Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen T-Roc 1.0 TSi 115 PS

Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen T-Roc 1.0 TSi 115 PS

Ένα Golf-SUV… Η VW στα κόμπακτ SUV… Τρίχες! H είδηση είναι ότι η Volkswagen επιτέλους τόλμησε με το T-Roc να βάλει λίγη φαντασία στην γκάμα της.

Το νέο T-Roc είναι ένα αστικό crossover που έρχεται να συμπληρώσει μια ήδη καλά συντεθειμένη οικογένεια SUV που αποτελείται από τα Touareg, Tiguan Allspace και Tiguan. Και θα διευρυνθεί ακόμα περισσότερο το 2018 με το T-Cross.

Το νέο T-Roc επιφυλάσσει και θέλει για τον εαυτό ένα πιο χαλαρό και χαρούμενο χαρακτήρα από τις συνήθεις κατασκευές του γερμανικού ομίλου. Αυτό το μικρό «SUV» είναι γεμάτο από λογιών λογιών καλές ποιότητες. Αλλά και την απτή ποιότητα στην καμπίνα να βρίσκεται σε υποχώρηση έναντι των στάνταρ της VW με κάποια ανάρμοστα πλαστικά –κάτι που αναγνωρίσαμε προ καιρού και στο πιο upmarket ξαδέρφι του, το Audi Q2.

Αλλά ας ξεκινήσoυμε από το όνομα: T-Roc. Αν το δεις από μακριά διαβάζεται «Troc». Δεν είναι και ιδιαίτερα γοητευτικό. Εκεί όπου η Volkswagen μας είχε συνηθίσει σε ηχηρά, πραγματικά ονόματα, όπως τα Polo, Golf ή Passat, ξαφνικά ανακάλυψε τα φωνητικά που δεν σημαίνουν τίποτα και είναι είτε κακόηχα είτε ευχάριστα στ’ αυτί ανάλογα με τη μητρική σου γλώσσα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Volkswagen Golf GTD DSG7

Κι ενώ από τη μια έχουμε ένα παράξενο όνομα, από την άλλη έχουμε ένα αυτοκίνητο αισθητικά πολύ πετυχημένο. Οι γραμμές είναι ένα μίγμα τυπικού γερμανικού κλασικισμού με μερικές ασυνήθιστες καμπύλες και υποτιθέμενα νεανικά κλεισίματα του ματιού που κορυφώνονται στην προαιρετικά διαφορετικού χρώματος οροφή. Σύννομο με το πνεύμα των καιρών, στιβαρό, με σωστές αναλογίες και χωρίς φιοριτούρες, το T-Roc δείχνει λιγότερο λιτό από το συνηθισμένο, υπό την προϋπόθεση ότι θα επιλέξετε φωτεινά χρώματα.

Πρακτικό, με ενστάσεις ποιότητας
Το εσωτερικό δεν απομακρύνεται από την εικόνα που έχουμε για τη Volkswagen. Η πολύ καλή εργονομία, τα ξεκάθαρα και στιβαρά χειριστήρια, ένα γεωμετρικό ταμπλό… Δεν αποπροσανατολίζεσαι με τίποτα. Όλα είναι στη θέση τους. Μόνο τα φαρδιά χρωματιστά ντεκόρ στο ταμπλό και στην κονσόλα είναι ασυνήθιστα. Όπως στο ίδιο χρώμα είναι και το πάνω τμήμα στην επένδυση των εμπρός θυρών. Και με μια μικρή υπενθύμιση στα καθίσματα. H καμπίνα είναι πιο χαρούμενη απ’ ό,τι συνήθως στα VW, αλλά όλα τα υπόλοιπα παραμένουν γκρίζα-μαύρα. Εκεί στο Wolfsburg θα μπορούσαν να το έχουν πάει μακρύτερα. Το ύφασμα δε των καθισμάτων είναι ιδιαίτερα μουντό. Αλλά τι λέμε; Είναι η Volkswagen, με εγνωσμένη την τάση της προς τη μοναστική σοβαρότητα.



Εκεί που δεν αναγνωρίζουμε πλέον τη φίρμα είναι στη χρήση κάποιων ανήκουστων πλαστικών! Αυτή η εξοικονόμηση που βρίσκει την αντανάκλασή της στην απτή ποιότητα μας απογοητεύει. Και γίνεται αποδεκτό εκ μέρους ενός κατασκευαστή, του οποίου η απτή ποιότητα είναι ένα από τα ιστορικά πλεονεκτήματά του. Υλικό οικονομικής επιλογής, σκληρό και κοίλο, μέτριες επενδύσεις στις πόρτες και στα πλευρά της κεντρικής κονσόλας, αξίζουν σε… Dacia. Το πορτάκι του ντουλαπιού του συνοδηγού δεν είναι καλύτερο. Ακόμα σε ένα SΕΑΤ ή ένα Škoda -τα φερόμενα ως οικονομικά σήματα του ομίλου- θα ήταν δύσκολο να γίνει δεκτό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Kia Stonic 1.6 CRDi

Ανοίγοντας μία από εμπρός πόρτες αντιλαμβάνεσαι το βάρος της κατασκευής, αποπνέοντας τη συνηθισμένη στιβαρότητα. Αντίθετα, οι πίσω φαίνονται ελαφριές, κλείνοντας με ένα «γκλινκ» ελάχιστα δεσμευτικό. Άλλη «απατεωνιά»: Δεν βρίσκεις τη χρωματιστή διακόσμηση που έχουν οι εμπρός πόρτες στην επένδυση των πίσω. Πάντως σε γενικές γραμμές πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι από τη συναρμολόγηση του κύματος από μαυριδερό πλαστόκ. Όλα τους, ακόμα και τα κατηγορούμενα πλαστικά είναι καλά δεμένα μεταξύ τους και ούτε τρίζουν ούτε τρέμουν σε πολλαπλώς ανώμαλη άσφαλτο όπως αυτή, αναβαίνοντας από το Ξυλόκαστρο για τα Τρίκαλα. Αλλά αφήστε μας να διατηρήσουμε μια μικρή επιφύλαξη σχετικά με τη γήρανσή τους.

Τώρα όσον αφορά τους χώρους, με μάλλον μακρύ μεταξόνιο (2,59 m), ταυτόσημο με αυτό του ξαδέλφου Audi Q2, δύο ενήλικοι θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις στο πίσω κάθισμα. Όχι όμως τρεις. Οι τετράγωνη κοψιά του T-Roc διασφαλίζει ικανοποιητική πρόσβαση στην καμπίνα. Όσο για το πορτμπαγκάζ, πιο ευρύχωρο από το αντίστοιχο ενός Golf, μπορεί να υποδεχτεί, όπως το φέρνει στάνταρ η αντιπροσωπεία (με ρεζέρβα ανάγκης) 415 lt. Να ξέρετε όμως ότι αν το παραγγείλετε με κανονική ρεζέρβα θα χάσετε 50 λίτρα και άλλα 50 αν διαλέξετε μια έκδοση 4x4. H θέση οδήγησης είναι σε γενικές γραμμές καλά σχεδιασμένη, με κεντρικό υποβραχιόνιο που ρυθμίζεται κατά μήκος και καθ’ ύψος. Αλλά το έδρανο του καθίσματος είναι μακρύ και κοίλο και κουράζει ελαφρά τα πόδια, ειδικά στην πόλη με τις συχνές αλλαγές ταχύτητας.

Ευχάριστο και επαρκέστατο μοτέρ
Η ελληνική γνωριμία μας, από την Κηφισιά στα Τρίκαλα Κορινθίας και πίσω είχε πρωταγωνιστή την έκδοση με το μίνι 3κύλινδρο μοτέρ του ενός λίτρου με τα 115 άλογα. Και η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε και σπουδαία πράγματα. Η σκέψη ενός μικροσκοπικού μοτέρ, πάνω σε μια ευρύχωρη καρότσα που ζυγίζει οριακά κάτω από τους 1,2 τόνους δεν σε φέρνει και στο οδηγικό τσακίρ κέφι. Από το κέντρο της Κηφισιάς και μέχρι να φτάσουμε στην εθνική οδό, το μποτιλιάρισμα ήταν ελάχιστα ευχάριστο με την εγγενή απάθεια ενός τέτοιου κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές. Μόλις βγεις όμως έξω από τα στενά όρια της πόλης, ελαστικό και καλά αποκρινόμενο, το μοτέρ δίνει δυνατές επιδόσεις, δεδομένης της χωρητικότητάς του. Ακόμη και στο στενό, ορεινό στροφιλίκι από το Ξυλόκαστρο μέχρι τα Τρίκαλα, δεν χρειαζόταν καν να πιέζεις μέχρι ψηλά για να πηγαίνεις γρήγορα. Η ισχυρή βούληση αυτού του 1.0 TSi δεν διαψεύστηκε ούτε μια στιγμή, διατηρώντας πάντα την πολιτισμένη λειτουργία για 3κύλινδρο, με μόνη ένσταση κάποια σκορτσαρίσματα στα γρήγορα κατεβάσματα.



Προφανώς, τα σοβαρά πράγματα πρέπει να λέγονται πρώτα. Έτσι, το χειροκίνητο σασμάν παραμένει ένας καλός σύμμαχος του T-Roc. To κούμπωμα είναι σφιχτό, αλλά ακριβές, αλλά και δεν πρέπει να διστάζεις στις εμπρός σχέσεις. Το κούμπωμα της όπισθεν όμως, με αυτό το ανεκδιήγητο volkswagenίστικο «πάτα τον, αριστερά και εμπρός» του λεβιέ να είναι λιγότερο ευχάριστο. Και σαφώς όχι ακριβές. Όσο για την κατανάλωση, «πήγαινε-έλα» στα Τρίκαλα, σβέλτα στο ορεινό κομμάτι, 120-140 km/h στη εθνική με ελάχιστα 150άρια, το τριπ δεν πέρασε τα 7,2 lt/100 km -η αλήθεια είναι με ελάχιστη πόλη.

Χωρίς λάθη
Το T-Roc πατά πολύ καλά στο δρόμο. και δεν θα περιμέναμε τίποτα λιγότερο από την πλευρά της εξαιρετικής πλατφόρμας MQB που υποστηρίζει Golf, Tiguan, Passat. Ακριβές, ζωντανό στις αντιδράσεις του και καθησυχαστικό, το εμπρός μέρος ιχνηλατεί χωρίς να δυσανασχετεί το ανάγλυφο του δρόμου, ακόμα και όταν αυτό γίνεται παραπάνω τέτοιο απ’ όσο αντέχει η βολή σου. Και μάλιστα σε συνθήκες θερμοκρασίας κοντά στους ºC και με χιονόνερο. Συνθήκες όπου και τα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης της Falken τα πηγαίνουν πολύ καλά. Στον ανοιχτό δρόμο και στην εθνική, το καλό σε μήκος μεταξόνιο διασφαλίζει ξεκούραστη και καθησυχαστική ευθυβολία. Η σφιχτή ανάρτηση μαζεύει κάθε λογής πλεύση και ακολουθεί σε φάση τις αλλαγές κατεύθυνσης στις διαδοχικές στροφές. Το μοτέρ γυρίζει ξεκούραστα με το θόρυβό του να μην παρεισφρέει ενοχλητικά στην καμπίνα. Αν υπάρχει ένας θόρυβος που ίσως ενοχλήσει κάποιους, αυτός είναι ο αεροδυναμικός και προερχόμενος από τους καθρέφτες -πάνω από τα 120 km/h.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: SEAT Arona 1.0 ECO TSI 115 PS

Η παραπάνω συμπεριφορά υποστηρίζεται από ένα τιμόνι με πολύ καλή απόδοση: Αναλυτικό για το είδος του αυτοκινήτου και με καλό βάρος. Τα δυναμικά πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου όμως αποκτώνται εις βάρος της άνεσης, με την επαφή στο δρόμο να αποδεικνύεται σχετικά σφιχτή. Και μάλιστα με τις λογικές διαστάσεις των 60αριών ελαστικών σε 16άρες ζάντες. Οπότε, φανταζόμαστε ότι τα 55άρια πάνω στις 17άρες της κορυφαίας έκδοσης Experience θα είναι ακόμη πιο επιβαρυντικά.



Το T-Roc με το μήκος των 4,23 m πέφτει ανάμεσα σε δύο ομάδες SUV, αυτής των μικρών του επιπέδου Renault Captur ή Peugeot 2008 και αυτής των κόμπακτ, όπως το ομογάλακτο SEAT Ateca. Το μελλοντικό T-Cross που θα είναι δέκα πόντους πιο κοντό και θα έρθει σε ένα χρόνο θα αναλάβει την εκπροσώπηση της Volkswagen στα μικρά, μοδάτα «SUV». Οπότε, θα λέγαμε ότι η τοποθέτηση του T-Roc, χωρίς πραγματικό ανταγωνισμό, είναι σοφή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Škoda Karoq 1.6 TDI

Η τιμή του T-Roc 1.0 TSi στη βασική έκδοση εξοπλισμού ξεκινά από τις €19.650. Στην τιμή αυτή περιλαμβάνονται ζάντες αλουμινίου 16”, ράγες οροφής, πίσω φώτα LED, δερμάτινο τιμόνι και κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός, διζωνικός κλιματισμός, Composition Colour με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5”, Bluetooth /USB/SD, αισθητήρες βροχής και φωτός, καθώς και ηλεκτρικό χειρόφρενο με λειτουργία Auto-Hold. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι στάνταρ περιλαμβάνονται και τα συστήματα υποβοήθησης Front Assist με City Emergency Braking (φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης), Pedestrian Monitoring (παρακολούθηση κίνησης πεζών), ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας Lane Assist, Multi Collision Braking (αυτόματο φρενάρισμα ύστερα από σύγκρουση), Pre-Crash - σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών και Fatigue Detection -σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το T-Roc θα αρέσει. Και θα αρέσει πολύ. Ισορροπημένο, φιλικό, λειτουργικό, συνδυάζει την αυστηρή τεχνογνωσία της Volkswagen με μια εικόνα πιο αυθάδη για τα γερμανικά δεδομένα. Πιο μοντέρνα. Αλλά η υποχώρηση στην απτή ποιότητα είναι ένα μεγάλο λάθος.

Τι λέει το DRIVE
Το 1.000άρι T-Roc θα κάψει καρδιές στην Ελλάδα, μονοπωλώντας τις πωλήσεις της γκάμας, ενώ βάζει υποψηφιότητα για best seller SUV ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Τιμή Από €19.650
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/5.000-5.500 rpm, 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, εμπρός κίνηση, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1”
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 5,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 117 g/km
Διαστάσεις 4.234 x 1.819 x 1.573 mm
Χώρος αποσκευών 415 lt
Βάρος 1.195 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube