node/43215

E-TECH: Ο έξυπνος υβριδικός κόσμος του νέου Renault Arkana

Διανύοντας τη μετάβαση της συμβατικής αυτοκίνησης προς την ηλεκτροκίνηση, υπάρχουν κατασκευαστές που παραδίδουν μαθήματα με τις τεχνολογικές τους υλοποιήσεις.

Η υβριδική προσέγγιση της Renault, έτσι όπως αντανακλά στο νέο Arkana, θα μπορούσε πρακτικά να αποτελεί το αντικείμενο ενός MasterClass. Και αυτό χάρη στην τεχνολογία E-TECH, με προέλευση από τη Formula 1. Στην προκειμένη περίπτωση, ο Γάλλος κατασκευαστής καταφέρνει να διατηρεί όλα τα οφέλη ενός ευρύχωρου και ξεχωριστού σε σχεδίαση SUV, με αυξημένη αποδοτικότητα κατά 25%! 

Βασιζόμενο σε μία σειρά καινοτόμων λύσεων, που ενσωματώνουν 150 πατέντες, το υβριδικό σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου χρησιμοποιεί τρεις κινητήρες. Μία μονάδα εσωτερικής καύσης 1,6 λίτρου, έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν ακόμη HSG (High-voltage Starter Generator). 

Η αρχιτεκτονική του έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέπει τη λειτουργία µε οποιονδήποτε δυνατό συνδυασμό: 100% ηλεκτρικά, µε εν σειρά υβριδική λειτουργία, µε παράλληλη υβριδική λειτουργία, µε εν σειρά και παράλληλη υβριδική λειτουργία και τέλος κάνοντας ανάκτηση ενέργειας. Για την τελευταία, η τεχνογνωσία από την F1 έχει φέρει κορυφαίο αποτέλεσμα, µε έως και 0,4 G επιβράδυνσης να προκύπτουν από τον ηλεκτροκινητήρα!

Στην πράξη, η υβριδική τεχνολογία E-TECH επιτρέπει στον οδηγό να κινείται στην πόλη σε μεγάλο βαθμό ηλεκτροκίνητα, έως 80%, περιορίζοντας έως και 40% την κατανάλωση καυσίμου σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο μοντέλο. Το σύστηµα εκκινεί πάντα ηλεκτρικά και ο θερµικός κινητήρας εµπλέκεται µεταξύ των 25 και 30 km/h. 

Renault Arkana

Αναφορικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι επίσης εμπνευσμένο από τη Formula 1 και διαθέτει τέσσερις ασυγχρόνιστες σχέσεις. Επιπροσθέτως, δύο σχέσεις μετάδοσης διαθέτει ο πρωτεύοντας ηλεκτρικός κινητήρας, προκειμένου να συνδράµει στην κίνηση του αυτοκινήτου, όσο πιο αποδοτικά γίνεται. Και οι καινοτομίες δεν σταματούν εδώ. Το Arcana δεν διαθέτει στο κιβώτιό του κλασική όπισθεν! Κινείται προς τα πίσω αμιγώς ηλεκτρικά, εκμεταλλευόμενο την αλλαγή φοράς περιστροφής του ηλεκτροκινητήρα!

Η Renault συνδυάζει το όλο σύστημα με ένα συσσωρευτή χωρητικότητας 1,2 kWh, υπό τάση 285V. ‘Έτσι, σε ρεαλιστικές συνθήκες κίνησης στην πόλη μπορεί να καλύψει έως και το 80% μίας διαδρομής σε ηλεκτρική λειτουργία! Εμμένοντας στη γλώσσα των αριθμών, το νέο Arkana E-TECH Hybrid των 145 ίππων καταναλώνει -με βάση τα νέα, αυστηρότερα πρότυπα WLTP- από 4,9 έως 5,2 lt/100 km και παράγει 112-117 g CO2/km. 

Ταυτόχρονα, στη γκάμα των εκδόσεων μπορεί κανείς να συναντήσει και μία μικρότερη, πιο οικονομική εκδοχή. Αναφερόμαστε στην TCe 140 EDC Hybrid MHEV, όπου εφοδιάζεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης 1,3 λίτρων. Το ήπια υβριδικό σύστημα είναι σε θέση να περιορίζει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, σε σχέση με ένα συμβατικό μοντέλο. Ως εκ τούτου, έρχεται να σταθεί με αξιώσεις κοντά στα κορυφαία υβριδικά συστήματα κίνησης, τεχνολογίας E-TECH του Γάλλου κατασκευαστή