Main menu

Αργύρης Τούντας
Παρασκευή, 1 Δεκεμβρίου 2017 - 11:22μμ

Test drive: Volkswagen Golf GTD DSG7

Μια ακόμα σχέση στο DSG κιβώτιο του κορυφαίου ντίζελ Golf, ήταν αυτό ακριβώς που έλειπε ώστε να γίνει ακόμα ικανότερο σε αυτό για το οποίο φτιάχτηκε.

Το βάθος της ανανέωσης του Volkswagen Golf VII, διαφέρει από έκδοση σε έκδοση.

Στην κορυφαία ντίζελ εκδοχή που ονομάζεται GTD και θεωρητικά είναι ένα πετρελαιοκίνητο GTI, η αναβάθμιση περιλαμβάνει μικρές αισθητικές αλλαγές εμπρός και πίσω, τροχούς 18” αντί για 17” (για τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα), στάνταρ ενεργό cruise control και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος. Πάνω απ’ όλα όμως αφορά στην αντικατάσταση του DSG κιβωτίου με τις 6 σχέσεις και τους δύο συμπλέκτες, με το νέο, ίδιας τεχνολογίας, 7άρι.

Πλέον είναι όσο μακρύ χρειάζεται για τον ανοιχτό δρόμο ενώ έχει πιο πυκνή κλιμάκωση για βελτίωση στις επιδόσεις και την κατανάλωση. Ανεβάζει μεν τη βασική τιμή των €34.350 κατά €2.300 στο 3θυρο και €2.250 στο 5θυρο, ταιριάζει όμως σαφώς περισσότερο στη φιλοσοφία του GTD από το χειροκίνητο 6άρι.



Χωρίς να υπάρχουν αλλαγές στο 2λιτρο TDI μοτέρ, μετρήσαμε ουσιαστικά ίδιες επιδόσεις με το προηγούμενο GTD, οι οποίες παραμένουν σημαντικά ταχύτερες από των ανταγωνιστικών Ford Focus ST TDCi και Peugeot 308 GT BlueHDi. Τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 7,2” αντί για 7,3”, τα 60-160 km/h σε 14,6” αντί για 14,7 ενώ τα 110-140 km/h σε 5” αντί για 5,1”.

Προφανώς δεν αντιλαμβάνεσαι καμία διαφορά στην πράξη νοιώθεις όμως πιο ισορροπημένη τη συνεργασία του κιβωτίου με τους 184 PS και τα 38,7 kgm, και πιο αποτελεσματικό το άπλωμά τους όσο η ταχύτητα αυξάνεται. Ξεκάθαρα το καλύτερο πεδίο του κινητήρα είναι οι μεσαίες στροφές με την πληθωρική ροπή, όμως η απόδοση δεν πέφτει ιδιαίτερα πριν τις 4.500 rpm και η απόκριση στο γκάζι είναι άριστη για τα ντίζελ δεδομένα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Volkswagen Golf GTI Performance 245 PS DSG

Οι αλλαγές είναι τόσο ομαλές που τις αντιλαμβάνεσαι μόνο από το στροφόμετρο και τόσο γρήγορες που ουσιαστικά η παροχή ισχύος είναι αδιάλειπτη. Επιπλέον, το λογισμικό διαβάζει αλάνθαστα τις μεταβολές στο πόσο πατάς το γκάζι και το ξεκίνημα είναι πιο προοδευτικό.

Το μόνο που λείπει -ξανά- είναι η αδυναμία για πραγματικά χειροκίνητες αλλαγές, χωρίς δηλαδή ανέβασμα στον κόφτη και κατέβασμα όταν πατάς τέρμα το γκάζι στη χειροκίνητη λειτουργία. Πέραν αυτών των περιπτώσεων, οι εντολές στα paddles ή το λεβιέ εκτελούνται με συνέπεια.

Αντίστοιχη συνέπεια χαρακτηρίζει και το κράτημα, το οποίο έχει τη σφραγίδα της πίσω διάταξης πολλαπλών συνδέσμων με την πολύ ποιοτική λειτουργία. Συνολικά η χαμηλωμένη ανάρτηση είναι σφιχτή οπότε ελέγχει άριστα το αμάξωμα, χωρίς να γίνεται ποτέ δυσάρεστη.



Από πλευράς ρυθμίσεων δεν ανακοινώνονται αλλαγές, ωστόσο το turn-in έδειξε να έχει κερδίσει κάτι σε αμεσότητα. Ίσως το ρόλο τους σε αυτό να έπαιξαν και τα σκληρά πλαϊνά των Bridgestone Potenza S001, τα οποία έδωσαν και εξαιρετικό φρενάρισμα, με απανωτά 100-0 km/h σε 36,8 m.

Το μπροστινό σύστημα πάντως εξακολουθεί να μοιάζει μουδιασμένο εάν του ζητήσεις να αλλάξει πορεία ενώ είναι ήδη φορτισμένο και το ESC καταστέλλει νωρίς την όποια τάση της ουράς να ανοίξει την τροχιά της. Από την άλλη η σταθερότητα είναι κολοσσιαία και αμέσως αναπτύσσεις ρυθμό που πείθει για την αποτελεσματικότητα του GTD.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Volkswagen Golf 1.5 TSI Evo 150 PS

Μπορείς δηλαδή να ταξιδεύεις σαν τον άνεμο για ώρες χωρίς ίχνος κούρασης, ενώ δε χρειάζεται να σταματάς συχνά ούτε για ανεφοδιασμό. Δεν είδαμε σπουδαία βελτίωση χάρη στο νέο κιβώτιο, ωστόσο η μέση τιμή των 7,2 lt/100 km είναι αντικειμενικά χαμηλή με δεδομένες τις επιδόσεις και μπορεί χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια να πέσει στα 6,5.

Στην καμπίνα απαντώνται οι αναβαθμίσεις όλων των ανανεωμένων Golf, κάτι που κυρίως σημαίνει νέα συστήματα infotainment και τον -έξτρα- ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η άριστη εργονομία και ο άνετος χώρος για τέσσερις παραμένουν, όπως και η κορυφαία απτή ποιότητα μαζί με την προσεγμένη ηχομόνωση.

Μόνο ο θόρυβος κύλισης σε πολύ τραχύ οδόστρωμα τη διαπερνά ελαφρώς, χωρίς πάντως να αλλοιώνει την ικανότητα του GTD να εκμηδενίζει σχεδόν μαγικά τις αποστάσεις. Θα ήταν εξάλλου κρίμα, αφού εκεί ακριβώς αντικατοπτρίζεται και όλη του η ουσία ως ένα Golf για εκείνον που θέλει κάτι από το σπορ προφίλ του GTI αλλά κυρίως γρήγορες επιδόσεις και πολύ χαμηλή κατανάλωση.

Τι λέει το DRIVE
Το GTD δεν είναι ακριβώς ένα σπορ ισοδύναμο του GTI που απλώς καταναλώνει πετρέλαιο, όμως έχει σπορ επιδόσεις και πραγματικά χαμηλή κατανάλωση για τις ικανότητές του.
Τιμή από €34.350 (3θυρο, χειροκίνητο)
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 184 PS/3.500-4.000 rpm, 38,7 kgm/1.750-3.250 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,2”
0-160 km/h 18,1”
0-400 m 15,3” @ 148,3 km/h
0-1.000 m 28” @ 186,5 km/h
60-160 (με αλλαγές) 14,6”
50-80 km/h 2,5”
80-110 km/h  3,6”
110-140 km/h 5,0”
Φρένα 100-0 km/h 36,8 m
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 122-129 g/km
Διαστάσεις 4.268 x 1.790 x 1.482 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.410 kg
Μετρήσεις Drive, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία