Η Ευρώπη γυρίζει την πλάτη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Ευρώπη γυρίζει την πλάτη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τα υψηλά επιτόκια και ο πληθωρισμός έχουν στρέψει την προσοχή των Ευρωπαίων καταναλωτών στα υβριδικά αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μην εμφανίζουν τον αναμενόμενο αριθμό πωλήσεων.

EV

Καθώς οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν ελαφρά, οι πωλήσεις όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων και των κινεζικών προτάσεων παρουσιάζουν ελάχιστη αύξηση, με τα υβριδικά αυτοκίνητα να βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του ευρωπαίου καταναλωτή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την JATO Dynamics, ενώ τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου για το σύνολο των πωλήσεων ήταν θετικά, τα στοιχεία του Μαρτίου μπορούν να θεωρηθούν ανησυχητικά ως προς τις μελλοντικές πωλήσεις, αφού δείχνουν σε ένα μεγάλο βαθμό τον προβληματισμό των καταναλωτών να μεταβούν από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά, λόγω των υψηλών τιμών που συνεχίζουν έχουν σε πολλές αγορές τα τελευταία.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν εμφανίζουν την αναμενόμενη ζήτηση, με τα υβριδικά να έχουν τον πρώτο λόγο στην Ευρώπη

BYD Seal

Η έλλειψη ισχυρών κινήτρων από πολλές κυβερνήσεις απομακρύνουν τους πιθανούς αγοραστές, τη στιγμή που οι ανησυχίες σχετικά με τον κύκλο ζωής των μπαταριών αποτελεί έναν ακόμα πονοκέφαλο για τους καταναλωτές, πλάι στις ελλιπείς υποδομές φόρτισης αλλά και στις προσφερόμενες αυτονομίες των EV, ειδικά όσον αφορά τα ταξίδια στον αυτοκίνητοδρομο. Τα στοιχεία των πωλήσεων δείχνουν ότι ενώ τα υβριδικά αυτοκίνητα αυτή την περίοδο αυξήθηκαν κατά 18% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν αύξηση μόλις 3,8%.

Οι χαμηλότερες τιμές των υβριδικών αυτοκινήτων προσέλκυσαν περισσότερους καταναλωτές, καθώς η μέση τιμή στις τέσσερις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές ήταν 11% και 21% χαμηλότερη σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα τον Φεβρουάριο του 2024, αντίστοιχα.

Toyota CH-R

Στην κατηγορία των EV οι πωλήσεις μειώθηκαν αισθητά, με την Tesla να χάνει μέρος της δυναμική της και τη VW να αυξάνει τις πωλήσεις της. Η BMW θέτοντας επί τάπητος την στρατηγική προώθησης των μοντέλων της σημείωσε αύξηση 60% από έτος σε έτος. Μια άλλη εξαιρετικά επιτυχημένη μάρκα ήταν η Volvo, η οποία σημείωσε αύξηση 70% στις ταξινομήσεις λόγω των πωλήσεων του EX30, το οποίο έγινε ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα και κατατάσσεται τρίτο στις πωλήσεις, μετά τα Tesla Model Y και Model 3.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube