Η υψηλή τεχνολογία της νέας Škoda Octavia

Η υψηλή τεχνολογία της νέας Škoda Octavia

Η νέα γενιά της Škoda Οctavia προσθέτει και κορυφαία τεχνολογία στον ευρύχωρο και πρακτικό χαρακτήρα της.

Η τέταρτη γενιά της Škoda Octavia βρίσκεται στις εκθέσεις των επίσημων εμπόρων και προσφέρεται σε δύο εκδόσεις αμαξώματος, το 5θυρο liftback Grand Coupe και το επίσης 5θυρο Sports Wagon. Η γκάμα έχει τιμή εκκίνησης τις €19.500 και μέσω του προγράμματος Škoda ONE παρέχεται δυνατότητα απόκτησης και με άτοκο χρηματοδοτικό. Τέλος, όλες οι εκδόσεις της νέας Škoda Octavia καλύπτονται από εγγύηση 4 ετών ή 60.000 km για τα μηχανικά μέρη.

H εκλεπτυσμένη και δυναμική σχεδίαση συνδυάζεται αφενός με πληθωρική τεχνολογική παλέτα που περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα ασφάλειας, άνεσης και ψυχαγωγίας, αφετέρου με ευρεία γκάμα κινητήρων που περιλαμβάνει μονάδες TSI (βενζίνη), TDI (πετρέλαιο), G-TEC (φυσικό αέριο), e-TEC (mild υβριδικό) και iV (plug-in υβριδικό). Αυτά ακριβώς τα συστήματα είναι που θα αναλύσουμε παρακάτω.

Ασφάλεια

Skoda Octavia safety

Έως και εννέα αερόσακοι διατίθενται στη νέα Škoda Octavia, μαζί με πλούσια ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Το Side assist παρακολουθεί το τυφλό πλευρικό σημείο, ενώ το Front assist, που περιλαμβάνει και τα συστήματα Predictive Pedestrian και Cyclist Protection, ενημερώνει τον οδηγό για πεζούς ή δικυκλιστές στην πορεία του οχήματος και επεμβαίνει αυτόματα στα φρένα. Το Predictive Cruise Control αποτελεί τη νέα εκδοχή του Adaptive Cruise Control και δέχεται δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης και την κάμερα στο παρμπρίζ για καλύτερο έλεγχο και πρόβλεψη των κινδύνων στο ταξίδι. Το σύστημα αυτό, μαζί με την αναγνώριση πινακίδων, την υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας, το Traffic Jam Assist και το Emergency Assist, αποτελούν το Τravel Αssist System. Εάν περάσουν 15” που ο οδηγός δεν ασκεί δύναμη στο τιμόνι και δείχνει να μην έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, το σύστημα θα φρενάρει ελεγχόμενα το αυτοκίνητο στη λωρίδα του, θα σφίξει τις ζώνες ασφαλείας των επιβατών και θα ενημερώσει τις Αρχές για έκτακτη ανάγκη.

Ανάρτηση

Skoda Octavia

Η Škoda δίνει τρεις επιλογές για τα αμορτισέρ και τα ελατήρια: Τη βασική, τη σπορ ( χαμηλωμένη κατά 1,5 cm) και την εκτός δρόμου (ψηλωμένη κατά 1,5 cm) που περιλαμβάνει και προστατευτικές ποδιές για τα μηχανικά μέρη. Προαιρετικά υπάρχει επιλογή για ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, τα οποία συνδυάζονται με έναν πόντο χαμηλότερα ελατήρια και η σκληρότητά τους ρυθμίζεται από το σύστημα Dynamic Chassis Control (DCC). Το τελευταίο αποτυπώνεται σε διαφορετικά προφίλ οδήγησης που επεμβαίνουν σε ανάρτηση, κιβώτιο και τιμόνι. Διαθέτει τις ρυθμίσεις Normal και Sport που αλλάζουν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου δίνοντας on demand το βάρος στην απόλυτη άνεση ή τη σπορ διάθεση.

Ψηφιακός κόσμος

Skoda Octavia digital

Το ψηφιακό περιβάλλον της νέας Škoda Octavia δεν υποστηρίζεται μόνο από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3”, αλλά και από τα προηγμένα συστήματα πολυμέσων που μπορούν να συνδυαστούν με έγχρωμη οθόνη αφής έως και 10”. Πέρα από την αφή, ορισμένες λειτουργίες του μπορούν να ενεργοποιηθούν μέσω χειρονομιών ή φωνητικών εντολών στη Laura. Πρόκειται για την προσωπική βοηθό του οδηγού η οποία μπορεί να εκτελέσει τις όποιες εντολές, καταλαβαίνοντας προτάσεις από έξι διαφορετικές γλώσσες. Το σύστημα Colombus έχει δυνατότητα σύνδεσης SmartLink και Android Auto, Apple CarPlay ή Mirror Link, ενώ διαθέτει και ενσωματωμένη eSΙM. Έτσι, οι χάρτες ενημερώνονται online, ενώ υπάρχει η δυνατότητα για μουσικές υπηρεσίες streaming. Επιπλέον, το Colombus εξασφαλίζει ακόμα καλύτερα γραφικά στον χάρτη πλοήγησης, ενώ το slider αφής για την ένταση του ήχου μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για το zoom in ή zoom out του χάρτη.

Κινητήρες

Skoda Octavia powertrain

Η γκάμα κινητήρων διαθέτει επιλογές για όλα τα γούστα και τις ανάγκες. Από πλευράς βενζίνης έχουμε τον 1.0 TSI Evo με 110 ίππους και τον 1.5 TSI Evo με 150 ίππους οι οποίοι σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων διαθέτουν ήπια υβριδικό σύστημα 48V E-TEC που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης. Από πλευράς πετρελαίου υπάρχει ο 2.0 TDI σε δύο εκδόσεις ισχύος -με 116 ή 150 PS-, με την ισχυρότερη να συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο DSG7. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι πετρελαιοκινητήρες της νέας γενιάς Evo εκπέμπουν έως και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου. Η έκδοση G-TEC προσφέρει 25% χαμηλότερες εκπομπές CO2 από την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης, χάρη στον 1.5 TSI των 130 ίππων που έχει δεχθεί τις απαραίτητες μετατροπές για να καταναλώνει και φυσικό αέριο -CNG. Τα τρία ρεζερβουάρ CNG έχουν συνολική χωρητικότητα 17,7 kg προσφέροντας αυτονομία 523 km με αέριο, ενώ υπάρχει και ένα βοηθητικό ρεζερβουάρ βενζίνης εννέα λίτρων. Η plug-in υβριδική έκδοση iV συνταιριάζει βενζινοκινητήρα 1.4 TSI με ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο DSG έξι σχέσεων. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 204 PS και τα 350 Nm, ενώ χάρη στην μπαταρία των 13 kWh η ηλεκτρική αυτονομία αγγίζει τα 55 km κατά το πρότυπο μέτρησης WLΤP.

Μάθε τα πάντα και διαμόρφωσε τη δική σου Škoda Octavia εδώ 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube