Εντυπωσίασε ο Kubica στις δοκιμές της F1

Εντυπωσίασε ο Kubica στις δοκιμές της F1

Ο Robert Kubica ολοκλήρωσε την πρώτη του δοκιμή στην F1 μετά τον τραυματισμό του στην 4η θέση, στην πρώτη του επαφή με φετινών προδιαγραφών μονοθέσιο.

Στην 4η θέση της άτυπης κατάταξης ολοκλήρωσε ο Robert Kubica την δοκιμή που έκανε με την Renault RS17 στο Hungaroring σήμερα.

Η καριέρα του Kubica διεκόπη βάναυσα όταν το 2011 είχε ένα τρομακτικό ατύχημα στο ράλι Ronde di Andora στην Ιταλία, οδηγώντας ένα Skoda Fabia S2000. Η μπαριέρα τρύπησε το αυτοκίνητο από τη μάσκα και το διαπέρασε μέχρι πίσω. Περνώντας μέσα από την καμπίνα έκοψε το δεξί χέρι του Πολωνού. Ο οποίος θα μπορούσε να είχε χάσει ακαριαία τη ζωή του αν τον είχε βρει ελάχιστα εκατοστά πιο αριστερά, στον θώρακα. Αφού γλίτωσε τον αρχικό κίνδυνο για τη ζωή του, οι γιατροί κατάφεραν να συγκολλήσουν το χέρι του, ωστόσο τα κινητικά προβλήματα ήταν σοβαρά. Με εντατικό πρόγραμμα αποκατάστασης και σκληρή δουλειά ο Πολωνός κατάφερε να φέρει το χέρι του σε τέτοια κατάσταση που να του επιτρέπει να οδηγήσει ξανά σε αγωνιστικό ρυθμό. Αρχικά, αυτοκίνητο ράλι. Έτρεξε στην κατηγορία WRC2 με R5 και στη συνέχεια με αυτοκίνητο WRC στη μεγάλη κατηγορία. Έδειξε εξαιρετικά δείγματα ταχύτητας αλλά ήταν επιρρεπής στα λάθη και είχε πολλά ατυχήματα. Δεν έκρυψε ποτέ την προτίμησή του για τις πίστες και δεν εγκατέλειψε το όνειρο του να επιστρέψει κάποια στιγμή στα GP. Πράγμα που κάποτε έμοιαζε εντελώς ουτοπικό.

Όταν εγκατέλειψε τα ράλι έκανε κάποιους αγώνες Τουρισμού, με Mercedes SLS GT3 και με το πρωτότυπο Renault RS01. Η σχέση του με τη Renault ήταν πάντα ιδιαίτερη. Η γαλλική εταιρεία δείχνοντας ειλικρινές ενδιαφέρον του έδωσε την ευκαιρία να δοκιμάσει ένα αυτοκίνητο F1 την πρώτη φορά στην πίστα Ricardo Tormo στην Valencia, μια Lotus E20 του 2012. Η δοκιμή αυτή δεν ήταν παρά ένα δώρο στον Kubica, σύμφωνα με τον Cyril Abiteboul, αγωνιστικό διευθυντή της Renault Sport F1. Μέχρι και εκείνη τη στιγμή κανείς δεν τολμούσε να σκεφτεί το ενδεχόμενο της επιστροφής του στα GP. Όμως η ταχύτητα, η σταθερότητα του Kubica, καθώς και η ακρίβεια των πληροφοριών που μπορούσε να μεταφέρει στην ομάδα έκαναν όλους να σκεφτούν «γιατί όχι;». Έτσι αποφασίστηκε να του δώσουν την ευκαιρία για μια δεύτερη δοκιμή, αυτή τη φορά στο πιο απαιτητικό Paul Ricard. Με τη Renault να παραδέχεται ανοιχτά πλέον ότι αυτή ήταν μια αξιολόγηση για ενδεχόμενη μελλοντική αξιοποίηση του Πολωνού. Ξεκαθάριζαν βέβαια ότι πέρα από την ταχύτητα, θα έπρεπε να περάσει από το ιατρικό και αθλητικό κέντρο της γαλλικής ομάδας και αφού υποβληθεί σε αναλυτικές εξετάσεις σχετικά με την φυσική του κατάσταση να πάρει την σχετική έγκριση των γιατρών. Αλλά και να περάσει το test 10 δευτερολέπτων, χρόνος που ορίζεται από την FIA ως ο μέγιστος προκειμένου ο πιλότος να βγει μόνος του από το cockpit σε περίπτωση ατυχήματος. Ο οδηγός θα πρέπει να είναι σε θέση να το κάνει αυτό φορώντας το κράνος του και το HANS, με το χρόνο να μετρά ενώ είναι ακόμη δεμένος με τις ζώνες και έχει το τιμόνι στη θέση του.



Παρά την περιορισμένη σε σημαντικό βαθμό δυνατότητα κινήσεων του δεξιού χεριού του, ο Kubica τα κατάφερε. Εντυπωσίασε τους ειδικούς του ιατρικού και αθλητικού κέντρου της Renault με την φυσική και πνευματική του κατάσταση. Και την Δευτέρα, 31 Ιουλίου πέρασε και τον test της FIA. Έτσι βρέθηκε στο Hungaroring, αμέσως μετά το ουγγρικό GP, προκειμένου να συμμετάσχει στις δοκιμές εξέλιξης της F1. Η Renault αποφάσισε να του δώσει αυτή την ευκαιρία, παρότι βάσει κανονισμών ο Kubica δεν θεωρείται νέος οδηγός, οπότε αναγκαστικά δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει κανέναν από τους δύο μόνιμους για φέτος οδηγούς της. Με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει στην διαδικασία εξέλιξης, και με δεδομένο ότι οι μέρες δοκιμών μέσα στη σεζόν είναι εξαιρετικά περιορισμένες. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ο Kubica βρέθηκε σε πίστα Formula 1 μετά το ατύχημά του. Δεν έχει παρακολουθήσει κανένα GP από κοντά ως θεατής, αφού είχε υποσχεθεί από την αρχή στον εαυτό του ότι αν ήταν ποτέ να επιστρέψει στα paddocks θα το έκανε μόνο ως οδηγός F1.

Αυτή ήταν η πρώτη του επαφή με μονοθέσιο F1 της υβριδικής τούρμπο εποχής και ειδικότερα προδιαγραφών 2017. Με τα φαρδύτερα λάστιχα και τις μεγαλύτερες πτέρυγες που τα καθιστούν γρηγορότερα και πιο απαιτητικά από άποψη φυσικής κατάστασης σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη γενιά αυτοκινήτων της πρόσφατης ιστορίας του σπορ.

Σε 20 σκέλη ο Kubica συμπλήρωσε 142 γύρους, δηλαδή δύο και κάτι φορές την απόσταση του αγώνα. Ο καλύτερος χρόνος του ήταν 1’18”572, ο οποίος ήταν αρκετός για την 4η θέση. Ο ταχύτερος της ημέρας ήταν ο Sebastian Vettel με την Ferrari και χρόνο 1’17”124.



Στο πρώτο κομμάτι της δοκιμής, πριν το διάλειμμα, ο Πολωνός ήταν στην 7η θέση της κατάταξης. Μετά τη μεσημεριανή διακοπή επέστρεψε στην πίστα ένας άλλος οδηγός, όπως ο ίδιος δήλωσε. Είχε χρόνο να σκεφτεί όσα συναίβεναν γύρω του και να τα αφομοιώσει. Το απογευματινό πρόγραμμα ξεκίνησε με σύντομα σκέλη λίγων γύρων και συχνές εξόδους στα pits προκειμένου να εξασκηθεί στην σωστή τοποθέτηση του αυτοκινήτου εντός του προκαθορισμένου χώρου για την αλλαγή ελαστικών. Οι περισσότεροι γύροι του ήταν με την super soft γόμα, αλλά στο τέλος της μέρας έκανε τρεις χρονομετρημένες προσπάθειες με την ultra soft, αξιοποίησε την διαφορά και ανέβηκε στην άτυπη κατάταξη.

«Ήταν φανταστικά, ήταν υπέροχο το συναίσθημα να οδηγώ την RS17. Και ήταν επίσης φανταστικό που ήταν εδώ τόσοι πολλοί οπαδοί που με υποστήριζαν. Θέλω να τους ευχαριστήσω όλους», δήλωσε ο Πολωνός αμέσως μετά το τέλος της δοκιμής. «Το ταξίδι μου ως εδώ ήταν πολύ μεγάλο, στην διάρκεια του οποίου έπρεπε να απαντήσω πολλές δύσκολες ερωτήσεις στον ίδιο μου τον εαυτό. Έμαθα πολλά για την τελευταία γενιά αυτοκινήτων F1, καθώς οι διαφορές σε σχέση με τα αυτοκίνητα που έτρεχα είναι πάρα πολλές. Μετά την σημερινή μέρα, είναι πολύ νωρίς να πω πιο θα είναι το επόμενο βήμα. Για την ώρα, χρωστάω ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στην Renault που φρόντισε η σημερινή μέρα να γίνει πραγματικότητα».

Η Renault δεν αρνείται ότι η δοκιμή του Kubica στην Ουγγαρία είναι καθοριστικής σημασίας και ότι έγινε στο πλαίσιο της αξιολόγησης του προκειμένου να επιστρέψει στην ενεργό δράση. Άλλωστε, δεν θα θυσίαζε μια από τις ελάχιστες και για αυτό πολύτιμες μέρες δοκιμών εξέλιξης, αν δεν επρόκειτο για κάτι πραγματικά σοβαρό. Με δεδομένο ότι η δοκιμή έγινε με την πίστα σε πολύ καλή κατάσταση, λίγο μετά τον αγώνα και με παρόμοιες καιρικές συνθήκες, τα δεδομένα που πήρε σήμερα η ομάδα από τον 32χρονο Πολωνό είναι συγκρίσιμα με αυτά των Hulkenberg και Palmer.



Ο Kubica, ρεαλιστής και απαιτητικός με τον εαυτό του όπως κάθε σπουδαίος οδηγός, δήλωσε ότι είναι ευχαριστημένος με το πώς κύλησε η μέρα, αλλά όχι εντελώς: «Ναι, είμαι χαρούμενος, αλλά όχι 100%. Το αυτοκίνητο είναι πολύ διαφορετικό και όταν υπάρχουν τόσες αλλαγές χρειάζεται χρόνος να τις συνηθίσεις. Η Ουγγαρία είναι πολύ απαιτητική πίστα. Πραγματικά κουραστική. Μου το έλεγε και ο Nico (Hulkenberg). Μου είπε ότι αν τα κατάφερνα να οδηγήσω εδώ, τότε θα μπορούσα οπουδήποτε. Όπως μπορείτε να φανταστείτε δεν ήταν εύκολο. Αλλά στο τέλος, κάναμε πάνω από 140 γύρους. Και νομίζω ότι θα μπορούσα εύκολα να οδηγήσω και αύριο. Που σημαίνει ότι από φυσική κατάσταση είμαι καλά. Είναι καλό σημάδι. Ωστόσο υπάρχουν πράγματα που χρειάζεται να βελτιώσω, αλλά αυτό ισχύει πάντα».

Δήλωσε ότι δεν νιώθει πόνο, αλλά κούραση. Αποδίδοντάς το σε μεγάλο βαθμό στην ζέστη και στην υγρασία: «Από σωματική άποψη, μέσα στο αυτοκίνητο τα πράγματα είναι καλύτερα από ότι φαίνονται. Δεν ένιωσα πόνο. Είμαι καλά. Φυσικά, είμαι κουρασμένος. Αλλά στις οκτώ ώρες του προγράμματος, βγήκα από το αυτοκίνητο μόνο μία φορά κι αυτό για 10 λεπτά».

Η μεγαλύτερη διαφορά που παρατήρησε ο Kubica στο αυτοκίνητο σε σχέση με εκείνα που οδηγούσε ο ίδιος όταν αγωνιζόταν είναι το βάρος: «Το τελευταίο μου μονοθέσιο ήταν 620 κιλά. Σήμερα, με 100 κιλά επιπλέον είναι σίγουρα πολύ διαφορετική η αίσθηση στην πίστα. Σε ένα αυτοκίνητο ράλι που ζυγίζει 1.300 kg, προσθέτεις μια ρεζέρβα 20 κιλών και το καταλαβαίνεις. Φανταστείτε πως είναι να προσθέτεις 100 σε ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 600».

Πηγή Autosport

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube