Αυτοί είναι οι ισχυρότεροι κινητήρες σύμφωνα με τον αριθμό κυλίνδρων

Αυτοί είναι οι ισχυρότεροι κινητήρες σύμφωνα με τον αριθμό κυλίνδρων

Ξεχάστε τα κυβικά. Χωρίζοντας του κινητήρες σε κατηγορίες σύμφωνα με τον αριθμό κυλίνδρων, αυτοί είναι οι πιο ισχυροί.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να χωρίσει κανείς του κινητήρες σε κατηγορίες. Ο πιο συνηθισμένος ίσως είναι σύμφωνα με τον κυβισμό. Ένας άλλος τρόπος είναι να εξετάσεις το πράγμα σύμφωνα με τον αριθμό κυλίνδρων.

Πριν μια 10ετία, ελάχιστοι κινητήρες υπήρχαν με λιγότερους από 4 κυλίνδρους. Οι κατασκευαστές, αναζητώντας τρόπους περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμου με ικανή απόδοση στράφηκαν σε άλλες λύσεις. Και ενώ ο 2κύλινδρος εξακολουθεί να σπανίζει, ο 3κύλινδρος έχει γίνει της μόδας. Αντίστοιχα, καταργήθηκαν ή πρόκειται να καταργηθούν αρκετά μεγάλα μοτέρ V12, τα οποία έχουν αντικατασταθεί από V8 biturbo. Από την άλλη, κάποιοι κατασκευαστές ή κάποια μοντέλα έχουν τον αριθμό των κυλίνδρων ως σήμα κατατεθέν τους. Δηλαδή, η κορυφαία Ferrari δεν γίνεται να μην είναι V12, στην 911 δεν μπαίνει άλλος κινητήρας πέρα από boxer 6κύλινδρο όπως η Bugatti έχει ταυτιστεί με τον W16.

Ο αριθμός κυλίνδρων συνήθως αντιστοιχεί σε ένα εύρος κυβισμού με μικρές αποκλίσεις. Τι θέλουμε να πούμε; Για παράδειγμα, δύσκολα δεν θα δεις 3κύλινδρο πάνω από 1.500 κυβικά, 4κύλινδρο πάνω από 2,3-2,5 lt, όπως δεν θα δεις έναν V12 στα τρία λίτρα. Ο αριθμός των κυλίνδρων, ο κυβισμός και οι άλλες τεχνολογίες που ενσωματώνει ένας κινητήρας είναι συνδυαστικά οι παράγοντες που διαμορφώνουν την απόδοσή του. Ας δούμε λοιπόν τη λίστα με τους ισχυρότερους κινητήρες σε κάθε κατηγορία σύμφωνα με τον αριθμό κυλίνδρων.

2 κύλινδροι – Fiat 0.9 TwinAir
Με κυβισμό λιγότερο από λίτρο, η απόδοση των 105 ίππων του TwinAir είναι εντυπωσιακή. Η ροπή φτάνει τα 14,8 kgm. Ο χαμηλός κόφτης δεν επιτρέπει να σηκώσεις στροφές στην εκκίνηση, οπότε η πρόσφυση των τροχών πνίγει τη δύναμη και τελικά κάνει 0-100 km/h 12,8” αντί για 10” που ανακοινώνει το εργοστάσιο.

3 κύλινδροι – Ford 1.0 EcoBoost
Ο χιλιάρης EcoBoost με τους 140 ίππους στις 6.000 rpm και τα 18,4 kgm ροπή από τις 1.500 έως τις 5.000 rpm είναι για την ώρα μόνο ο ισχυρότερος 3κύλινδρος. Το έχουμε δοκιμάσει στο Fiesta ST-Line στο οποίο δίνει ζωηρές επιδόσεις, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 8,9” και την τελική ταχύτητα να ακουμπά τα 202 km/h.
Σε λίγες εβδομάδες όμως η Ford λανσάρει το κανονικό Fiest ST, με 3κύλινδρο 1.5 EcoBoost 200 ίππων.

4 κύλινδροι – Mercedes-AMG M133
Ο δίλιτρος κινητήρας που κινεί τις Mercedes-AMG A 45, CLA 45 και GLA 45 αποδίδει 381 ίππους στο facelift του 2015. Έχει αστείρευτη, λυσσασμένη δύναμη ύστερα από τις 2.800 rpm όπου φουσκώνει για τα καλά η twin scroll τουρμπίνα. Η απόκριση έχει lag χαμηλά, αλλά η ροπή των 48,4 kgm μεταξύ 2.250-5.000 rpm είναι κτηνώδης. Για την εκκίνηση αναλαμβάνει δράση το launch control που συντονίζει το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και την τετρακίνηση, ώστε η Α 45 των 1.560 kg να πετυχαίνει 4,3” για τα 0-100 km/h.

5 κύλινδροι – Audi 2.5 TFSI
Ο προερχόμενος από το TT RS κινητήρας αποδίδει 400 PS στο φάσμα 5.850-7.000 rpm και 48,9 kgm από τις 1.700 μέχρι τις 5.850 rpm (αντί για 367 PS και 47,4 kgm) και κάνει το RS3 το ισχυρότερο hatchback παραγωγής αυτή τη στιγμή στον πλανήτη. Κάνει 0-100 km/h σε λιγότερα από 4”, για την ακρίβεια 3,8”. Και γυρίζει την πίστα των Σερρών σε 1’31”7.

