Οδηγούμε το πρωτόπυπο Volkswagen Arteon

Αυτό είναι το Volkswagen Arteon. Το αυτοκίνητο που θα διαδεχτεί το VW CC, σε αυτή την πολύ ειδική κατηγορία των σεντάν αυτοκινήτων που θέλουν όμως να δείχνουν κουπέ. Οδηγούμε το πρωτότυπο στη Νότια Αφρική

Το όνομα του Arteon προέρχεται από τη λέξη «art» και την φτιαχτή κατάληξη «eon», η οποία δε σημαίνει τίποτα αλλά ακούγεται ωραία και κυρίως...premium.

Το ίδιο το όνομα του νέου μοντέλου προϊδεάζει ότι έχει στενή συγγένεια με το Phaethon. Ωστόσο η VW το εξοπλίζει με την πλατφόρμα MQB και μια πολύ πιο «συναισθηματική» σχεδιαστική προσέγγιση, πάνω στην οποία στηρίζει πολλά. Αυτή η μοναδική σχεδίαση του κορυφαίου εφεξής σπορ κουπέ μοντέλου προσδοκά η εταιρεία ότι θα του δώσει ένα προνομιακό πεδίο στη διεκδίκηση πωλήσεων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Επίσημο σκίτσο του νέου VW Arteon


Βέβαια πρόκειται για ένα πολύ δύσκολο πεδίο για ένα αυτοκίνητο που φέρει το σήμα της VW, δεδομένου ότι οι παραδοσιακοί αγοραστές των premium αυτοκινήτων έχουν να διαλέξουν ανάμεσα στο Arteon και την BMW 4 Series Gran Coupe, αλλά και πιο παραδοσιακά μοντέλα, όπως το Audi A4 και Α5 και η Mercedes-Benz C-Class και C-Class Coupe.

Αν και VW δεν ανοίγει ακόμα όλα τα χαρτιά της, τα στοιχεία που προκύπτουν και από μια πιο στενή επαφή με το πρωτότυπο που οδηγήσαμε, δείχνουν ότι το Arteon υπερέχει σε χώρους και πρακτικότητα. Αυτό άλλωστε το δείχνει και το αυξημένο μεταξόνιο σε σχέση με το υπάρχον Passat και το απερχόμενο CC. Επίσης θα είναι και αρκετά φθηνότερο από τον ανταγωνισμό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: VW Passat BiTDI 4MOTION

Αυτό που επίσης υπαινίσσεται η VW είναι ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου αποκαλύπτουν μόνο τη μισή αλήθεια. Και παρά το γεγονός ότι το πρωτότυπο που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν πολύ σοβαρά καμουφλαρισμένο και έκρυβε αρκετά μυστικά, είναι ξεκάθαρο ότι δόθηκε πολύς χώρος στους σχεδιαστές ώστε όντως το Arteon να ενσωματώνει πολλή...τέχνη. Αυτό που φαίνεται ξεκάθαρα στο εξωτερικό είναι πως η νέα μάσκα είναι πιο οριζόντια από ποτέ και αγκαλιάζει τα εμπρός φωτιστικά σώματα. Τα οποία ενσωματώνουν φλας που θυμίζουν αρκετά τα αντίστοιχα της Audi. Η αλήθεια είναι πως όλα δείχνουν ότι το Arteon θα είναι πολύ διαφορετικό από το Passat εξωτερικά.

 

 

Το εσωτερικό από την άλλη, δείχνει πολύ οικείο. Αυτό φυσικά δεν είναι κακό. Το Passat διαθέτει ένα πολύ ποιοτικό και λειτουργικό εσωτερικό. Στην περίπτωση του Arteon μάλιστα υπάρχει ακόμα περισσότερος χώρος και ακόμα υψηλότερη απτή ποιότητα. Η εικόνα είναι σίγουρα αναβαθμισμένη και μοντέρνα, ειδικά με τον ηλεκτρονικό πίνακα Active Info Display, ο οποίος πάντως θα προσφέρεται στον επιπλέον εξοπλισμό. Τόσο αναβαθμισμένη που οι premium ανταγωνιστές θα δυσκολευτούν να ξεχωρίσουν. Οι χώροι επίσης είναι κορυφαίοι. Δύο δίμετροι ενήλικες κάθονται άνετα ο ένας πίσω από τον άλλο, με αρκετό μάλιστα χώρο και για το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών επίσης δείχνει τεράστιος και βέβαια η 5η πίσω πόρτα είναι σαφώς πιο πρακτική από τις αντίστοιχες τετράθυρες μπερλίνες.


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Περισσότερο συναίσθημα και τεχνολογία στα μικρά Volkswagen


Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ένα από τα πρωτότυπα Arteon στη Νότια Αφρική, όπου η VW ολοκληρώνει ένα κύκλο δοκιμών οδήγησης κάτω από ακραία ζέστη. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε τον δίλιτρο TSI με τους 190 ίππους. Κάναμε και κάποια χιλιόμετρα και με τον επίσης 2λιτρο TSI που αποδίδει 270 PS. Και τα δύο αυτοκίνητα ήταν προσθιοκίνητα, αν και θα υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις. Το Arteon θα είναι διαθέσιμο με μια πλήρη γκάμα κινητήρων ντίζελ και βενζίνης.

Οι κινητήρες που οδηγήσαμε συνδυάζονταν με ένα νέο DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις. Οι αλλαγές ήταν γρήγορες και γίνονταν με πολύ ομαλό και προοδευτικό τρόπο. Επίσης μας φάνηκε ότι έχει σαφώς πιο ομαλή λειτουργία το σύστημα start-stop, αλλά και ότι έχουν πάψει να υφίστανται κάποια ενοχλητικά σκορτσαρίσματα που έκανε το προηγούμενο 6άρι DSG.

Ενώ όμως και οι δύο κινητήρες που οδηγήσαμε είχαν ραφιναρισμένη λειτουργία και ήταν πολύ δυνατοί και γενικώς κατάλληλοι για ένα αυτοκίνητο που αυτοπροσδιορίζεται ως σπορ κουπέ, η ανάρτηση μας φάνηκε υπερβολικά σφιχτή, ανεξάρτητα αν οι τροχοί ήταν με 18άρες ή 19άρες ζάντες. Η ίδια αυτή υπερβολικά σκληρή αίσθηση προέκυπτε τόσο στη βασική ανάρτηση, όσο και στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη DCC (Dynamic Chassis Control). Προφανώς υπάρχει ακόμα αρκετός χρόνος για ρυθμίσεις, αλλά αναρωτιόμαστε αν η επιδίωξη για πιο «συναισθηματική» οδήγηση κατέληξε σε ένα σετάρισμα της ανάρτησης που είναι μεν σπορ, αλλά διακυβεύει τη συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου. Υπήρχαν βέβαια και εξωγενείς παράγοντες, όπως η πολύ κακή ποιότητα της επιφάνειας των δρόμων στη Νότια Αφρική, αλλά το γεγονός ότι ούτε καν η Comfort ρύθμιση στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση δεν μπορούσε να λύσει το πρόβλημα δείχνει ότι –μέχρις αυτού του σημείου τουλάχιστον- οι μηχανικοί θα πρέπει να χαμηλώσουν λίγο την «ένταση» των ρυθμίσεων της ανάρτησης.

Καταλαβαίνουμε ωστόσο ότι αυτή η ισορροπία μεταξύ άνεσης και σφιχτού ελέγχου δεν θα είναι απλή υπόθεση, διότι σε αυτό το στάδιο η αμεσότητα με την οποία το Arteon στρίβει και η πολύ μικρή κλίση του αμαξώματος είναι προφανής και καλοδεχούμενη. Το σύστημα διεύθυνσης επίσης είναι πολύ καλό. Δεν έχει ενδεχομένως την αίσθηση που σου παρέχει το αντίστοιχο μιας BMW, αλλά δεν βρίσκεται και πολύ μαριά από αυτή. Έχει σωστό βάρος και γενικά σου εμπνέει εμπιστοσύνη

Το ερώτημα είναι τελικά αν η VW μπορεί να δελεάσει πελάτες που παραδοσιακά κατευθύνονταν σε πιο premium μάρκες. Το απερχόμενο CC είχε επιφορτιστεί με το ίδιο καθήκον. Δεν τα πήγε άσχημα, ωστόσο δεν ανταποκρίθηκε πλήρως στις προσδοκίες. Πολλά θα εξαρτηθούν από το τελικό σχεδιαστικό αποτέλεσμα και το πόσο ελκυστικό θα είναι. Αρκετά επίσης θα εξαρτηθούν από τις τελικές ρυθμίσεις της ανάρτησης, ώστε να αποκτήσει μια ισορροπημένη συμπεριφορά. Και τα δύο παράνω οφείλουν να είναι ιδιαιτέρως καλά, αν θέλει η VW να χτυπήσει τις τρεις παραδοσιακές μάρκες κύρους, με όπλο φυσικά και την αρκετά χαμηλότερη τιμή του νέου Arteon.