Main menu

Παναγιώτης Πανάγος
Πέμπτη, 9 Νοεμβρίου 2017 - 12:51μμ

Test drive: Ford Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost 140 PS

Η σπορ έκδοση ST-Line συγκαταλέγεται με ευκολία στις σελίδες του βιβλίου ιστορίας της Ford, όντας ο ιδανικός προπομπός για την έκδοση ST του τμήματος Ford Performance που θα ακολουθήσει.

Οι εκδόσεις ST-Line δημιουργήθηκαν από τη Ford πριν περίπου από ένα χρόνο και περιλαμβάνουν σπορ μοντέλα εμπνευσμένα από την γκάμα του τμήματος Ford Performance, και διατίθενται με τους ισχυρούς EcoBoost και TDCi.

Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, η έκδοση ST-Line του νέου Fiesta όγδοης γενιάς θέλει να κλέψει λίγη από την αίγλη της κορυφαίας έκδοσης ST που θα έρθει στην Ελλάδα τους επόμενους μήνες και θα εφοδιάζεται με νέο 3κύλινδρο 1.5 EcoBoost που αποδίδει 200 ίππους. Πιο συγκεκριμένα όμως, απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν σπορ εμφάνιση και πιο ψαγμένα οδικά χαρακτηριστικά, αλλά όχι και τις εκρηκτικές επιδόσεις και το μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS

Το νέο Ford Fiesta βασίζεται σε μια αρκετά πιο εκσυγχρονισμένη εκδοχή του πατώματος του προηγούμενου μοντέλου που χαρίζει και ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις. Αυτό επηρέασε και την σχεδίαση, χάνοντας την έντονα σφηνοειδή σιλουέτα του προκατόχου του. Ο συνδυασμός όλων αυτών χαρίζει πιο επιβλητική στάση στο Fiesta ST-Line, που αναδεικνύεται ακόμα πιο πολύ από το αεροδυναμικό κιτ της συγκεκριμένης έκδοσης.

Εξωτερικά, το νέο Fiesta ST-Line διαθέτει διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες και κυψελωτή μάσκα, προεκτάσεις στα πλαϊνά μαρσπιέ, χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης, μαύρη οροφή, πίσω αεροτομή και σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου 17”.

Διαφορές συναντάμε και στην καμπίνα που εντοπίζονται στα σπορ καθίσματα, στο flat bottomed τιμόνι με την παχιά στεφάνη, στα πεντάλ αλουμινίου και στη μαύρη επένδυση του ουρανού. Κατά τα άλλα, το εσωτερικό της νέας γενιάς του Fiesta είναι εντελώς καινούργιο και αναβαθμισμένο σε υλικά και συναρμογή, με το ταμπλό να χαρίζει μια πιο σοβαρή εικόνα που ευνοεί και την εργονομία. Φυσικά, ψηλά στην κεντρική κονσόλα βρίσκουμε το σύστημα πολυμέσων SYNC 3 με την πολύ ευκρινή και ζωντανή σε χρώματα οθόνη 8”. Οι ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις επηρέασαν θετικά τους χώρους, όπου θα βολέψουν τέσσερις ενηλίκους, με τον οδηγό να διαθέτει και μία από τις καλύτερες θέσεις οδήγησης στην κατηγορία με αρκετές ρυθμίσεις και επαρκή πλευρική στήριξη. Η ορατότητα κρίνεται ως καλή, μιας και πλήττεται σε μικρό βαθμό από την παχιά βάση στις εμπρός κολόνες και από τους εξωτερικούς καθρέφτες που έχουν μικρότερο μέγεθος σε σχέση με το παρελθόν. Το πορτμπαγκάζ με τη σειρά του κέρδισε 16 lt, φτάνοντας τα 292, ενώ απέκτησε και μεγαλύτερο άνοιγμα για ευκολότερη φόρτωση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS

Η έκδοση ST-Line μπορεί να συνδυαστεί με τις δύο ισχυρότερες εκδόσεις του 1.0 EcoBoost (125 και 140 PS), καθώς και με τον 1.5 TDCi με 85 ή 120 ίππους. Στην περίπτωση του αυτοκίνητου δοκιμής έχουμε τον 1.0 EcoBoost με τους 140 ίππους στις 6.000 rpm και τα 18,4 kgm ροπή από τις 1.500 έως τις 5.000 rpm. Όπως συμβαίνει και με όλες τις εκδόσεις κινητήρα του Fiesta, πλην της 1.1, έτσι και αυτή συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με ακριβή και δεκτικό στην επιθετική χρήση λεβιέ. Οι διαφορές όμως σε σχέση με την έκδοση των 125 ίππων, εντοπίζονται στην διαφορετική τελική σχέση μετάδοσης (4.353 το 140 αντί 3.941), αποδίδοντας παράλληλα και λίγη περισσότερη ροπή σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βάρους 1.150 kg Fiesta είναι αρκετά ζωηρές, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 8,9” και την τελική ταχύτητα να ακουμπά τα 202 km/h. Αντίστοιχου επιπέδου είναι και οι ρεπρίζ που επιτυγχάνει, με τη μέτρηση 50-110 km/h με αλλαγές να επιτυγχάνεται σε 7,2”, ενώ για το 80-110 km/h με πέμπτη σχέση χρειάζεται ακριβώς 7”. Σε σχέση με τις πιο αδύναμες εκδόσεις του 1.0 EcoBoost, η 140άρα δείχνει για τα καλά τα δόντια της, αλλά σε σύγκριση με το ανταγωνιστικό SEAT Ibiza FR 1.5 TSI Evo των 150 ίππων, μένει καθαρά πίσω. Ανταγωνιστικές είναι και οι τιμές επιβράδυνσης που πέτυχαν τα φρένα, ακινητοποιώντας το από τα 100 km/h σε 38,5 m. Επιπλέον, το μεσαίο πεντάλ διαθέτει μεστή αίσθηση και προοδευτική αντίσταση, χωρίς νεκρά σημεία.

Οδηγώντας το Fiesta ST-Line αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για ένα από τα πιο καλοστημένα αυτοκίνητα της αγοράς. Η χαμηλωμένη κατά ένα πόντο ανάρτηση και τα πιο σφιχτά αμορτισέρ και ελατήρια που διαθέτει η έκδοση ελέγχουν απόλυτα το αμάξωμα και φιλτράρουν με εξαιρετική μαεστρία τις ανωμαλίες, είτε στην περιφέρεια είτε στον αυτοκινητόδρομο. Το ESP δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί και στην πλειονότητα των περιπτώσεων δείχνει αχρείαστο, μιας και επεμβαίνει διακριτικά μόνο όταν το τσιγκλήσει ο οδηγός σε μια στριφτερή διαδρομή. Η πρόσφυση που προσφέρει ο συνδυασμός ανάρτησης, ελαστικών 205/45 R17 και Torque Vectoring που χρησιμοποιεί τα εμπρός φρένα, είναι επική, κάνοντάς σε να ανυπομονείς για την πραγματική έκδοση ST των 200 ίππων που θα έρθει σε μερικούς μήνες. Στο ταξίδι, η σφιχτή ανάρτηση γίνεται αντιληπτή αλλά όχι ενοχλητική και η βελτιωμένη ηχομόνωση και οι μικρότεροι καθρέφτες φροντίζουν για ένα σχετικά ήσυχο περιβάλλον.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 PS

Ο εξοπλισμός της έκδοσης είναι πλούσιος και πέρα από τις κλασικές ηλεκτρικές ευκολίες διαθέτει αυτόματο κλιματισμό, ενεργό cruise control, Collision Mitigation Control, keyless entry με start button, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας με πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και σύστημα πολυμέσων Ford SYNC 3 με οθόνης αφής 8”, δύο θύρες USB και επτά ηχεία.

Σε αντίθεση με τη σύγχρονη τάση που θέλει κατάργηση των 3θυρων εκδόσεων των μικρών μοντέλων, το Fiesta διατηρεί αυτή την επιλογή, με το 3θυρο ST-Line να κοστίζει 17.350 ευρώ και το 5θυρο 17.866 (περίπου €650 ακριβότερο από το αντίστοιχο με τον 125άρη κινητήρα). Η κατανάλωση των 7,5 lt/100 km κρίνεται ως λογική για το χαρακτήρα του μοντέλου, τιμή που μπορεί να πέσει και κάτω από τα 7 lt/100 km με τη χρήση του προγράμματος Eco που αλλάζει την απόκριση του κινητήρα και του γκαζιού. Σε συνθήκες πίεσης όμως θα ξεπεράσει με ευκολία τα 8 με 8,5 lt/100 km. Ο 1.0 EcoBoost όμως προσφέρει χαμηλά ετήσια πάγια έξοδα χάρη στο μικρό κυβισμό του και τα 102 g/km CO2 που εκπέμπει, ενώ καλύπτεται και από 8ετή εγγυήση για τα μηχανικά μέρη.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Ford Fiesta ST-Line πραγματοποιεί όσα υπόσχονται η εμφάνιση και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, με τρόπο που σε κάνει να θες να το οδηγείς ξανά και ξανά.
Τιμή Από €17.350 (από €17.866 το 5d)
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός, τούρμπο, 140 PS/6.000 rpm, 18,4 kgm/1.500-5.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
0-160 km/h 22,6”
0-400 m 16,3” @ 138,4 km/h
0-1.000 m 29,8” @ 176,2 km/h
60-160 (με αλλαγές) 18,5”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 4,5”
80-110 km/h (4η) 5,7”
110-140 km/h (4η) 7,0”
110-140 km/h (5η) 9,7”
110-140 km/h (6η) 13,2”
Φρένα 100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 202 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 102 g/km
Διαστάσεις 4.065 x 1.735 x 1.466 mm
Χώρος αποσκευών 292 lt
Βάρος 1.150 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία