Volvo BZR: Ηλεκτρικό πούλμαν που πάει σερί Αθήνα-Καβάλα

Volvo BZR: Ηλεκτρικό πούλμαν που πάει σερί Αθήνα-Καβάλα

Με μπαταρίες χωρητικότητας 720 kWh, το Volvo BZR υπόσχεται 700+ km αυτονομίας.

Το ελληνικό κοινό έχει αρχίσει να συνηθίζει τα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία, αφού έχουν κάνει την εμφάνισή τους στις μεγαλουπόλεις. Όμως, ένα πούλμαν μηδενικών ρύπων που θα πραγματοποιεί υπεραστικά δρομολόγια αποτελεί εντελώς διαφορετική υπόθεση. Αυτό ακριβώς υπόσχεται το Volvo BZR Electric.

Η πλατφόρμα του έχει σχεδιαστεί ώστε να φιλοξενεί έως οκτώ ανεξάρτητες μονάδες μπαταρίας, η καθεμία με χωρητικότητα 90 kWh. Με αυτόν τον τρόπο, στην πιο μεγάλη διαμόρφωση, η συνολική χωρητικότητα φτάνει τις 720 kWh.

Στην πιο ταξιδιάρικη έκδοση, η Volvo ισχυρίζεται ότι η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 700 km με μία φόρτιση

Volvo BZR

Για τις πιο μικρές διαμορφώσεις, η πλατφόρμα προσφέρει τέσσερις μονάδες με συνολική χωρητικότητα 360 kWh και το πιο κοντό 4×2 τύπο σασί. 

Οι μπαταρίες λειτουργούν στα 600 Volt και έχουν βάρος 535 kg έκαστη. Κάνε τον πολλαπλασιασμό και θα διαπιστώσεις ότι στο ταξιδιάρικο Volvo BZR, οι οκτώ μπαταρίες ζυγίζουν 4.280 kg.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Σύγκρουση αυτοκινήτου σε λεωφορείο με 208 km/h! [video]

Η σουηδική εταιρεία προσφέρει την πλατφόρμα με δύο εκδόσεις ισχύος. Μία μονοκινητήρια 272 ίππων και ροπή εξόδου στα 400 Nm. Και μία δικινητήρια 544 ίππων, αμφότερες με αυτόματο κιβώτιο δύο σχέσεων.

Η φόρτιση μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: Είτε μέσω CCS2 βύσματος, με ισχύ φόρτισης έως τα 250 kW. Είτε με το σύστημα φόρτισης μέσω παντογράφου της OppCharge, έναν βραχίονα που «κατεβαίνει» και κουμπώνει στις μεταλλικές επαφές της οροφής.

Volvo BZR

Σε αυτή την περίπτωση, το Volvo BZR θα μπορεί να φορτιστεί με ισχύ έως 450 kW. Αυτή η δυνατότητα είναι κρίσιμη για λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων, καθώς μειώνει τον χρόνο στάσης στα σημεία φόρτισης.

Η πλατφόρμα προσφέρει πλήρη πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, όπως προσαρμοζόμενο cruise control, προειδοποίηση σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα και αποφυγή πλευρικής σύγκρουσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Torsus: Το πιο σκληροτράχηλο σχολικό λεωφορείο στον κόσμο

Η πλατφόρμα BZR Electric θα είναι διαθέσιμη με διάφορες διαμορφώσεις (4×2, 6×2), καθώς και σε αριστεροτίμονες και δεξιοτίμονες καμπίνες. 

Ο μεγάλος ανταγωνιστής είναι το MAN Lion’s Coach E, που έχει μπαταρίες χωρητικότητας 534 kWh και αυτονομία που ξεπερνά τα 650 km. Η Scania, η Yutong, η BYD κι αρκετές ακόμα εταιρείες ετοιμάζουν τις προτάσεις τους.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube