Scoop: Ford Focus 2019, με αμάξωμα και εσωτερικό παραγωγής

Scoop: Ford Focus 2019, με αμάξωμα και εσωτερικό παραγωγής

Με παρόμοιες διαστάσεις του υφιστάμενου Focus, το νέο διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο, κατά συνέπεια και εσωτερικό μήκος, και θα φορά 3κύλινδρους και 4κύλινδρους κινητήρες.

Το επόμενο Ford Focus απαθανατίστηκε με αμάξωμα παραγωγής και εν μέρει ολοκληρωμένο εσωτερικό, δείχνοντας καθαρά πώς θα είναι η τέταρτη γενιά του μικρού οικογενειακού του Μπλε Οβάλ που θα λανσαριστεί το 2019.

Με πρόγραμμα να παρουσιαστεί επίσημα νωρίς μέσα στο 2018, ο μεγάλος αντίπαλος του Opel Astra και του VW Golf ακολουθεί το ίδιο εξελικτικό μονοπάτι όπως και το άρτι παρουσιασθέν Fiesta. Το νέο Focus κάνει δε χρήση της σπονδυλωτής παγκόσμιας πλατφόρμας C-class που για την περίπτωση θα υποστηρίζει ένα 5θυρο χάτσμπακ: Η αλήθεια είναι ότι τα μεγάλα κεφάλαια της Ford κατευθύνονται προς την κατασκευή περισσότερων SUV, επένδυση που επιβεβαιώνεται από τα πιστεύω του Jim Farley, πρόεδρου του Μπλε Οβάλ στην Ευρώπη, πως αυτά τα μοντέλα μετατρέπονται στα «προτιμώμενα οικογενειακά αυτοκίνητα».

Η ομοιότητα του προγράμματος του Focus με αυτό του Fiesta δεν αποτελεί έκπληξη, από τότε που το πρότζεκτ ετέθη υπό το σχεδιασμό και την επίβλεψη του Darren Palmer, του γκούρου των μικρών αυτοκινήτων της Ford. Αυτό και η ομάδα του ήταν οι υπεύθυνοι αφενός για το πρόσφατο, νέο Fiesta, το Ka+, αλλά και το σφόδρα βελτιωμένο Ecosport.

Το νέο Focus είναι μάλλον απίθανο και δείχνει να μην έχει μεταβληθεί σε μήκος ή πλάτος, αλλά εικάζεται ότι έχει αυξήσει το μεταξόνιό του κατά πέντε πόντους, προκειμένου να ισοφαρίσει την επίδοση του ανταγωνισμού στο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Επιπλέον, σημαντικές προσπάθειες έγιναν για την εξοικονόμηση βάρους περίπου 50 kg. Η αποδοτικότητα είναι ένας ακόμα τομέας που βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του νέου Focus. Βελτίωση που περνά και μέσα από τις αεροδυναμικές βελτιστοποιήσεις.



Ανάμεσα στην γκάμα του νέου Focus θα περιλαμβάνεται και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (στο σημερινό μοντέλο υφίσταται από την αρχή του 2017), ένα από την ντουζίνα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχει εξαγγείλει ο Farley το 2016. Το Μπλε Οβάλ όμως πειραματίζεται και με υβριδικές εκδόσεις, οι οποίες περιλαμβάνονται ήδη στην αμερικανική γκάμα της εταιρείας, αν και είναι αβέβαιο ότι βρισκόμαστε εμπρός σε ένα νέο υβριδικό Focus.

Η γκάμα των μοτέρ του νέου Focus θα στηρίζεται ισχυρά στο 3κύλινδρο 1.000άρι EcoBoost που θα συνεχίσει να διατίθεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος: 100, 125 και 140 PS. Το πιθανότερο είναι η γκάμα αυτή να συμπληρώνεται επίσης από τους 4κύλινδρους 1.5 και 2.0 σε πολλές εκδόσεις ισχύος, με κορυφαία αυτή των 275-280 PS, είτε στη σειρά ST-line είτε στο καθαρόαιμο ST. Ο βασικός ντίζελ θα συνεχίσει να είναι ο 1.5 TDCi, ωστόσο ένας δίλιτρος ντίζελ πιθανόν να αποτελέσει κινητήριο σύνολο για τη σειρά ST. Όσον αφορά το κιβώτιο, πέρα από το κλασικό χειροκίνητο 6άρι, η Ford δεν προβλέπεται να αλλάξει το επίσης, διπλοσύμπλεκτο, 6άρι PowerShift ως την επιλογή στα αυτόματα για την ευρωπαϊκή γκάμα του Focus.

Εκείνο που όμως είναι σίγουρο, είναι ότι η Ford θα λανσάρει ένα ψηλωμένο Focus Active, κατά το πρότυπο του άρτι παρουσιασθέντος Fiesta Active, για να ανταποκριθεί επιτυχώς στην αυξανόμενη ζήτηση πιο «lifestyle» μοντέλων. Η γκάμα όμως θα περιλαμβάνει από βασικά μοντέλα με εμπρός κίνηση, αλλά πιθανόν και τετρακίνητα (έξτρα) με σύστημα τετρακίνησης από το υφιστάμενο Kuga.

Οι προτάσεις να μην αντικατασταθεί το υφιστάμενο Focus RS είναι πολλές, αν και πηγές μέσα από την εταιρεία μιλούν για «τουλάχιστον μια ακόμη έκδοση» για να εμπλουτιστεί το οπλοστάσιο της Ford στα σπορ χάτσμπακ. Ο Farley είναι γνωστό ότι είναι φαν τέτοιων μοντέλων που, όπως λέει, προωθούν την εικόνα και τη γοητεία της γκάμας της Ford.

Στο εσωτερικό, το νέο Focus θα είναι πιο προσεχτικά διαρρυθμισμένο και εξοπλισμένο από ποτέ, προκειμένου να ενδυναμώσει τη βολή και το χώρο για τους επιβάτες, παρά τις αναλλοίωτες εξωτερικές διαστάσεις σε σχέση με το υφιστάμενο μοντέλο. Όπως μπορούμε να δούμε στην αποκάτω φωτογραφία, το ντεκόρ θα είναι απλούστερο και πιο στιλάτο. Οι σχεδιαστές της εταιρείας που είναι υπεύθυνοι για την καμπίνα παραδέχονται ότι «παραφόρτωσαν» το ταμπλό των Fiesta και Focus. Η φάσα του ταμπλό θα είναι απλούστερη και λιγότερο κλειστοφοβική, με περισσότερες λειτουργίες που θα ενεργοποιούνται μέσω της κεντρικής οθόνης αφής.



Η Ford δεν έχει ακόμη οριστικοποιήσει όλες τις λεπτομέρειες του λανσαρίσματος για το νέο, τέταρτης γενεάς, Focus. Να θυμίσουμε ότι το παρόν μοντέλο λανσαρίστηκε εμπορικά το 2011, αφού προηγουμένως είχε ντεμπουτάρει στο North American International Auto Show 2010, στο Detroit, καταθέτοντας τα παγκόσμια διαπιστευτήρια εκεί, τιμώντας με αυτόν τον τρόπο την κοιτίδα του. Κανείς επίσημος από το Μπλε Οβάλ δεν έχει αφήσει ούτε καν υπόνοια για το πότε θα είναι η επίσημη πρώτη του αυτοκινήτου, αλλά πολύ πιθανόν το έργο να επαναληφθεί με ντεμπούτο του Focus 4 στο NAIAS 2018.

[Πηγή autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube