALJET 1.2 παίρνει το όνομά του από τα δύο μπεκ ψεκασμού για κάθε κύλινδρο. Το παραπάνω σε συνδυασμό με την υψηλή σχέση συμπίεσης 12,6:1 εξασφαλίζουν ευστροφία και απόδοση που κορυφώνεται στους 90 ίππους / 6.000 rpm, με ροπή 120 Νm/4.400 rpm.

Ο υπερτροφοδοτούμενος BOOSTERJET 1.0 ενσωματώνει τεχνολογία άμεσου ψεκασμού. Είναι ισχυρότερος και αναδεικνύει τις αρετές του πλαισίου. Με 112 ίππους στις 5.500 rpm το ελαφρύ SWIFT αποκτά ζωηρή διάθεση. Η ροπή των 170 Νm από την άλλη, σε συνδυασμό με το καλά κλιμακωμένο 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, δίνει την αυτοπεποίθηση που θέλει να νιώθει ο οδηγός στο προσπέρασμα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube