Το τυράκι και η φάκα

Το τυράκι και η φάκα

Η Νορβηγία ανοίγει τον ασκό του Αιόλου και μελετά τώρα να φορολογήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ας πάμε στο υποθετικό σενάριο ότι αύριο το πρωί (άντε μεθαύριο), το συντριπτικό ποσοστό των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στη χώρα θα είναι ηλεκτρικά.

Τέλεια θα πείτε! Αυτό θέλουμε όλοι για να αναπνεύσουμε επιτέλους καθαρό αεράκι. 

Συμφωνώ! Με μια εξαίρεση μόνο, τον συμπαθέστατο κατά τα λοιπά κύριο Χρήστο Σταϊκούρα.

Έχετε υπολογίσει, ή τουλάχιστον έχετε σκεφτεί, πόσα χρήματα μαζεύει ο κύριος Χρήστος από το αυτοκίνητο;

Aπό τη φορολογία, τα τέλη κυκλοφορίας, τους φόρους στη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης;

Προφανώς ξέρετε ότι τα ποσά είναι της τάξης κάποιων δισ. ευρώ και προφανώς καταλαβαίνετε πως αν υλοποιηθεί το υποθετικό μας σενάριο ο κ. Χρήστος (ή όποιος άλλος βρεθεί στο μέλλον στη θέση του), θα δει μέγα μέρος αυτού του ποσού να μην μπαίνει στα δημόσια ταμεία. 

Και αυτό διότι ο κ. Χρήστος έδωσε γενναία κίνητρα στους πολίτες της χώρας να περάσουν από τα ρυπογόνα εσωτερικής καύσης στις πρίζες. |

Τι θα κάνει λοιπόν; Aπό πού θα αναπληρώσει όλα αυτά τα δισ.; 

Στη Νορβηγία, χώρα στην οποία οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων φτάνουν μέχρι και το 80% των συνολικών, ο εκεί κ. Χρήστος είδε ξαφνικά πώς τα κίνητρα που έδωσε το κράτος για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση μπορεί να απέδωσαν αλλά ταυτόχρονα δημιούργησαν πρόβλημα στα έσοδα του δημοσίου. Και τώρα ψάχνει τρόπους να «ισοφαρίσει» τη χασούρα. Η «τρύπα» στα ταμεία έφτασε σύμφωνα με δημοσιεύματα τα $2,32 δισ. 

Και τώρα όλοι εκεί επάνω στη χώρα-σημείο αναφοράς στην ηλεκτροκίνηση, αποφάσισαν πως ήρθε ο καιρός να μπουν φόροι και στα ηλεκτρικά. Πρώτα από όλα θα εξαφανιστούν πολλά από τα προνόμιά τους. Σε δεύτερο χρόνο θα φορολογηθούν τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά καθώς δεν είναι 100% καθαρά αφού έχουν και κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στη συνέχεια ο σχεδιασμός προβλέπει φόρο στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αλλά και σε αυτά των οποίων η αξία ξεπερνά ένα συγκεκριμένο ποσό. Αυτός ο φόρος θα είναι ένα είδος φόρου πολυτελείας και θα μπει σε όσα κοστίζουν πάνω από $68.000 περίπου. Και έπεται συνέχεια... 

Προς το παρόν πάντως όλα τα παραπάνω αποτελούν απλώς ασκήσεις επί χάρτου. Αλλά όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Και με δεδομένο ότι δεν γίνεται να κλείσει η «τρύπα» από αλλού μάλλον οι ασκήσεις επί χάρτου θα περάσουν κάποια στιγμή και στην πράξη. 

Και βέβαια, αν οι Σκανδιναβοί ανοίξουν την Κερκόπορτα, είναι βέβαιο πως θα ακολουθήσουν και άλλοι.

Γιατί - κακά τα ψέμματα - ο κ. Χρήστος από κάπου θα πρέπει και αυτός να αναπληρώσει τα χαμένα έσοδα. 

Άντε και καλή χρονιά να έχουμε...

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube