Test drive: VW Golf 1.0 TSI 85 PS MY2017

Test drive: VW Golf 1.0 TSI 85 PS MY2017

Η βασική έκδοση του Golf δεν εκτελεί χρέη «κράχτη», αλλά είναι ένα μοντέλο με ολοκληρωμένο χαρακτήρα.

Η ανανεωμένη έκδοση του Golf έβδομης γενιάς ξεκίνησε την εμπορική της καριέρα πριν μερικούς μήνες.

Κατά την πάγια τακτική του VW Group, το ανανεωμένο Golf περιόρισε τις αισθητικές αλλαγές στο μίνιμουμ, αλλά η μάσκα δίνει την εντύπωση ενός φαρδύτερου αυτοκινήτου, χάρη στο χρωμέ σιρίτι στο κάτω κομμάτι της. Για τον ίδιο λόγο, οι σχεδιαστές ανασχεδιάσαν τους αεραγωγούς, χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι θέλησαν να κάνουν το ήδη δημοφιλές Golf «ακόμα πιο εντυπωσιακό». Επιπλέον, απέκτησε φώτα ημέρας τύπου LED και στάνταρ πίσω φώτα full LED, ενώ ο πίσω προφυλακτήρας απέκτησε παρόμοια διακοσμητικά με αυτά του εμπρός.

Στην καμπίνα, οι αλλαγές εντοπίζονται στις νέες ταπετσαρίες και στις διαφορετικές διακοσμητικές φάσες, ενώ νέα είναι και τα συστήματα πλοήγησης και πολυμέσων, με μεγαλύτερες και πιο ευκρινείς οθόνες.

Το βασικό
Η βενζινοκίνητη γκάμα του Golf έχει στη βάση της τον 3κύλινδρο 1.0 TSI που προσφέρεται με 85 ή 110 ίππους. Το αυτοκίνητο δοκιμής είναι με τον 85άρη κινητήρα που αποδίδει και 17,8 kgm ροπή. Στη συγκεκριμένη εφαρμογή συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο (το 110 έχει 6άρι) και ο λεβιές έχει λογικές διαδρομές και θετικό κούμπωμα. Οι επιδόσεις που δίνει στο βάρους 1.200 kg Golf προφανώς και δεν βάζει φωτιά στο δρόνο. Για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h χρειάζεται 11,6” και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h. To ισχυρότερο 1.0 TSI χρειάζεται για την ίδια μέτρηση 9,9”, με την τελική του να ακουμπά τα 196 km/h. Το ίδιο συμβαίνει και με όλες τις εν κινήσει μετρήσεις, όπως για παράδειγμα η μέτρηση 50-110 km/h και 60-160 km/h, όπου το 85άρι θέλει 10,3” και 34,2” αντίστοιχα, ενώ το 110 PS 8,2” και 23,0”. Σε σχέση όμως με το προ ανανέωσης μοντέλο, που είχε τον 4κύλινδρο 1.2 TSI με 85 ίππους, το νέο βασικό 1.0 TSI είναι παντού ταχύτερο. Τα φρένα, με τη σειρά τους, διαθέτουν πεντάλ με λογική διαδρομή και αντίσταση, αλλά δεν κατάφεραν να διαπρέψουν. Για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h, το βασικό Golf χρειάζεται 40,6 m.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf 1.6 TDI

Η αίσθηση που σου δίνει κατά την οδήγηση η βασική έκδοση βενζίνης του ανανεωμένου Golf δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες. Η μόνη διαφορά εντοπίζεται όταν «κυνηγάς» τις επιδόσεις. Κι αυτό διότι η ισχυρότερη 110άρα έκδοση αποδίδει περισσότερο έργο στις χαμηλές και ψηλές στροφές. Το αγαπημένο πεδίο λειτουργίας του 1.0 TSI 85 PS είναι οι μεσαίες στροφές.

Κατά τα λοιπά, προσφέρει κορυφαία ποιότητα κύλισης και η ανάρτηση αποσβένει πολύ αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, χωρίς να δείχνει πλαδαρή. Μάλιστα, ο τρόπος που περνά από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων είναι ισοπεδωτικός, θυμίζοντας αυτοκίνητα ακριβότερων κατηγοριών. Σε αυτό βέβαια παίζουν ρόλο και τα λάστιχα διάστασης 195/65 R15 με το μπόλικο προφίλ.

Εσωτερικός κόσμος
Οι χώροι που προσφέρει το ανανεωμένο Golf είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας, με μπόλικο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι των πίσω, καλό πλάτος και πορτμπαγκάζ που κυμαίνεται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Τα 380 λίτρα του τελευταίου είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα, το κατώφλι φόρτωσης λογικό και ο διπλός πάτος εξασφαλίζει επίπεδο χώρο φόρτωσης όταν χρειαστεί.

Τα πλαστικά που απαρτίζουν την καμπίνα του Golf είναι κορυφαίας ποιότητας και με αντίστοιχο μοντάρισμα, ενώ οι διακόπτες του οδηγοκεντρικά σχεδιασμένου ταμπλό φροντίζουν για αψεγάδιαστη εργονομία. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή και ρυθμίζεται παντοιοτρόπως, με τα καθίσματα Comfort να προσφέρουν άνεση και αρκετές δόσεις πλευρικής στήριξης. Αυτό που δεν θα αρέσει τόσο στον οδηγό είναι η ορατότητα προς τα πίσω και διαγώνια, μιας και οι χοντρές πίσω κολόνες κρύβουν αρκετή από τη «θέα».

Στο ταμείο
Η βασική έκδοση βενζίνης προσφέρεται μόνο με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Comfortline. Από πλευράς εξοπλισμού ασφάλειας δεν του λείπει τίποτα σε σχέση με τις ακριβότερες εκδόσεις. Εκεί που εντοπίζονται διαφορές είναι στον εξοπλισμό άνεσης. Απουσιάζουν δηλαδή οι αισθητήρες παρκαρίσματος, ο αυτόματος κλιματισμός και τα πίσω ηχεία. Η απουσία βέβαια αυτών των χαρακτηριστικών δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, αλλά σε αυτή την κατηγορία τιμής θα θέλαμε να ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, έστω και αν η συγκεκριμένη έκδοση είναι κοντά €3.000 φθηνότερη από την ισχυρότερη των 110 ίππων.

Τι λέει το DRIVE
Η βασική έκδοση βενζίνης έχει ενδιαφέρον, αφού είναι σημαντικά φθηνότερη χωρίς να αλλοιώνει ουσιαστικά το χαρακτήρα του Golf, και μόνο όσοι αναζητούν επιδόσεις υψηλού επιπέδου θα μείνουν ανικανοποίητοι.
Τιμή Από €17.400 (€16.450 το 3θυρο)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 85 PS/5.000-5.500 rpm, 17,8 kgm/2.000-3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-160 km/h 39,1”
0-400 m 18,1” @ 123,5 km/h
0-1.000 m 33,4” @ 153,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,3”
50-80 km/h (3η) 10,3”
80-110 km/h (3η) 6,5”
80-110 km/h (4η) 8,6”
110-140 km/h (4η) 11,6”
110-140 km/h (5η) 14,2”
Φρένα 100-0 km/h 40,6 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 4.258 x 1.799 x 1.492 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.280 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube