Τι κρύβουν τα σενάρια για αλλαγή υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας

Βάζοντας στην εξίσωση υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας και την αξία του αυτοκινήτου, ξαφνικά μπαίνουν στο στόχαστρο και όλοι όσοι με καινούργιο αυτοκίνητο δεν πλήρωναν  λόγω χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Το θέμα της φορολόγησης του αυτοκινήτου δεν είναι μελανό σημείο μόνον της παρούσας κυβέρνησης. Ανέκαθεν, οι κυβερνήσεις θεωρούσαν το αυτοκίνητο την κότα με το χρυσό αυγό. Απλώς άλλαζαν οι πρακτικές.

Βγήκε λοιπόν ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Μαυραγάνης και είπε πως το υπουργείο του μελετά μια νέα εξίσωση για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, η οποία πέραν των ρύπων θα προσμετρά και την αξία του αυτοκινήτου. Αυτό-λέει- θα είναι πιο δίκαιο, διότι θα ελαφρυνθούν εκείνοι που έχουν παλαιό αυτοκίνητο χαμηλής αξίας, όντας κατά τεκμήριο οικονομικά αδύναμοι που δεν μπορούν να το αντικαταστήσουν με καινούργιο. Μάλιστα, είπε, πως ο νέος τρόπος υπολογισμού θα ισχύσει από το 2019.

Ο κ. Μαυραγάνης έφαγε μια διάψευση-άδειασμα από το υπουργείο Οικονομικών, αλλά μάλλον το θέμα δεν τελειώνει εδώ. Διότι όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά και, ως γνωστόν, οι κυβερνώντες συνηθίζουν να ρίχνουν μια ιδέα στον αέρα για να μετρήσουν αντιδράσεις και μετά… βλέπουμε.
Τι κρύβει όμως αυτή η πρόταση Μαυραγάνη ενδεδυμένη με το μανδύα της κοινωνικής ταξικής ευαισθησίας;

Mέχρι τώρα ξέραμε ότι στα καινούργια αυτοκίνητα τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονταν με βάση τις εκπομπές CO2. Με δεδομένο πως πολλά από αυτά έχουν πολύ χαμηλές εκπομπών ρύπων (και άρα χαμηλά τέλη) και κάποια άλλα ήταν και κάτω από το όριο έχοντας μηδενικά τέλη, οι εγκέφαλοι της κυβέρνησης βλέπουν… λεφτά να χάνονται. Ιδού λοιπόν πεδίον δόξης λαμπρόν να τους τα «αρπάξεις».

Πώς; Bάζοντας στην εξίσωση και την αξία του αυτοκινήτου.
Ναι, κύριε -σου λέει- μπορεί να μη ρυπαίνεις και άρα να πληρώνεις ελάχιστα έως και καθόλου, αλλά για να το πετύχεις αυτό είχες χρήματα και αγόρασες καινούργιο αυτοκίνητο. Άρα βάζουμε στην εξίσωση και την αξία του αυτοκινήτου και ιδού πώς προσπερνάμε έντεχνα το σκόπελο των χαμηλών ρύπων!

Βάζοντας μάλιστα την αξία στο παιχνίδι, χαϊδεύουμε και τα αυτιά εκείνου με το σαραβαλάκι που πληρώνει λόγω διαφορετικού τρόπου υπολογισμού πολύ περισσότερα τέλη από αυτόν που αγόρασε καινούργιο. Αναμφισβήτητα έξυπνο! Καθόσον, έχοντας πάνω από 1,5 εκατ. κατατεθειμένες πινακίδες, το ταμείον είναι μείον και άρα από κάπου πρέπει να συμπληρωθούν οι απώλειες.

Και μια και βλέπουμε την αγορά να ανεβαίνει δειλά-δειλά, ας πάρουμε όσα περισσότερα μπορούμε!