node/39210

Το νέο Kuga είναι η τεχνολογική βιτρίνα της Ford

Το νέο Kuga εκσυγχρονίζει την γκάμα της Ford, χάρη στο πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρό του.

Η ολοκαίνουργια γενιά του Ford Kuga βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις της χώρας μας και εμπλουτίζει την γκάμα των SUV του Μπλε Οβάλ, δίπλα στα EcoSport, Puma και Edge.

Το νέο Kuga αποτελεί το πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο που διαθέτει στο portfolio της η Ford. Πέρα από την πλουσιότερη γκάμα κινητήρων στην ιστορία του, το ολοκαίνουργιο Kuga αποτελεί σύγχρονη και ολοκληρωμένη, κορυφαία πρόταση στην κατηγορία. Συστατικά της είναι τα premium χαρακτηριστικά στον εξοπλισμό άνεσης, οι προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και ο πλήρης εξοπλισμός ασφάλειας που υπερθεματίζει σε ό,τι διατίθεται στην κατηγορία.

Το ολοκαίνουργιο Ford Kuga πατά πάνω στη νέα αρχιτεκτονική που ενσωματώνει προηγμένα συστήματα παθητικής ασφάλειας, που αξιολογήθηκαν με πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP. Έτσι το νέο Kuga αναδεικνύεται σε ένα από τα ασφαλέστερα SUV της αγοράς.

Στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, το νέο Kuga έρχεται πλήρως προετοιμασμένο για την επόμενη μέρα της αυτοκίνησης, με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2. Η σουίτα τεχνολογικών συστημάτων «FordCo-Pilot360» παραμένει άγρυπνος φρουρός σε κάθε πεδίο, από τον αυτοκινητόδρομο μέχρι και τη στάθμευση, διασφαλίζοντας μοναδική εμπειρία για τον οδηγό και τους επιβάτες για άνετη και ασφαλή μετακίνηση. Συστήματα που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, Speed Sign Recognition, Lane Centring, Road Edge Detection, καθώς και το Pre-Colission Assist με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών. Η σουίτα συστημάτων ασφαλείας του νέου Ford Kuga συμπληρώνεται από τα συστήματα Post Impact Braking για μείωση των συνεπειών ενός ατυχήματος και σύστημα κλήσης e-Call για βοήθεια σε μια έκτακτη ανάγκη εντός της Ευρώπης.

Kuga

Πέρα από τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, το ολοκαίνουργιο Ford Kuga προσφέρει μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας σε οδηγό και επιβάτες. Το στάνταρ σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων Ford SYNC3, με έγχρωμη οθόνη αφής 8” και ψηφιακό δέκτη DAB, διαθέτει πληθώρα λειτουργιών για την ενημέρωση του οδηγού και την ψυχαγωγία των επιβατών, καθώς και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης smartphone. Επιπλέον, το νέο Ford Kuga διαθέτει ενσωματωμένο μόντεμ που του επιτρέπει να είναι διαρκώς συνδεδεμένο με το διαδίκτυο. Έτσι, ο οδηγός του νέου Kuga έχει τη δυνατότητα μέσω της εφαρμογής FordPass να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει το αυτοκίνητό του από απόσταση, να ελέγχει τη στάθμη του ρεζερβουάρ ή τη διαδικασία φόρτισης της μπαταρίας, ή να ενημερώνεται για διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως οι πιέσεις των ελαστικών.

Ακόμα, το ολοκαίνουργιο Ford Kuga χρησιμοποιεί το προηγμένο κλειδί Ford MyKey II που επιτρέπει στον κάτοχό του να παραμετροποίησει τις ρυθμίσεις του αυτοκίνητου (απόδοση κινητήρα, λειτουργία ηχοσυστήματος, κ.ά.), ανάλογα με το ποιος το οδηγεί -νέος ή περιστασιακός οδηγός.

Το νέο Ford Kuga είναι διαθέσιμο ήδη στην ελληνική αγορά με τιμή που ξεκινά από τις €26.272. Ο υποψήφιος αγοραστής πέρα από την πλούσια γκάμα κινητήρων έχει να επιλέξει και μεταξύ πέντε επιπέδων εξοπλισμού. Τα Trend, Titanium, ST-Line, ST-LineX και Vignale προσαρμόζουν το ολοκαίνουργιο Kuga σύμφωνα με τις ανάγκες και τη βούληση του ιδιοκτήτη του. Χάρη στον επίσημο configurator της εταιρείας μπορείτε και εσείς να διαμορφώσετε online το δικό σας Kuga πατώντας εδώ.

node/39661

Ford Puma: Ιδανικός σύντροφος για καλοκαιρινές αποδράσεις

Ένα από τα πιο φρέσκα και ξεχωριστά B-SUV της αγοράς που συνδυάζει πρακτικότητα, τεχνολογία, μοντέρνα εμφάνιση αλλά και δυναμική οδική συμπεριφορά.

Παρασκευή, 07 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ford Puma: Ιδανικός σύντροφος για καλοκαιρινές αποδράσεις

Στην εποχή του social distancing η ανάγκη να αποδράσουμε από το κλεινόν άστυ γίνεται πιο επιτακτική, ιδιαίτερα εν μέσω καλοκαιριού που οι παραλίες της Αττικής - και όχι μόνο - μας καλούν να τις επισκεφθούμε. Σκεφτήκαμε λοιπόν ποιο όχημα θα ήταν το πιο ταιριαστό για μια βόλτα σαν και αυτή, και καταλήξαμε στο νέο Ford Puma, ένα από τα πιο φρέσκα και ξεχωριστά B-SUV της αγοράς που συνδυάζει πρακτικότητα, τεχνολογία, μοντέρνα εμφάνιση αλλά και δυναμική οδική συμπεριφορά - ώστε να απολαύσουμε και τη διαδρομή προς το Σούνιο.

Το Puma το γνωρίσαμε ως δίπορτο κουπέ στα τέλη της δεκαετίας του ‘90. Από τότε όμως οι εποχές έχουν αλλάξει όπως και οι ανάγκες των αγοραστών που ζητούν SUV - και όχι αδίκως. Παρόλα αυτά οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Ford κατάφεραν να αποφύγουν τους συμβιβασμούς, δημιουργώντας ένα όχημα που συνδυάζει το δυναμισμό και τη νεανικότητα ενός κουπέ με τους χώρους και την αυξημένη πρακτικότητα ενός σύγχρονου B-SUV.

Ford Puma ST-Line

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS [video]

Ιδιαίτερα στην έκδοση ST-Line X με τις εντυπωσιακές ζάντες 18”, τους σπορ προφυλακτήρες, τα φρύδια των θόλων και τα μαρσπιέ στο χρώμα του αμαξώματος, το Puma μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών. Εξάλλου, το μυώδες αμάξωμα με τη μεγάλη γρίλια, τα μοντέρνα φώτα LED πάνω στα φτερά και την έντονη κλίση της οροφής, είναι στοιχεία που παραπέμπουν περισσότερο σε κουπέ παρά σε SUV - όπως και οι καταβολές του ονόματος του.

Αφού λοιπόν περιεργαστήκαμε την εξωτερική σχεδίαση η οποία κέρδισε τα θετικά σχόλια των περαστικών, μπήκαμε στην ευρύχωρη καμπίνα. Τα πατήματα των μαρσπιέ με την επιγραφή ST-Line, η μαύρη επένδυση της οροφής και οι κόκκινες λεπτομέρειες σε ταμπλό, δερμάτινο τιμόνι και καθίσματα, αποκαλύπτουν με το καλημέρα πως μιλάμε για μια σπορ έκδοση. Η γνώριμη από το Fiesta και πολύ εύχρηστη οθόνη αφής 8” με το infotainment SYNC 3 δεσπόζει στην κορυφή του ταμπλό, και συνδυάζεται αρμονικά με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”. Αυτός σε υποδέχεται με το προφίλ ενός πούμα, ενώ τα ψηφιακά όργανα αλλάζουν χρώμα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail).

Ford Puma ST-Line

Ως θιασώτες της οδήγησης, οφείλουμε να επιλέξουμε τη λειτουργία Sport που βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού, βαραίνει ελαφρώς το εξαιρετικό σε αίσθηση και αμεσότητα τιμόνι, ενισχύει τον ήχο και εντείνει τη λειτουργία του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Μέχρι να βγούμε στην παραλιακή, τα στοιχεία που εκτιμήσαμε ήταν η εξαιρετική ηχομόνωση, το ταχύτατο και ουσιαστικά μη αντιληπτό από τον οδηγό σύστημα start-stop (χάρη στο ηλεκτρικό μοτέρ 48V), η αποδοτική λειτουργία του κλιματισμού και το φανταστικό ηχοσύστημα B&O με τον καθαρό ήχο και το βαθύ μπάσο που έπαιζε τα αγαπημένα μας τραγούδια. Επιπλέον, για να μην αδειάζει η μπαταρία του smartphone που συνδέεται με το infotainment, υπάρχουν 2 θύρες USB και ειδική θήκη στη βάση της κεντρικής κονσόλας που υποστηρίζει ασύρματη φόρτιση. Όσο για τους πίσω επιβάτες, παρά την έντονη κλίση της οροφής εξωτερικά, άτομα με ύψος 1,84 μπορούν να βολευτούν άνετα και σε ταξίδι.

Η διαδρομή που επιλέξαμε δεν είναι καθόλου τυχαία, καθώς εκτός από τον τελικό προορισμό που είναι τα καθαρά νερά του Αιγαίου, για εμάς είναι εξίσου σημαντικό και το ταξίδι. Αντίθετα με αυτό που θα περίμενε κανείς από ένα μοντέλο με SUV αμάξωμα, το Puma έχει ελάχιστες κλίσεις στις στροφές, ενώ το κράτημα είναι υποδειγματικό για την κατηγορία όπως και η αμεσότητα του τιμονιού. Ένα βαθύ πάτημα στο γκάζι φανερώνει πως οι 155 PS και τα 240 Nm του ήπια υβριδικού μοτέρ 1.0 EcoBoost είναι αρκετά για να χαρίσουν στον οδηγό στιγμές ψυχικής ανάτασης, ειδικά όταν συνδυάζονται με τον ενισχυμένο ήχο στο πρόγραμμα Sport. Σχόλια του τύπου «αυτό στρίβει καλά» από τους συνεπιβάτες είναι αναμενόμενα, όπως αρμόζει σε κάθε μοντέλο που έχει δεχθεί τις περιποιήσεις της Ford Performance. Με το Ford Puma φτάσαμε στο Σούνιο χωρίς να το καταλάβουμε και αν η ώρα δεν ήταν προχωρημένη μάλλον το «συμβούλιο» θα αποφάσιζε επέκταση του δρομολογίου σε ακόμα πιο μακρινά μέρη - γιατί απλά δεν θέλεις να σηκωθείς από τη θέση του οδηγού.

Ford Puma ST-Line

Αυτή η αίσθηση ενισχύθηκε όταν ανοίξαμε το πορτ παγκάζ των 402 lt, το οποίο έμοιαζε σχεδόν άδειο με τα λιγοστά backpack. Η καλύτερη έκπληξη όμως κρυβόταν κάτω από το αφαιρούμενο πάτωμα του χώρου αποσκευών. Μιλάμε φυσικά για το MegaBox - ένα βοηθητικό αποθηκευτικό χώρο 80 lt που είναι αδιάβροχος και έχει τάπα αποστράγγισης για εύκολο πλύσιμο. Αυτό το χαρακτηριστικό ξεχωρίζει το Puma από τον ανταγωνισμό και το καθιστά ακόμα πιο ταιριαστό σύντροφο για ανθρώπους με δραστήριο τρόπο ζωής που αγαπούν το κολύμπι, την ποδηλασία ή το ψάρεμα, καθώς μπορούν να αποθηκεύσουν εκεί τα βρεγμένα ρούχα, τα μαγιό, τα λασπωμένα παπούτσια ή τα χρησιμοποιημένα εργαλεία τους χωρίς το άγχος να λερώσουν την καμπίνα. Υπάρχουν επίσης και αυτοί που - όπως και εμείς - θέλουν απλά να χαλαρώσουν δίπλα στη θάλασσα, οπότε θα χρησιμοποιήσουν το Megabox για κάτι διαφορετικό. Πάγος, μη αλκοολούχα ποτά και αναψυκτικά, μετατρέπουν το πορτμπαγκάζ του Puma σε πραγματικό mini bar και μας δροσίζουν κάτω από τον ζεστό ήλιο.

Απολαμβάνοντας το ηλιοβασίλεμα μετά από το κολύμπι στη θάλασσα, τα φώτα LED του Puma που σε υποδέχονται κατά το ξεκλείδωμα σου θυμίζουν γιατί το επέλεξες. Μπορεί να έχεις περάσει αρκετές ώρες στην παραλία όμως ο δρόμος της επιστροφής φαντάζει εξίσου απολαυστικός μέσα στο πιο ενδιαφέρον οδηγικά B-SUV της αγοράς. Που χωρά όλους σου τους φίλους και όλα σου τα όνειρα, ενώ παράλληλα δείχνει τόσο όμορφο που χαίρεσαι να σε βλέπουν να το οδηγείς.

Advertisement

node/39626

Ford: Τετράποδα ρομπότ σκανάρουν τους χώρους των εργοστασίων της

Τα ρομπότ μπορούν να χρησιμοποιούνται σε δυσπρόσιτες περιοχές του εργοστασίου με σαρωτές λέιζερ και κάμερες υψηλής ευκρίνειας, συλλέγοντας δεδομένα για τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού.

Τρίτη, 04 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Ford: Τετράποδα ρομπότ σκανάρουν τους χώρους των εργοστασίων της

Η Ford φέρνει τετράποδα ρομπότ στο Εργοστάσιο Κιβωτίων Ταχυτήτων Van Dyke στις αρχές Αυγούστου για τη σάρωση των χώρων με λέιζερ, που θα βοηθήσει τους μηχανικούς να επικαιροποιήσουν τη σχεδίαση CAD, η οποία χρησιμοποιείται για την αναδιάταξη και τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού των μονάδων

Αυτά τα τετράποδα ρομπότ βάρους 31,75 κιλών που θυμίζουν σκύλο, μπορούν να κάθονται, να κάνουν χειραψία και να ελίσσονται. Επίσης μπορούν να εκτελούν σαρώσεις 360 μοιρών με τη βοήθεια των καμερών τους, να διαχειρίζονται επιφάνειες με κλίσεις 30 μοιρών, αλλά και να ανεβαίνουν σκαλιά επί πολλές ώρες. 

Ο Fluffy, το όνομα που έδωσε στο ρομπότ η χειρίστριά του Paula Wiebelhaus, είναι ένα από τα δύο μοντέλα που η Ford ενοικιάζει από το Boston Dynamics - το άλλο ρομπότ της Ford ονομάζεται Spot, υποδηλώνοντας την προϊοντική του ιδιότητα.

Τα ρομπότ που δοκιμάζει πειραματικά η Ford στο εργοστάσιο κιβωτίων ταχυτήτων Van Dyke φέρουν κίτρινο χρώμα και είναι εύκολα αναγνωρίσιμα. Εφοδιασμένα με πέντε κάμερες, μπορούν να κινούνται με ταχύτητα έως και 5 χλμ./ώρα, με την μπαταρία τους να εξασφαλίζει τουλάχιστον δύο ώρες αυτονομίας. Στην πράξη τα ρομπότ αυτά θα σαρώνουν την επιφάνεια του δαπέδου του εργοστασίου με σκοπό την επικαιροποίηση της αρχικής σχεδίασης CAD (Computer Aided Design) – και όπως είναι φυσικό αναμένεται να γίνουν το δεξί χέρι των μηχανικών που ασχολούνται με τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού του εργοστασίου.

«Αρχικά, σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε ένα εργοστάσιο. Στη συνέχεια, στο πέρασμα των χρόνων, πραγματοποιούνται αλλαγές που σπάνια καταγράφονται» λέει χαρακτηριστικά ο Mark Goderis, digital engineering manager της Ford. «Με τα βοήθεια των ρομπότ, μπορούμε τώρα να έχουμε μία πραγματική εικόνα των εγκαταστάσεων και ταυτόχρονα να δημιουργούμε ένα νέο μηχανολογικό μοντέλο παραγωγής. Αυτό το ψηφιακό μοντέλο θα χρησιμοποιείται στη συνέχεια όταν χρειάζεται εκσυγχρονισμός του εργοστασίου για την παραγωγή νέων προϊόντων.»

Χωρίς τον Fluffy, η επικαιροποίηση του αρχικού σχεδίου θα ήταν πολύ πιο κουραστική. «Συνήθως χρησιμοποιούσαμε ένα τρίποδο, το οποίο το περιφέραμε στους χώρους των εγκαταστάσεων, σταματώντας σε διαφορετικά σημεία κάθε φορά, και περιμένοντας περίπου πέντε λεπτά μέχρι να ολοκληρωθεί η σάρωση με λέιζερ» θυμάται ο Goderis. «Η σάρωση ενός εργοστασίου απαιτούσε δύο εβδομάδες. Με τη βοήθεια του Fluffy, η εργασία αυτή μπορεί να γίνει στο μισό χρόνο.»

Η παλιά μέθοδος ήταν επίσης ακριβή, αφού το συνολικό κόστος της έφτανε σχεδόν στα 300.000$ για τη σάρωση μιας εγκατάστασης. Αν το πιλοτικό πρόγραμμα λειτουργήσει σύμφωνα με τις προσδοκίες, η ομάδα παραγωγής της Ford θα μπορεί να εκτελεί σαρώσεις όλων των εργοστασίων της με ελάχιστο κόστος. Τέτοιες προηγμένες τεχνολογίες βοηθούν την εταιρεία να εξοικονομεί χρόνο και χρήμα, αναπροσαρμόζοντας ταχύτερα τις εγκαταστάσεις για την υποδοχή νέων προϊόντων, με αποτέλεσμα τα νέα μοντέλα να φτάνουν ταχύτερα στην αγορά.

Με τον καιρό, σύμφωνα με τον Goderis «στόχος είναι να μπορούμε να ελέγχουμε τα ρομπότ από απόσταση, να τα προγραμματίζουμε για project του εργοστασίου και να λαμβάνουμε αναφορές άμεσα, από οποιαδήποτε τοποθεσία της χώρας. Προς το παρόν, τα ρομπότ μπορούν να προγραμματίζονται για να ακολουθούν μία συγκεκριμένη διαδρομή, ενώ μπορούμε να τα διαχειριζόμαστε από απόσταση έως 50 μ. με μια καινοτόμα εφαρμογή στο tablet.»

Το μυστικό της επιτυχίας του Fluffy και του Spot είναι η ευελιξία τους, σχολιάζει η Wiebelhaus, που χειρίζεται το ρομπότ της μέσω μιας συσκευής που θυμίζει παιχνιδοκονσόλα και της επιτρέπει να βλέπει από απόσταση την εικόνα της κάμερας. Εάν προκύψει κάποιο ζήτημα, η συσκευή ελέγχου της Wiebelhaus περιλαμβάνει μία λειτουργία που ακινητοποιεί το ρομπότ εμποδίζοντας τυχόν συγκρούσεις με εμπόδια

Τα ρομπότ έχουν τρεις λειτουργίες βηματισμού: περπάτημα για σταθερό έδαφος, βάδισμα σε ανώμαλο έδαφος και ειδική ταχύτητα κίνησης για σκάλες. Τα ρομπότ έχουν τη δυνατότητα να ελίσσονται, να σκύβουν και να περπατούν ευθεία, κάτι που σημαίνει ότι έχουν πρόσβαση σε δυσπρόσιτες περιοχές του εργοστασίου. Μπορούν επίσης να κινηθούν σε δύσκολα εδάφη, κιγκλιδώματα, σκαλιά, ακόμα και σε επιφάνειες με κλίσεις 30 μοιρών. Εάν πέσουν, μπορούν να σηκωθούν μόνα τους. Επίσης, μπορούν να διατηρούν μία σταθερή απόσταση ασφαλείας από αντικείμενα για αποφυγή συγκρούσεων.

Μερικές φορές ο Fluffy ανασηκώνεται στα ρομποτικά καπούλια του και ανεβαίνει στην πλάτη ενός μικρού, στρογγυλού αυτόνομου κινητού ρομπότ, γνωστού με την ονομασία Scouter. Ο Scouter περιηγείται στους διαδρόμους του εργοστασίου, βοηθώντας τον Fluffy να εξοικονομεί ενέργεια από τη μπαταρία του μέχρις ότου έρθει η ώρα να αναλάβει δουλειά. Ο Scouter περιηγείται αυτόνομα στις εγκαταστάσεις σκανάροντας και αποτυπώνοντας τρισδιάστατα νέφη σημείων (3-D point) για τη δημιουργία μιας CAD σχεδίασης. Εάν κάποια περιοχή είναι πολύ στενή για τον Scouter, ο Fluffy έρχεται για να «σώσει» την κατάσταση.

«Υπάρχουν σημεία στο εργοστάσιο στα οποία ίσως και να μη θέλεις να περπατήσεις, επειδή δυσκολεύεσαι να ελιχθείς» σχολιάζει η Wiebelhaus. «Είναι ευκολότερο και ασφαλέστερο να στείλεις τον Fluffy εκεί.»

Αν και ο Fluffy εντυπωσιάζει με την ευελιξία και τις κινητικές του δυνατότητες, η Wiebelhaus δεν πιστεύει ότι θα κάνει καριέρα στο μέλλον ως performer σε επιδείξεις σκύλων. «Ο Fluffy είναι ένα εκπληκτικό εργαλείο στην παραγωγή» δήλωσε η Weibelhaus. «Ναι, πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα νέα πρόταση, με το έργο που παράγει και το πείσμα του να έχουν ιδιαίτερη αξία. Έχει πολύ περισσότερες δυνατότητες από το να χορεύει και να κάνει τούμπες. Θέλουμε να τον πιέσουμε στα όριά του στο εργοστάσιο και να δούμε τι αξία έχει για την εταιρεία.»

[Πηγή: Ford]