node/39661

Ford Puma: Ιδανικός σύντροφος για καλοκαιρινές αποδράσεις

Ένα από τα πιο φρέσκα και ξεχωριστά B-SUV της αγοράς που συνδυάζει πρακτικότητα, τεχνολογία, μοντέρνα εμφάνιση αλλά και δυναμική οδική συμπεριφορά.

Στην εποχή του social distancing η ανάγκη να αποδράσουμε από το κλεινόν άστυ γίνεται πιο επιτακτική, ιδιαίτερα εν μέσω καλοκαιριού που οι παραλίες της Αττικής - και όχι μόνο - μας καλούν να τις επισκεφθούμε. Σκεφτήκαμε λοιπόν ποιο όχημα θα ήταν το πιο ταιριαστό για μια βόλτα σαν και αυτή, και καταλήξαμε στο νέο Ford Puma, ένα από τα πιο φρέσκα και ξεχωριστά B-SUV της αγοράς που συνδυάζει πρακτικότητα, τεχνολογία, μοντέρνα εμφάνιση αλλά και δυναμική οδική συμπεριφορά - ώστε να απολαύσουμε και τη διαδρομή προς το Σούνιο.

Το Puma το γνωρίσαμε ως δίπορτο κουπέ στα τέλη της δεκαετίας του ‘90. Από τότε όμως οι εποχές έχουν αλλάξει όπως και οι ανάγκες των αγοραστών που ζητούν SUV - και όχι αδίκως. Παρόλα αυτά οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Ford κατάφεραν να αποφύγουν τους συμβιβασμούς, δημιουργώντας ένα όχημα που συνδυάζει το δυναμισμό και τη νεανικότητα ενός κουπέ με τους χώρους και την αυξημένη πρακτικότητα ενός σύγχρονου B-SUV.

Ford Puma ST-Line

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS [video]

Ιδιαίτερα στην έκδοση ST-Line X με τις εντυπωσιακές ζάντες 18”, τους σπορ προφυλακτήρες, τα φρύδια των θόλων και τα μαρσπιέ στο χρώμα του αμαξώματος, το Puma μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών. Εξάλλου, το μυώδες αμάξωμα με τη μεγάλη γρίλια, τα μοντέρνα φώτα LED πάνω στα φτερά και την έντονη κλίση της οροφής, είναι στοιχεία που παραπέμπουν περισσότερο σε κουπέ παρά σε SUV - όπως και οι καταβολές του ονόματος του.

Αφού λοιπόν περιεργαστήκαμε την εξωτερική σχεδίαση η οποία κέρδισε τα θετικά σχόλια των περαστικών, μπήκαμε στην ευρύχωρη καμπίνα. Τα πατήματα των μαρσπιέ με την επιγραφή ST-Line, η μαύρη επένδυση της οροφής και οι κόκκινες λεπτομέρειες σε ταμπλό, δερμάτινο τιμόνι και καθίσματα, αποκαλύπτουν με το καλημέρα πως μιλάμε για μια σπορ έκδοση. Η γνώριμη από το Fiesta και πολύ εύχρηστη οθόνη αφής 8” με το infotainment SYNC 3 δεσπόζει στην κορυφή του ταμπλό, και συνδυάζεται αρμονικά με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”. Αυτός σε υποδέχεται με το προφίλ ενός πούμα, ενώ τα ψηφιακά όργανα αλλάζουν χρώμα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail).

Ford Puma ST-Line

Ως θιασώτες της οδήγησης, οφείλουμε να επιλέξουμε τη λειτουργία Sport που βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού, βαραίνει ελαφρώς το εξαιρετικό σε αίσθηση και αμεσότητα τιμόνι, ενισχύει τον ήχο και εντείνει τη λειτουργία του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Μέχρι να βγούμε στην παραλιακή, τα στοιχεία που εκτιμήσαμε ήταν η εξαιρετική ηχομόνωση, το ταχύτατο και ουσιαστικά μη αντιληπτό από τον οδηγό σύστημα start-stop (χάρη στο ηλεκτρικό μοτέρ 48V), η αποδοτική λειτουργία του κλιματισμού και το φανταστικό ηχοσύστημα B&O με τον καθαρό ήχο και το βαθύ μπάσο που έπαιζε τα αγαπημένα μας τραγούδια. Επιπλέον, για να μην αδειάζει η μπαταρία του smartphone που συνδέεται με το infotainment, υπάρχουν 2 θύρες USB και ειδική θήκη στη βάση της κεντρικής κονσόλας που υποστηρίζει ασύρματη φόρτιση. Όσο για τους πίσω επιβάτες, παρά την έντονη κλίση της οροφής εξωτερικά, άτομα με ύψος 1,84 μπορούν να βολευτούν άνετα και σε ταξίδι.

Η διαδρομή που επιλέξαμε δεν είναι καθόλου τυχαία, καθώς εκτός από τον τελικό προορισμό που είναι τα καθαρά νερά του Αιγαίου, για εμάς είναι εξίσου σημαντικό και το ταξίδι. Αντίθετα με αυτό που θα περίμενε κανείς από ένα μοντέλο με SUV αμάξωμα, το Puma έχει ελάχιστες κλίσεις στις στροφές, ενώ το κράτημα είναι υποδειγματικό για την κατηγορία όπως και η αμεσότητα του τιμονιού. Ένα βαθύ πάτημα στο γκάζι φανερώνει πως οι 155 PS και τα 240 Nm του ήπια υβριδικού μοτέρ 1.0 EcoBoost είναι αρκετά για να χαρίσουν στον οδηγό στιγμές ψυχικής ανάτασης, ειδικά όταν συνδυάζονται με τον ενισχυμένο ήχο στο πρόγραμμα Sport. Σχόλια του τύπου «αυτό στρίβει καλά» από τους συνεπιβάτες είναι αναμενόμενα, όπως αρμόζει σε κάθε μοντέλο που έχει δεχθεί τις περιποιήσεις της Ford Performance. Με το Ford Puma φτάσαμε στο Σούνιο χωρίς να το καταλάβουμε και αν η ώρα δεν ήταν προχωρημένη μάλλον το «συμβούλιο» θα αποφάσιζε επέκταση του δρομολογίου σε ακόμα πιο μακρινά μέρη - γιατί απλά δεν θέλεις να σηκωθείς από τη θέση του οδηγού.

Ford Puma ST-Line

Αυτή η αίσθηση ενισχύθηκε όταν ανοίξαμε το πορτ παγκάζ των 402 lt, το οποίο έμοιαζε σχεδόν άδειο με τα λιγοστά backpack. Η καλύτερη έκπληξη όμως κρυβόταν κάτω από το αφαιρούμενο πάτωμα του χώρου αποσκευών. Μιλάμε φυσικά για το MegaBox - ένα βοηθητικό αποθηκευτικό χώρο 80 lt που είναι αδιάβροχος και έχει τάπα αποστράγγισης για εύκολο πλύσιμο. Αυτό το χαρακτηριστικό ξεχωρίζει το Puma από τον ανταγωνισμό και το καθιστά ακόμα πιο ταιριαστό σύντροφο για ανθρώπους με δραστήριο τρόπο ζωής που αγαπούν το κολύμπι, την ποδηλασία ή το ψάρεμα, καθώς μπορούν να αποθηκεύσουν εκεί τα βρεγμένα ρούχα, τα μαγιό, τα λασπωμένα παπούτσια ή τα χρησιμοποιημένα εργαλεία τους χωρίς το άγχος να λερώσουν την καμπίνα. Υπάρχουν επίσης και αυτοί που - όπως και εμείς - θέλουν απλά να χαλαρώσουν δίπλα στη θάλασσα, οπότε θα χρησιμοποιήσουν το Megabox για κάτι διαφορετικό. Πάγος, μη αλκοολούχα ποτά και αναψυκτικά, μετατρέπουν το πορτμπαγκάζ του Puma σε πραγματικό mini bar και μας δροσίζουν κάτω από τον ζεστό ήλιο.

Απολαμβάνοντας το ηλιοβασίλεμα μετά από το κολύμπι στη θάλασσα, τα φώτα LED του Puma που σε υποδέχονται κατά το ξεκλείδωμα σου θυμίζουν γιατί το επέλεξες. Μπορεί να έχεις περάσει αρκετές ώρες στην παραλία όμως ο δρόμος της επιστροφής φαντάζει εξίσου απολαυστικός μέσα στο πιο ενδιαφέρον οδηγικά B-SUV της αγοράς. Που χωρά όλους σου τους φίλους και όλα σου τα όνειρα, ενώ παράλληλα δείχνει τόσο όμορφο που χαίρεσαι να σε βλέπουν να το οδηγείς.

Advertisement

node/39946
Robert Kearns 1927-2005

DRIVE Legend: Robert Kearns 1927-2005

Σε όλη τη ζωή του, ο Kearns έκανε δόγµα του να µην οδηγεί αυτοκίνητα που εξοπλίζονταν την εφεύρεσή του: Υαλοκαθαριστήρες µε διακοπτόµενη λειτουργία. Ήταν ένας τρόπος διαµαρτυρίας για την αδικία που ένιωθε ότι είχε υποστεί από τις αυτοκινητοβιοµηχανία.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

DRIVE Legend: Robert Kearns 1927-2005

Flash of Genius: Πιθανόν να έχετε δει την ταινία του 2008, αν και δεν σηµείωσε επιτυχία στις ελληνικές αίθουσες. Η ιστορία ενός ανθρώπου που, όπως περιγράφουν τα παιδιά του, ήταν «πεισµατάρης, αποφασιστικός, ιδιαίτερος και ακλόνητος». 

Ένας άνθρωπος που δεν πτοήθηκε από το µέγεθος και την επιρροή της Ford και της Chrysler, σέρνοντάς τις στα δικαστήρια και κερδίζοντας δύο από τις πιο γνωστές υποθέσεις διπλωµάτων ευρεσιτεχνίας κατά εταιριών.

Πατέρας µιας εφεύρεσης
Ο Kearns γεννήθηκε το 1927 στο Gary της Indiana και µεγάλωσε στο προάστιο River Rouge του Detroit. Ύστερα από το γυµνάσιο κατατάχτηκε στον Στρατό των ΗΠΑ και κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσµίου Πολέµου ήταν µέλος του Γραφείου Στρατηγικών Υπηρεσιών, το οποίο αργότερα έγινε η CIA. Ύστερα από τον πόλεµο, απέκτησε πτυχίο µηχανικού από το Πανεπιστήµιο του Detroit και το Πανεπιστήµιο της Πολιτείας του Wayne, ενώ υπηρετούσε στους Έφεδρους Πεζοναύτες. Αργότερα εργάστηκε για την Burroughs Corp. επίσης στο Detroit.

Η ιδέα για τους καθαριστήρες µε διακοπτόµενη λειτουργία του καρφώθηκε στη δεκαετία του ’50, όταν ένας φελλός σαµπάνιας χτύπησε και τραυµάτισε το αριστερό µάτι του στον µήνα του µέλιτος. Ένα ατύχηµα που ταλαιπωρούσε τον Kearns όταν οδηγούσε το αυτοκίνητό του υπό ελαφρά βροχή λόγω της συνεχούς κίνησης των µάκτρων, επιδεινώνοντας την όρασή του. «Γιατί να µην εξελίξουµε υαλοκαθαριστήρες που θα “βλεφαρίζουν”, καθαρίζοντας διακοπτόµενα το παρµπρίζ;», σκέφτηκε.

Μέχρι το 1962, η εφεύρεση της διακοπτόµενης λειτουργίας του είχε γίνει πάθος και ο Kearns εργαζόταν µέχρι το ξηµέρωµα στο υπόγειο εργαστήριό του, στο σπίτι του στο Detroit. Και τελικά τοποθέτησε την εφεύρεσή του στο οικογενειακό κονβέρτιµπλ Ford Galaxie 500. To 1967, κατέθεσε την πατέντα και πήρε δίπλωµα ευρεσιτεχνίας, ενώ ενθαρρυνόταν τόσο από τη σύζυγό του Phyllis όσο και από έναν φίλο του, προµηθευτή της Ford, να προσπαθήσει να πουλήσει την ιδέα του στο Μπλε Οβάλ.

Καθώς λοιπόν ήταν καθηγητής στο Wayne State, ο Kearns είχε µια ευκαιρία να δείξει στους µηχανικούς της Ford πώς δουλεύουν αυτοί οι καθαριστήρες. «Τον κάλεσαν ως σύµβουλο», είχε πει η Phyllis κάποια στιγµή. «Ήταν πολύ ιδεαλιστής. Νόµιζε ότι θα ήταν σπουδαίο αν µπορούσε να προµηθεύσει µε καθαριστήρες τη Ford. Νόµιζε ότι ήταν η µεγάλη αµερικανική εταιρεία και τους εµπιστευόταν. Ήταν πολύ αφελής». Η Ford δήλωσε ότι ενδιαφέρεται. «Δείξε µας πώς λειτουργούν και θα τους αγοράσουµε. Αλλά δεν αγόρασαν την εφεύρεση», είχε εξιστορήσει ο γιος του Kearns, Dennis.

Ο ίδιος δήλωσε ότι ο πατέρας του δεν πληρώθηκε για το συµβουλευτικό έργο για τους υαλοκαθαριστήρες. «Έκανε κάποια συµβουλευτική εργασία για τη Ford και αργότερα πληρώθηκε γι’ αυτό, αλλά δεν είχε καµία σχέση µε τους υαλοκαθαριστήρες».

Το 1969, υαλοκαθαριστήρες με διακοπτόμενη λειτουργία εµφανίστηκαν για πρώτη φορά σε μοντέλο της Ford. «Θυµάµαι τις κραυγές και τις φωνές του όταν το ανακάλυψε», εξιστορούσε η Phyllis.

Robert Kearns 1927-2005
Ο πραγµατικός φόβος για τις Ford και Chrysler ήταν ότι ο Kearns δεν ήθελε χρήµατα, αλλά δικαιοσύνη...


Στα δικαστήρια
Το 1976, υαλοκαθαριστήρες που χρησιµοποιούσαν έναν µηχανισµό παρόµοιο µε του Kearns εµφανίστηκαν σε µια Mercedes-Benz. Αυτή η ανακάλυψη και άλλες πιέσεις τον οδήγησαν σε ψυχολογική κατάρρευση. «Τράβηξε τον υαλοκαθαριστήρα µιας Mercedes-Benz και τον έσπασε», είπε ο Dennis.

Ο Kearns εξαφανίστηκε για µέρες. Βρέθηκε σε ένα σταθµό λεωφορείων στο Tennessee, όπου η Phyllis, ο Dennis και ο άλλος γιος του, ο Pat, τον µάζεψαν. «Τα κόκκινα µαλλιά του είχαν ασπρίσει σε λίγες µέρες… Ποτέ δεν ξαναέγινε όπως παλιά». 

Ο Kearns κατέληξε σε ψυχιατρικό νοσοκοµείο του Maryland, για αρκετό καιρό πριν επιστρέψει σπίτι του. Το 1978, ανέθεσε την υπόθεση σε µια µικρή νοµική φίρµα των προαστείων του Detroit, τη Harness, Dickey & Pierce, για να τον εκπροσωπήσει στο δικαστήριο στη δίωξη κατά της Ford.

Ύστερα από 12 χρόνια νοµικής διαµάχης, τα δικαστήρια επιδίκασαν στον Kearns $5,16 εκατ. δολάρια, ψήγµα των 300 εκατοµµυρίων που ζητούσε µε την αγωγή του. Έτσι εφεσίβαλε την πρωτόδικη απόφαση, ανεβάζοντας την αποζημίωση το φθινόπωρο του 1990 στα $10,2 εκατ.

Επί σειρά ετών, ο Kearns κατέθετε αγωγές κατά 26 αυτοκινητοβιοµηχανιών, περιλαµβανοµένης της General Motors, Γερµανών και Ιαπώνων κατασκευαστών. Μέσα από αυτό τον ένδικο «πολυβολισµό», το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ του επιδίκασε ακόµα $20 εκατ. για την αγωγή κατά της Chrysler. «Τα µισά και παραπάνω από αυτά πήγαν προς πληρωµή των δικηγόρων και των νοµικών αµοιβών», δήλωσε ο Dennis Kearns. Οι αγωγές κατά της Ford και Chrysler ήταν οι µόνες που τελικά κέρδισε ο Robert Kearns.

Η εµµονή του Kearns µε την υπόθεση αυτή και οι ατέρµονες δικαστικές διαµάχες είχαν σηµαντική επίπτωση στην οικογενειακή και εργασιακή ζωή του. Η ανέχεια δεν τον εµπόδιζε να απορρίπτει σηµαντικές επαγγελµατικές προτάσεις, ενώ ήταν διαρκώς απών για τη σύζυγό του (µε την οποία χώρισε το 1981) και τα έξι παιδιά του. Παρόλα τα εκατοµµύρια που κέρδισε τελικά, η ζωή του ήταν απλή και µετρηµένη. 

Ο Kearns που πάλευε µε τη νόσο του Alzheimer, πέθανε από καρκίνο του εγκεφάλου το 2005 σε ηλικία 77 ετών. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του οδηγούσε ένα παλιό Ford pick-up του ’78 κι ένα ακόµα παλιότερο Chrysler New Yorker του ’65, που κανένα από τα δυο τους δεν είχε διακοπτόµενη λειτουργία καθαριστήρων...

node/39924

Ford Kuga: Τώρα με έκπτωση €955 

Κάντε ένα test drive και κερδίστε χάρη στο πρόγραμμα Test Drive Bonus. 

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Ford Kuga: Τώρα με έκπτωση €955 

Το νέο Ford Kuga είναι τώρα φθηνότερο χάρη στο νέο προωθητικό πρόγραμμα Test Drive Bonus που παρουσιάζει η Ford Motor Ελλάς. Εσείς δεν έχετε παρά να επισκεφθείτε τον Επίσημο Έμπορο Ford της προτίμησής σας, να οδηγήσετε το νέο Kuga και να ανακαλύψετε τα premium χαρακτηριστικά, τους κορυφαίους χώρους και τις τεχνολογίες ασφάλειας και συνδεσιμότητας που προσφέρει, αλλά και να κερδίσετε επιπλέον όφελος που φτάνει έως και τα €955.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ ΤΟΥ DRIVE ΓΙΑ ΤΟ FORD KUGA

Συνεχίζοντας να αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο που συνοδεύει την αγορά κάθε Kuga, η 8ετής εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect έρχεται να αποδείξει έμπρακτα την κορυφαία αξιοπιστία του νέου SUV της Ford και συγχρόνως την εμπιστοσύνη της ελληνικής αντιπροσωπείας στο νέο της μοντέλο, προσδίδοντας έτσι ένα ακόμα ισχυρό πλεονέκτημα σε όσους επιθυμούν να απολαύσουν χωρίς έννοιες και για πολλά χρόνια ένα απόλυτα σύγχρονο και ασφαλές αυτοκίνητο.

Το προνόμια δεν σταματούν εδώ, καθώς τα ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα FordFinance έρχονται να διασφαλίσουν την αγορά του νέου Kuga με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους, όπως το σταθερό ονομαστικό επιτόκιο 1%, η ελάχιστη προκαταβολή 40% και η διάρκεια αποπληρωμής από 12 έως 60 μήνες.

Παράδειγμα Χρηματοδότησης

Μοντέλο: Kuga Trend 1.5L 150PS M6

Ανώτατη Λιανική Τιμής Πώλησης: €25.387

Προκαταβολή 40%: €10.200

Ποσό χρηματοδότησης: €15.187

Αριθμός δόσεων: 60

Επιτόκιο 1% (πλέον εισφοράς 0,60% του Ν. 128/1975)

Έξοδα: €280

ΣΕΠΠΕ: 2,4%

Μηνιαία δόση: €263,54

[Πηγή: Ford]