Γερμανία, αυτοκινητοβιομηχανίες εναντίον προμηθευτών

Γερμανία, αυτοκινητοβιομηχανίες εναντίον προμηθευτών

Σε τεντωμένο σκοινί βρίσκεται η σχέση μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών και προμηθευτών στη Γερμανία, λόγω των ελαττωματικών ή ελλειπόντων εξαρτημάτων.

Bosch

Αποτέλεσμα αυτού του άτυπου μπρα ντε φερ που λαμβάνει χώρα στη Γερμανία είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις και οι εκτεταμένες ανακλήσεις, που στοιχίζουν πολλά δισ. στις Mercedes-Benz, BMW και Audi.

H κατάσταση δεν φαίνεται να βελτιώνεται, μιας και υψηλόβαθμοι διευθυντές αυτοκινητοβιομηχανιών επιβεβαίωσαν στη γερμανική Handelsblatt ότι οι διαφωνίες μεταξύ κατασκευαστών και προμηθευτών εντείνονται όλο και περισσότερο. Σύμφωνα με πληροφορίες της Handelsblatt, η Mercedes-Benz έχει χάσει ένα δισ. ευρώ σε κέρδη λόγω της αδυναμίας της Bosch να προμηθεύσει την εταιρεία από τη Στουτγάρδη με επαρκή ποσότητα μπαταριών 48V. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2023, η γερμανική φίρμα έπρεπε να δεχτεί απώλεια σε πωλήσεις περίπου 100.000 αυτοκινήτων λόγω έλλειψης μπαταριών 48V από τη Bosch.

Οι διαφωνίες μεταξύ κατασκευαστών και προμηθευτών στη Γερμανία εντείνονται όλο και περισσότερο

ZF

H Mercedes-Benz δεν είναι η μόνη γερμανική φίρμα που αντιμετωπίζει προβλήματα. Η BMW, βάσει του ρεπορτάζ έχει προβλήματα με τα ηλεκτρονικά φρένα Continental. Ως εκ τούτου, οι Βαυαροί πρέπει να ανακαλέσουν 130.000 αυτοκίνητα, το κόστος των οποίων ανέρχεται σε αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα και Audi εξετάζει πιθανά ελαττώματα στις γεννήτριες εκκίνησης ιμάντα που προέρχονται από την εταιρεία Vitesco.

Ο κλάδος των προμηθευτών ισχυρίζεται ότι το αυξανόμενο κόστος και η πίεση παράδοσης των κατασκευαστών προκαλούν σφάλματα. Συν τοις άλλοις, το γεγονός ότι τα εξαρτήματα των αυτοκινήτων γίνονται ολοένα και πιο πολύπλοκα δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τους προμηθευτές. Και δημιουργεί έξτρα πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες, πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που η BYD είναι σε θέση να αναπτύσσει αυτοκίνητα μέσα σε δύο χρόνια, όταν οι λοιπές εταιρείες χρειάζονται τέσσερα με πέντε.

Για το λόγο αυτό, το αφεντικό της Mercedes-Benz, Ola Källenius και το αφεντικό της Bosch, Stefan Hartung, βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία, από την οποία «δεν λείπουν και οι εντάσεις» αναφέρουν πηγές που παρακολουθούν από κοντά το θέμα. Η στενή αλληλεπίδραση μεταξύ προμηθευτών και κατασκευαστών ήταν μέχρι στιγμής συνταγή επιτυχίας στη Γερμανία. Η Mercedes και η Bosch ανέπτυξαν από κοινού το ABS, θέτοντας έτσι ένα πρότυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Bosch

Η κόντρα πάντως ανάμεσα στις δύο πλευρές φαίνεται να έχει ξεκινήσει από την εποχή της πανδημίας του Covid-19, όταν και παρατηρήθηκε μεγάλη έλλειψη στους ημιαγωγούς. Προκειμένου να επαναλειτουργήσουν οι αλυσίδες εφοδιασμού, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παρέκαμψαν τους παραδοσιακούς προμηθευτές τους και διαπραγματεύτηκαν απευθείας με τους παραγωγούς τσιπ. Παράλληλά, οι κατασκευαστές εκμεταλλεύτηκαν αυτή ακριβώς την έλλειψη ανεβάζοντας τις τιμές των αυτοκινήτων τους, χωρίς όμως να συμπεριλάβουν τους προμηθευτές στα πρόσθετα κέρδη τους. Σύμφωνα με τους ειδικούς, από την κρίση της πανδημίας, τα περιθώρια κέρδους των προμηθευτών ήταν σημαντικά χαμηλότερα και στενότερα από αυτά των κατασκευαστών. 

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη Γερμανία, όπως η VW, η BMW και η Mercedes καταγράφουν περιθώρια κέρδους από 7 έως 12%, η Bosch, η Continental και η ZF μερικές φορές μπορούν να καλύψουν μόνο το κόστος στα τμήματα αυτοκινήτων τους.

Λόγω της πίεσης κόστους, οι προμηθευτές εντείνουν τις μειώσεις θέσεων εργασίας. Σύμφωνα με εκπροσώπους των εργαζομένων, περίπου 12.000 θέσεις εργασίας στη ZF κινδυνεύουν μόνο στη Γερμανία. Στη Bosch, οι εργαζόμενοι διαμαρτυρήθηκαν πρόσφατα σε μια μεγάλη διαδήλωση στα κεντρικά γραφεία στο Gerlingen κοντά στη Στουτγάρδη κατά της σχεδιαζόμενης μείωσης συνολικά 7.000 θέσεων εργασίας.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube