50 xρόνια Opel GT: Περιήγηση στα ιστορικά ορόσημα ενός θρύλου

Με ένα οδοιπορικό από τις 19 έως τις 22 Σεπτεμβρίου γιορτάζει η Opel τα γενέθλια του GT. 

Τα γράμματα GT σημαίνουν Grand Turismo, Grand Tourisme ή απλά Grand Tour. Κα αυτό ακριβώς προσφέρουν η Opel και η ένωση Ευρωπαϊκών λεσχών GT: Το Grand Tour 2018 για τον εορτασμό των 50 χρόνων του Opel GT. Από τις 19 μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου, 70 Opel GT, αναλλοίωτα στο χρόνο, με τους ιδιοκτήτες τους να επισκεφθούν σημαντικές περιοχές όπου έχει γραφτεί η ιστορία του θρυλικού μοντέλου.

Το μεγάλο οδοιπορικό Grand Tour ξεκινά στις 19 Σεπτεμβρίου -μία ιστορική ημερομηνία - στην πίστα του Hockenheim. Το δημοσιογραφικό λανσάρισμα του σπορ αυτοκινήτου έγινε στο σιρκουί του Grand Prix πριν από 50 χρόνια. Μεταξύ των επίτιμων προσκεκλημένων της πρώτης ημέρας είναι ο δημιουργός του GT, σχεδιαστής Erhard Schnell, και ένας από τους ταχύτερους οδηγούς ράλι όλων των εποχών – ο Walter Röhrl, παγκόσμιος πρωταθλητής το 1982 με Opel Ascona 400, με το ιδιωτικό του Opel GT.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Opel GT 1968-1973 [video]

Η 20ή Σεπτεμβρίου είναι ημέρα αφιερωμένη στην οικογένεια, και το Grand Tour επισκέπτεται την πατρίδα της οικογένειας Opel. Η πρώτη στάση της περιοδείας στα βουνά Taunus είναι το Opel Zoo και ακολουθεί το Schloss Westerhaus, ο αμπελώνας της οικογένειας Opel.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 50 χρόνια Opel GT [videos]

Την επόμενη μέρα η αυτοκινητοπομπή κινείται νοτιοδυτικά. Στις 21 Σεπτεμβρίου, το Grand Tour επισκέπτεται το εργοστάσιο της Opel στο Kaiserslautern που προμήθευε εξαρτήματα για το GT κατά τη διάρκεια της παραγωγής του, 1968-1973. Επιστρέφοντας στην έδρα της Opel, στο Rüsselsheim, τα πληρώματα GT μπορούν να απολαύσουν τη σβελτάδα  των κλασικών οχημάτων τους σε διαδρομές γεμάτες στροφές.

Το “grand finale” προγραμματίζεται για τις 22 Σεπτεμβρίου και προορισμός είναι το Κέντρο Δοκιμών της Opel στο Rodgau-Dudenhofen. Εδώ, εξελίχθηκε το GT σε επίπεδο παραγωγής και ρυθμίστηκε η παραμικρή λεπτομέρεια στην οβάλ πίστα. Το ίδιο βράδυ, η  Opel έχει προσκαλέσει τους ανθρώπους του Grand Tour σε δείπνο στο ιστορικό κτίριο K48 στο Rüsselsheim.

“Nur Fliegen ist schöner” (Μόνο το να πετάς είναι πιο όμορφο) 

gt

Το πρώτο Opel GT πέρασε από τη γραμμή συναρμολόγησης το 1968, ένα πρώτο δείγμα γαλλο-γερμανικής συνεργασίας. Χάρη σε προηγούμενες συνεργασίες, ο κατασκευαστής αμαξωμάτων Chausson and Brissoneau & Lotz ήταν δοκιμασμένος εταίρος για την Opel και η γαλλική εταιρία ανέλαβε τα πρεσαριστά πάνελ αμαξώματος, τη συγκόλληση, τη βαφή και την εγκατάσταση εσωτερικού του GT, πριν σταλεί στη Γερμανία για τελική συναρμολόγηση του πλαισίου και του κινητήρα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Opel GT 1968 - 1973 [video]

Οι αγοραστές GT μπορούσαν να επιλέξουν από δύο 4κύλινδρους κινητήρες – έναν 1.000άρη 60 ίππων που προερχόταν από το Kadett και έναν 1.9 L 90 ίππων από το Rekord. Από την πρώτη στιγμή, το GT 1900 ήταν πολύ δημοφιλές. Η μέγιστη ταχύτητα των 185 km/h και η επιτάχυνση 0 -100 km/h σε 11,5 δευτερόλεπτα ήταν αυτό που ήθελαν οι αγοραστές. Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς γινόταν με χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Οι Ευρωπαίοι πελάτες σπάνια επέλεγαν το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων, αλλά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού το συγκεκριμένο κιβώτιο ήταν εξαιρετικά δημοφιλές.

Ο Friedhelm Engler, Διευθυντής Εξωτερικής Σχεδίασης στην Opel, περιγράφει τη συμπεριφορά των συναδέλφων του την εποχή εκείνη ως «Αναιδή! Ήταν θράσος να προτείνεις μία φιλοσοφία κινητήρα που τοποθετείται εμπρός αλλά κοντά στο κέντρο, με βάση το Kadett B. Αντί να τοποθετήσουν τα δοκιμασμένα εξαρτήματα μαζικής παραγωγής σε ένα νέο αμάξωμα, είχαν το σθένος να δημιουργήσουν κάτι τελείως επαναστατικό –ένα αληθινό Gran Turismo. Θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κάποιος το GT ως ατσαλένια τόλμη!»

[Πηγή Opel]