node/42586

24 ώρες του Le Mans: 1-2 για την Toyota!

Μία ακόμα διοργάνωση για τον κορυφαίο 24ωρο αγώνα αντοχής έφτασε στο τέλος της, χωρίς ιδιαίτερα απρόοπτα και με την Toyota Gazoo Racing να κατακτά άνετα έναν ακόμα τίτλο στο Circuit de la Sarthe.

Παρότι η εκκίνηση έγινε εχθές με έντονη βροχόπτωση και από τις πρώτες στροφές υπήρξαν μικροατυχήματα στα οποία ενεπλάκη και το ένα από τα δύο Toyota GR010 Hybrid, σύντομα ο καιρός καθάρισε και τα πράγματα πήραν μία μάλλον αναμενόμενη τροπή. Αναφορικά με τη νέα κατηγορία LMH, έδειξε πως διαθέτει μία διαφορά δυναμικού, σε σχέση με οτιδήποτε άλλο, χωρίς όμως οι διαφορές της να είναι χαοτικές από τα μονοθέσια της κατηγορίας LMP2.  

Ενδεικτικά, το Toyota GR010 Hybrid με τον αριθμό 8 κατάφερε να κάνει τον ταχύτερο γύρο στην πίστα, με 3:27.607, τη στιγμή που το πιο αργό Glickenhaus 007 LMH πέτυχε καλύτερο χρόνο 3:30.102. Ο καλύτερος χρόνος πάλι για τα LMP2 επιτεύχθηκε από το Oreca 07 – Gibson με τον αριθμό 65, της Panis Racing, στα 3:31.096. 

Και τα πέντε μονοθέσια της LMH κατάφεραν να τερματίσουν χωρίς ιδιαίτερα απρόοπτα, με το νο. 7 GR010 Hybrid των Mike Conway, Kamui Kobayashi και Jose Maria Lopez να αντικρύζει πρώτο την καρό σημαία του τερματισμού. Δεύτερο το ομόσταυλο Hypercar με τον αριθμό 8, των Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima και Brendon Hartley ενώ την τρίτη θέση του βάθρου κατέκτησε η Alpine A480 – Gibson των André Negrao, Nicolas Lapierre και Matthieu Vaxiviere. Στην τέταρτη και Πέμπτη θέση βρέθηκαν τα δύο Glickenhaus 007 LMH, με τους αριθμούς 708 και 709 αντίστοιχα. 

Ιδιαίτερο σασπένς είχε η κατηγορία LPM2 στην οποία διαγωνίζονταν 25 μονοθέσια. Σε ένα μεγάλο μέρος του αγώνα βρισκόταν επί κεφαλής το Oreca 07 – Gibson της Team WRT, με οδηγούς τους Robert Kubica, Louis Deletraz και Yifei Ye. Μέχρι που λιγότερα από πέντε λεπτά πριν από το τέλος του αγώνα εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα! Αυτό θύμισε κάτι από Toyota, λίγα χρόνια πριν, όταν έχασαν κυριολεκτικά μέσα από τα χέρια τους μία πρώτη νίκη στο Le Mans. Το να συμβεί κάτι παρόμοιο, μέσα σε πέντε χρόνια, ακόμα και στατιστικά είναι δύσκολο…

Έτσι, τη νίκη στην LMP2 πήρε η ίδια ομάδα με το μονοθέσιο νο. 31 και με οδηγούς τους Robin Frijns, Ferdinand Hasburg και Charles Milesi. Κατά τα άλλα, άφθονο θέαμα είχε επίσης η κατηγορία LM GTE Pro, με τη νο. 51 Ferrari 488 GTE Evo της AF Corse να κατακτά τη νίκη. Δεύτερη τερμάτισε η νο. 63 Chevrolet Corvette C8.R της εργοστασιακής ομάδας της εταιρίας, ενώ τρίτη η αντίστοιχα εργοστασιακή Porsche 911 RSR – 19 με τον αριθμό 92. 

Τέλος, στην τέταρτη κατηγορία, LM GTE AM, πρώτοι τερμάτισαν πάλι οι Ιταλοί, με τη νο. 83 Ferrari 488 GTE Evo της AF Corse. Τα αναλυτικά αποτελέσματα από όλες τις κατηγορίες μπορείτε να τα βρείτε στο επίσημο site της διοργάνωσης, εδώ.