Volkswagen ID.5
node/44145

Καθυστερεί το Volkswagen ID.5 από έλλειψη καλωδιώσεων

Το Wolfsburg αναγκάζεται να καθυστερήσει το λανσάρισμα του Volkswagen ID.5 λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία που πλήττει την προμήθεια σε ηλεκτρικές καλωδιώσεις.

Αρχικά, η φίρμα επρόκειτο να λανσάρει το μεγάλο ηλεκτρικό κουπέ crossover Volkswagen ID.5 στις αρχές Απριλίου του 2022. Όμως ο Γερμανός κατασκευαστής χρειάστηκε να αναθεωρήσει τα σχέδιά του και να καθυστερήσει το λανσάρισμα του νέου ηλεκτρικού μοντέλου του κατά ένα μήνα λόγω έλλειψης καλωδίων. Η προμήθειά τους γινόταν συνήθως από έναν Ουκρανό υπεργολάβο του οποίου το εργοστάσιο αναγκάστηκε να κλείσει ύστερα από τη ρωσική «ειδική επιχείρηση». Μια κατάσταση που βρίσκεται όμως ήδη σε διαδικασία επίλυσης.

Περίπου το 7% των παγκόσμιων εισαγωγών σε ηλεκτρικά καλώδια, στοιχεία απαραίτητα για της κατασκευή αυτοκινήτων, προέρχονται απευθείας από την Ουκρανία.

Καθώς η σύγκρουση μεταξύ της Ρωσίας και της Ουκρανίας συνεχίζεται, ορισμένα εργοστάσια ξαναρχίζουν σιγά σιγά τη λειτουργία τους. Στην περίπτωση του προμηθευτή των καλωδίων της Volkswagen, η παραγωγή ξανάρχισε την περασμένη εβδομάδα και η καθυστέρηση που σημειώθηκε προβλέπεται να επιλυθεί τις επόμενες εβδομάδες… με την επιφύλαξη μιας πιθανής κλιμάκωσης της σύγκρουσης και των επιπτώσεων που θα μπορούσε να έχει. 

Volkswagen ID.5

Το Volkswagen ID.5, η κουπέ εκδοχή του ID.4, δεν είναι το μόνο που επηρεάζεται, καθώς το από τεχνικής σκοπιάς εξάδελφο Škoda Enyaq που κατασκευάζεται στην Τσεχία έχει σταματήσει τη συναρμολόγησή του στο εργοστάσιο της Mladá Boleslav. Το ίδιο ισχύει και για τις βιομηχανικές μονάδες στη Δρέσδη και στο Zwickau, και οι δύο τους εντεταλμένες για την παραγωγή μοντέλων του Ομίλου Volkswagen που χρησιμοποιούν την αρχιτεκτονική MEB.

Έξι μοντέλα του Ομίλου Volkswagen κατασκευάζονται σήμερα στο Zwickau, τα Volkswagen ID.3, ID.4 και Volkswagen ID.5, καθώς και τα Audi Q4 e-tron, Q4 Sportback e-tron και CUPRA Born, όλα βασισμένα στην πλατφόρμα MEB.

Αν και ο Ουκρανός προμηθευτής της έχει ξαναρχίσει πλέον την παραγωγή με κανονικούς ρυθμούς, η Volkswagen επιδιώκει να σφυρηλατήσει και άλλες συνεργασίες, προκειμένου να αποφύγει παρόμοιες καθυστερήσεις στο μέλλον, καθώς είναι άγνωστη η πορεία και τα επίχειρα του πολέμου.

Volkswagen ID.5

Ως εκ τούτου, ο γερμανικός όμιλος άρχισε να αναζητά νέους προμηθευτές καλωδίων στη Ρουμανία και στο Μαρόκο. Με αυτόν τον τρόπο, η Volkswagen θα σκοράριζε διπλά, πολλαπλασιάζοντας τις πηγές ανεφοδιασμού και εξασφαλίζοντας έτσι τα κανάλια της παραγωγής της.