6 κύλινδροι – Porsche 3.8 boxer
O 6κύλινδρος boxer στην εκδοχή που χρησιμοποιείται στην 911 GT2 RS, με δύο μεγαλύτερα τούρμπο, σε σχέση με την 911 Turbo, εξάτμιση τιτανίου και σύστημα υδρόψυξης του συμπιεσμένου αέρα στην εισαγωγή, έφτασε να αποδίδει 184 PS/lt, ή αλλιώς 700 PS στις 7.000 rpm και 76,5 kgm στις 2.500-4.500 rpm. Η βάρους 1.470 kg 911 κάνει 0-100 km/h σε μόλις 2,8”, παρότι πισωκίνητη. Και είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο στο Nurburgring με χρόνο 6’47”3.

8 κύλινδροι – Koenigsegg 5.0 V8
Τα ευρωπαϊκά V8 supercars έχουν κατέβει σε κυβισμό, με τις Ferrari 488 και McLaren 720 S να περιορίζονται κάτω από τα τέσσερα λίτρα. Αυτή τη στιγμή το ισχυρότερο 8κύλινδρο μοτέρ είναι το 5λιτρο της Koenigsegg Agera RS το οποίο αποδίδει 1.360 PS και 139,8 kgm ροπή. Εντυπωσιακά νούμερα, αλλά και πάλι 319 ίππους και 23,5 kgm χαμηλότερα από τα αντίστοιχα της –πολύ βαρύτερης όμως– Bugatti Chiron. Για αυτό και της έκλεψε το ρεκόρ του ταχύτερου αυτοκινήτου στη διαδικασία 0-400-0 km/h.
Στα χέρια του εργοστασιακού οδηγού της Koenigsegg, Niklas Lilja, η Agera RS έκανε το 0-400 km/h στον απίστευτο χρόνο των 26,88” και μέσα σε μια απόσταση 1.958 m. Μόλις 9,56” και 483 m αργότερα, ακινητοποιήθηκε ξανά εντελώς. Όμως κι αυτός ο τίτλος απειλείται, αφού σύντομα θα αρχίσει η παραγωγή του Hennessey Venom F5 με ιπποδύναμη +1.600 PS.

10 κύλινδροι – Lamborghini V10
O ισχυρότερος V10 που έχει κατασκευάσει ποτέ η Lamborghini είναι φυσικά ατμοσφαιρικός και έχει κεφαλές βαμμένες σε χάλκινο χρώμα ως φόρο τιμής στις 150 επετειακές Diablo 30th Anniversary των 525 PS. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι σχεδόν τρομακτικά: 640 PS στις 8.000 rpm και 61,2 kgm στις 6.500 rpm, δηλαδή 30 PS επιπλέον από τη Huracán και άλλα 4,1 kgm ροπής. Ακόμα πιο εντυπωσιακό για ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ πάντως είναι ότι ήδη από τις 1.000 rpm έχεις διαθέσιμο το 70% αυτής της ροπής, δηλαδή τα 42,8 kgm. Ανεβάζει αβίαστα ως τις 8.500 rpm, εκεί όπου η αναλογία kg/PS διαμορφώνεται στα 2,16. Οι επίσημοι αριθμοί αναφέρουν 0-100 km/h σε 2,9”, 0-200 km/h σε 8,9” και τελική που ξεπερνά τα 325 km/h.

12 κύλινδροι – Ferrari V12
Ο V12 της 812 Superfast με την περιεχόμενη γωνία 65 μοιρών, κατασκευασμένος από εξωτικό κράμα αλουμινίου, πανάλαφρο και πανίσχυρο, έχει αυξημένο κυβισμό και απόδοση, αλλά τις ίδιες ακριβώς εξωτερικές διαστάσεις με τον παλαιότερο της F12. Δίνοντας λίγο μεγαλύτερη διαδρομή στο έμβολο, ο κυβισμός αυξήθηκε κατά 234 cc. Κλειδί της απόδοσης είναι το νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού, το μοναδικό στον κόσμο με πίεση 350 bar και το σύστημα εισαγωγής με χωνιά κάθετης ροής μεταβλητού μήκους, αλά F1 της ατμοσφαιρικής εποχής. Έχουν καταφέρει να βγάλουν 60 επιπλέον ίππους σε σχέση με την F12. Αλλά και έξι κιλά ροπής. Οι κορυφές έχουν μετατοπιστεί ψηλότερα. Παρόλα αυτά οι καμπύλες είναι παντού πιο γεμάτες σε σχέση με την F12. Η Ferrari ανακοινώνει 0-100 km/h σε 2,9”, 0-200 km/h σε 7,9” και τελική 340 km/h.

16 κύλινδροι – Bugatti 8.0 W16
Αρκεί μια απλή παράθεση των αριθμών: 1.500 άλογα και 163,1 kgm ροπής (!) από έναν 8λιτρο W16 με 4 τούρμπο. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε κάτω από 2,5” και τελική ταχύτητα 420 km/h. Αυτή είναι η Bugatti Chiron. Το γρηγορότερο αυτοκίνητο στον κόσμο στη μέτρηση 0-400-0 km/h, μέχρι που η Koenigsegg Agera RS της πήρε το σκήπτρο.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube