Πρώτη γνωριμία με το νέο Toyota Yaris

Πρώτη γνωριμία με το νέο Toyota Yaris

Εμφανώς επηρεασμένο στον τομέα της εμφάνισης από το νέο Aygo, το ανανεωμένο Yaris θα ξεκινήσει την εμπορική του καριέρα το καλοκαίρι.

Το πόσο σημαντικό μοντέλο είναι το Yaris για την Toyota αποδεικνύεται και μόνο από το γεγονός ότι οι άνθρωποι αφιέρωσαν χρόνο και χρήμα για να μας το συστήσουν σε μια στατική παρουσίαση, ένα μόλις μήνα πριν από την επίσημη δημοσιογραφική παρουσίασή του.

Και φυσικά δεν υπήρχε πιο ταιριαστό μέρος για μια τέτοια παρουσίαση από το σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας στην Ευρώπη, Toyota ED2, κοντά στη Νίκαια της Γαλλίας.

Κάντο όπως το Aygo
Το Yaris είναι μακράν το πιο σημαντικό και καλοπουλημένο μοντέλο της Toyota στην Ευρώπη. Από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς, την οποία είχε σχεδιάσει ο «δικός μας» Σωτήρης Κωβός το 1999, μέχρι σήμερα, έχει πουλήσει πάνω από 3,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Η 3η γενιά ωστόσο, που παρουσιάστηκε το 2011 και βρίσκεται περίπου στη μέση της καριέρας της, δέχεται και την πιο ασφυκτική πίεση από τον ανταγωνισμό. Σε τέτοιο βαθμό που η Toyota θεώρησε επιβεβλημένη μια πολύ πιο εκτεταμένη ανανέωση απ’ ό,τι συνηθίζεται. Κυρίως σε αισθητικό επίπεδο.

Οι άνθρωποι της εταιρείας που μας μίλησαν, δεν έκρυβαν το γεγονός πως το υπάρχον Yaris ήταν μάλλον «χλωμό» εμφανισιακά σε σχέση με τα Clio, 208 και Fiesta. Κράτησαν φυσικά τα βασικά δομικά στοιχεία ίδια. Άλλωστε το Υaris εξακολουθεί να είναι κορυφαίο από πλευρά χώρων και πρακτικότητας.

Οι αλλαγές στο αισθητικό κομμάτι εντοπίζονται κυρίως στο εμπρός μέρος, το οποίο ακολούθησε τη σχεδιαστική φιλοσοφία του νέου Aygo, σε ελαφρώς μεγαλύτερη κλίμακα. Η τρισδιάστατη μάσκα κατ’ αρχήν, με τις δύο αψίδες που σχηματίζουν το καπό και τα φωτιστικά σώματα από πάνω και η εισαγωγή του αέρα στο κάτω μέρος, οι οποίες συγκινούν στο μεγάλο σήμα της Τoyota στο κέντρο. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τα οποία ενσωματώνουν τεχνολογία LED και έχουν ένα χαρακτηριστικό ίχνος.

Οι διαφορετικοί προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, με τον δεύτερο ειδικά να ενδυναμώνει το δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και να δημιουργεί την εντύπωση πιο επιθετικού «πατήματος» στο δρόμο. Και τέλος οι ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου 15’’ και 16’’ ιντσών. Το αισθητικό αποτέλεσμα είναι σαφώς πιο δυναμικό. Το ανανεωμένο Yaris φαίνεται πιο νεανικό, έχει αποκτήσει έναν διακριτό χαρακτήρα, που έλειπε από το προηγούμενο.

Στο εσωτερικό ο αέρας της ανανέωσης φυσάει ακόμα πιο δυνατά. Και εδώ οι επισημάνσεις για τα μέτριας ποιότητα υλικά εισακούστηκαν και έγιναν οι αναγκαίες διορθώσεις. Πλέον το ταμπλό έχει αποκτήσει μια πιο οριζόντια σχεδίαση με μια μεγάλη φάσα από μαλακό πλαστικό, νέο πίνακα οργάνων και μεγαλύτερη οθόνη πολυμέσων touch screen 7’’ από την οποία ελέγχεις όλες της λειτουργίες του infotainment δεύτερης γενιάς Toyota Touch 2.

Η ίδια η κονσόλα έχει τοποθετηθεί κατά 23 mm ψηλότερα, ενώ ταυτόχρονα έχει χαμηλώσει η θέση του επιλογέα κατά 30 mm. Αυτό σου δημιουργεί και την ψευδαίσθηση ότι κάθεσαι λίγο πιο χαμηλά στα επίσης ανανεωμένα καθίσματα. Κι επειδή οι πρώτες εντυπώσεις είναι αυτές που μένουν, οφείλω να πω πως όλες οι αλλαγές κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Η απτή αίσθηση ποιότητας έχει αναβαθμιστεί σημαντικά και το κυριότερο δείχνει πιο νεανικό και ανάλαφρο, κάτι που το χρειαζόταν επειγόντως. Εξακολουθεί φυσικά να παραμένει κορυφαίο σε χώρους, ενώ η εργονομία και οι θέσεις για μικροαντικείμενα βρίσκονται σε καλό επίπεδο.

Μηχανολογικές βελτιώσεις
Οι μηχανικοί της Toyota μας ανακοίνωσαν επίσης μια σειρά επεμβάσεων στην ανάρτηση με στόχο την βελτίωση της άνεσης, του περίφημου NVH (Noise Vibration Harshness, ήτοι του θορύβου και των κραδασμών) και ταυτόχρονα την επίτευξη μεγαλύτερη ευελιξίας και αμεσότητας. Τα ελατήρια έχουν μαλακώσει, τα αμορτισέρ έχουν επίσης αποκτήσει πιο προοδευτική απόσβεση.

Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι ανασχεδιασμένος, ενώ η αντιστρεπτική ράβδος έχει μεγαλώσει σε διάμετρο. Πολλή δουλειά έγινε και σε επίπεδο μόνωσης. Οι κινητήρες παραμένουν ίδιοι, πράγμα που κατ’ αρχήν αποδεικνύει το εντυπωσιακό πείσμα της Toyota να ενδώσει σε μικρά υπερτροφοδοτούμενα σύνολα. Και το νέο Yaris λοιπόν θα κινείται από ένα χιλιάρη κινητήρα με απόδοση 69 PS, από τον 1.33 VVTi με απόδοση 99 PS, από τον 1.4 D-4D με απόδοση 90 PS και βέβαια στην κορυφαία του έκδοση με υβριδική τεχνολογία που συνδυάζει ηλεκτροκινητήρα με θερμικό μοτέρ 1,5 λίτρων και συνδυαστική απόδοση 100 PS.

Οι σημαντικότερες επεμβάσεις έχουν γίνει στον entry level κινητήρα των 1.000 cc, ο οποίος έχει αυξήσει την συμπίεση, έχει αποκτήσει νέες επιστρώσεις για μικρότερες τριβές καθώς και σύστημα stop start. Όλα τα παραπάνω συντέλεσαν ώστε να πληροί τις προδιαγραφές Εuro6, να μειώσει την κατανάλωση σε μόλις 4,1lt/100 km και να ρίξει τις εκπομπές CO2 στα 95 gr/km.

Το πόσο αποτελεσματικές είναι όλες αυτές οι επεμβάσεις μένει να το μάθουμε σε περίπου ενάμιση μήνα από τώρα, οπότε και θα το οδηγήσουμε. Μέχρι τότε αυτό που μπορούμε να πούμε είναι πως το νέο Yaris είναι σαφώς πιο ελκυστικό σχεδιαστικά, είναι ποιοτικότερο και με πλουσιότερο εξοπλισμό. Τώρα αν όλα αυτά αρκούν για να το διατηρήσουν ως έναν από τους πιο σημαντικούς παίχτες στην κατηγορία των σουπερμίνι, ανυπομονούμε να το διαπιστώσουμε. Να σημειώσουμε δε πως, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, δεν αναμένεται διαφορά στην τιμή. Σοφόν εκ μέρους της ελληνικής αντιπροσωπίας...

Τι λέει το DRIVE
Προφανώς δεν μπορούμε να βγάλουμε ένα σαφές συμπέρασμα από μια στατική παρουσίαση. Μπορούμε ωστόσο να πούμε πως το ανανεωμένο Yaris έχει κάνει στροφή προς μια πιο δυναμική εμφάνιση και σίγουρα είναι περισσότερο ποιοτικό στο εσωτερικό.
Τιμή €12.300 (εκτιμώμενη για το 1.0)
Τεχνολογία 998 cc, i3, πολλαπλός ψεκασμός, 69PS/6.000 rpm, 9,7 kgm/4.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 15,3”
Τελική ταχύτητα 155 km/h
Κατανάλωση 4,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 95 gr/km
Διαστάσεις 3.950 x 1.695 x 1.510 mm
Βάρος 1.055 kg
Μετρήσεις Κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube