Έρευνα J.D. Power: Αυτή είναι η πιο αξιόπιστη μάρκα στη Γερμανία

Έρευνα J.D. Power: Αυτή είναι η πιο αξιόπιστη μάρκα στη Γερμανία

Η Mitsubishi αναδείχθηκε ως η πιο αξιόπιστη μάρκα, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε J.D Power και καταγράφει τη συχνότητα των προβλημάτων που παρουσιάζουν νέα μοντέλα στη Γερμανία.

Μια μικρή αλλά σαφή τάση μείωσης των παρατηρούμενων προβλημάτων στους κινητήρες, τις μεταδόσεις και το εσωτερικό, κατέγραψε η έρευνα της J.D. Power για την αξιοπιστία των αυτοκινήτων στη Γερμανία, το 2016.

Η έρευνα καταγράφει τα προβλήματα που έχουν προκύψει τους τελευταίους 12 μήνες, όπως τα έχουν δηλώσει ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ύστερα από χρήση 12-36 μηνών. Πιο συγκεκριμένα ερευνώνται 177 πιθανά προβλήματα, καταχωρισμένα σε οκτώ κατηγορίες: κινητήρας και μετάδοση, εξωτερικό οχήματος, οδηγική εμπειρία, στοιχεία εξοπλισμού, χειριστήρια και οθόνες, ηχοσύστημα/ συνδεσιμότητα/ πλοήγηση, καθίσματα, θέρμανση/ψύξη και ποιότητα εσωτερικού.

Η συνολική αξιοπιστία εξακριβώνεται από τον αριθμό των προβλημάτων που προκύπτουν ανά 100 οχήματα (PP100). Όσο χαμηλότερος είναι αυτός ο αριθμός, τόσο υψηλότερη η ποιότητα. Ο συνολικός μέσος όρος των προβλημάτων όλων των μοντέλων που πωλούνται στη Γερμανία είναι 127 PP100, σε σχέση με τα 129 PP100 που ήταν το 2015. Η βελτίωση προήλθε κυρίως από την αντίστοιχη βελτίωση στην αξιοπιστία των τομέων «κινητήρας/μετάδοση» και «εσωτερικό». Στον αντίποδα τέσσερα στα έξι πιο συχνά προβλήματα που αναφέρθηκαν αφορούν τον τομέα ηχοσύστημα/συνδεσιμότητα/πλοήγηση. Οι πιο συχνές αναφορές σε αυτό αφορούν τη σύνδεση με το Bluetooth και την κακή λήψη του ραδιοφώνου. Μάλιστα σε σχέση με το 2015 υπήρξε μια επιδείνωση της τάξης των 0,5 PP100.

Αδιαμφισβήτητος νικητής της έρευνας ήταν η Mitsubishi με συνολική βαθμολογία 77 PP100. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Peugeot με 92 ΡΡ100, ακολουθούμενη από τη Škoda με 95 ΡΡ100 και πολύ κοντά τις Volvo (96 PP100) και SEAT (99 ΡΡ100). Στην τελευταία θέση της κατάταξης βρέθηκε η BMW με 177 ΡΡ100, ενώ λίγο πιο πάνω ήταν η FIAT με 170 ΡΡ100 και η Citroën με 166 ΡΡ100. Στην κατάταξη που ακολουθεί μπορείτε να δείτε πως σχεδόν όλες οι ιαπωνικές μάρκες, εκτός από τη Suzuki, ήταν καλύτερες από τον μέσο όρο της έρευνας. Αντίθετα οι γερμανικές δεν τα πήγαν και τόσο καλά, δεδομένου ότι η πρώτη γερμανική εταιρεία (η Mercedes-Benz) εμφανίζεται στην ένατη θέση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Έρευνα αξιοπιστίας του Consumer Reports για το 2016

«Οι κατασκευαστές επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στην ποιότητα των οχημάτων τους και είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε έστω και μια μικρή βελτίωση στην αξιοπιστία» είπε Δρ. Axel Sprenger, διευθυντής του ευρωπαϊκού βραχίονα της J.D. Power. «Η αύξηση των τεχνολογικών κυρίως προβλημάτων του τομέα ηχοσύστημα/συνδεσιμότητα/πλοήγηση οφείλεται κυρίως σε δύο αιτίες: αναφορές των ιδιοκτητών για περιπλοκότητα στη χρήση αλλά και το γεγονός ότι η διείσδυση των συστημάτων αυτών στην αυτοκινητοβιομηχανία αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Η πρόβλεψή μας είναι ότι αυτού του είδους η τεχνολογία θα γίνεται ολοένα και πιο διαδεδομένη στα αυτοκίνητα και ότι οι κατασκευαστές στο μέλλον θα δίνουν ίσως και το μεγαλύτερο βάρος τους σε αυτό τον τομέα».

Ο Sprenger σημείωσε ότι η αξιοπιστία είναι το σημείο-κλειδί, όχι μόνο επειδή μειώνει τα κόστη των εγγυήσεων των κατασκευαστών αλλά και επειδή παίζει σημαντικό ρόλο στην αφοσίωση των πελατών στη μάρκα αλλά και στον αν θα την προτείνουν σε άλλους. «Η αξιοπιστία έχει άμεσο αντίκτυπο στην απόφαση για αγορά αλλά και στην αφοσίωση στη μάρκα» λέει χαρακτηριστικά. «Οι πελάτες στη Γερμανία θέλουν το αυτοκίνητό τους να μην έχει προβλήματα, όχι μόνο στους πρώτους μήνες χρήσης, αλλά τουλάχιστον στα τρία πρώτα χρόνια. Όταν έρχονται αντιμέτωποι έστω και με ένα πρόβλημα, αυτό θα μπορούσε να κλονίσει την πίστη τους στο ίδιο το αυτοκίνητο και τη μάρκα».

Χαρακτηριστικό είναι πως οι πελάτες που δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα με το αυτοκίνητό τους σε ποσοστό 55% απαντούν ότι «σίγουρα» θα αγοράσουν και στο μέλλον μοντέλο της ίδιας μάρκας και το 68% λένε ότι σίγουρα θα προτείνουν το μοντέλο και τη μάρκα σε άλλους. Αντίθετα οι ιδιοκτήτες που αντιμετώπισαν έστω και ένα πρόβλημα με το αυτοκίνητό τους απαντούν σε ποσοστό 46% ότι «σίγουρα» θα αγοράσουν ξανά αυτοκίνητο της ίδιας μάρκας. Το ποσοστό που θα προτείνει και σε άλλους το ίδιο μοντέλο ή τη μάρκα πέφτει στο 60%. Τα ποσοστά αυτά πέφτουν ανάλογα με τον αριθμό των προβλημάτων που παρουσιάζονται. Για παράδειγμα ανάμεσα στους πελάτες που αντιμετώπισαν πάνω από πέντε προβλήματα με το αυτοκίνητό τους, η αφοσίωση στην μάρκα πέφτει στο 28% και η σύσταση για αγορά της μάρκα σε άλλους στο 32%.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Ποια είναι τα αυτοκίνητα με τα λιγότερα και τα πιο πολλά προβλήματα στις ΗΠΑ

Όταν οι πελάτες πηγαίνουν το αυτοκίνητό τους σε μια αντιπροσωπεία, έχοντας εντοπίσει ένα πρόβλημα υπάρχει μεγάλη απόκλιση στην ικανότητα ή και τη δυνατότητα των συνεργείων να το αντιμετωπίσουν. Κι αυτό διότι εκτός από τα κλασικά προβλήματα του εξοπλισμού που χαλάει ή δε λειτουργεί σωστά, υπάρχουν και τα σχεδιαστικά λάθη που αφορούν συστήματα που λειτουργούν, αλλά δεν ικανοποιούν τις προσδοκίες του ιδιοκτήτη. Αυτή η δεύτερη κατηγορία, όπως αυξημένος αεροδυναμικός θόρυβος ή προβλήματα συνδεσιμότητας είναι δύσκολο, αν όχι αδύνατον για ένα συνεργείο να τα λύσει.

Στην έρευνα έλαβαν μέρος 15.000 Γερμανοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που αποκτήθηκαν ανάμεσα στο 2013 και 2015.

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube