
Toyota GR Yaris Rally2 H2 Concept: Το πρώτο ράλικαρ υδρογόνου
Παρουσιάστηκε το Toyota GR Yaris Rally2 H2 Concept, ένα αγωνιστικό πρωτότυπο με κινητήρα υγρού υδρογόνου και σχεδόν μηδενικές εκπομπές. Το μοντέλο θα κάνει το ντεμπούτο του στο Ράλλυ Φινλανδίας.


Η Toyota συνεχίζει δυναμικά την πολυδιάστατη ανάπτυξη κινητήρων, εξερευνώντας κάθε διαθέσιμη τεχνολογία, από υβριδικά και plug-in hybrid, μέχρι 100% ηλεκτρικά και συστήματα κυψελών υδρογόνου. Η τελευταία της καινοτομία έρχεται με τη μορφή ενός τροποποιημένου κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί με υγρό υδρογόνο, ο οποίος εξοπλίζει το Toyota GR Yaris Rally2 H2 Concept.
Η αγωνιστική αυτή έκδοση βασίζεται στο GR Yaris Rally2 με σχεδόν πανομοιότυπο αμάξωμα και ρυθμίσεις, τηρώντας τις προδιαγραφές της κατηγορίας Rally2. Αν και όχι τόσο ακραίο αεροδυναμικά όσο τα οχήματα της κατηγορίας Rally1, το Rally2 διατηρεί έντονα αγωνιστικά χαρακτηριστικά, ενώ το ιδιαίτερο livery το κάνει νε ξεχωρίζει ως το πρώτο υδρογονοκίνητο πρωτότυπο του είδους του.
Το Toyota GR Yaris Rally2 H2 Concept έχει σχεδόν μηδενικούς ρύπους με τον ήχο και την αίσθηση του θερμικού αγωνιστικού
Η εξέλιξή του πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Toyota GAZOO Racing World Rally Team στην Jyväskylä της Φινλανδίας, με εκτενείς δοκιμές τόσο σε άσφαλτο όσο και σε χώμα. Αν και τεχνικές λεπτομέρειες δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, εικάζεται ότι χρησιμοποιεί τροποποιημένο 1.600άρι 3κύλινδρο τούρμπο κινητήρα.
Η χρήση υγρού υδρογόνου προσφέρει σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων, διατηρώντας ταυτόχρονα τον ήχο και την αίσθηση ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού. Για αυτούς τους λόγους, η Toyota πιστεύει πως το υδρογόνο έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει μια βιώσιμη εναλλακτική για το μέλλον των μηχανοκίνητων σπορ σε έναν κόσμο με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.
Το GR Yaris Rally2 H2 Concept θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του στην υπερειδική διαδρομή Harju του Ράλι Φινλανδίας, την Πέμπτη και Παρασκευή, με οδηγό τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Juha Kankkunen, που πλέον κατέχει και τον ρόλο του αναπληρωτή διευθυντή της TGR-WRT.
Ύστερα από την εμφάνισή του στην ειδική διαδρομή, το όχημα θα εκτεθεί στο Service Park πλαισιωμένο από δύο ακόμα υδρογονοκίνητα μοντέλα της Toyota, το Mirai με κυψέλες καυσίμου και το πρωτότυπο Tundra με υγρό υδρογόνο.
Η Toyota έχει μακρά παράδοση στην τεχνολογία υδρογόνου. Αν και αρχικά εστίασε στις κυψέλες καυσίμου, τα τελευταία χρόνια στρέφεται ολοένα και περισσότερο στη χρήση υγρού υδρογόνου ως καύσιμο για συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, δοκιμάζοντας τις δυνατότητές του σε ποικίλες αγωνιστικές εφαρμογές.
Η πρώτη της προσπάθεια σε αυτόν τον τομέα έγινε το 2021 με μια τροποποιημένη GR Corolla, η οποία συμμετείχε στο πρωτάθλημα Super Taikyu στην Ιαπωνία. Ο ίδιος κινητήρας χρησιμοποιήθηκε αργότερα και στο GR Yaris H2 Concept στα τέλη του 2021, καθώς και στην Corolla Cross Hydrogen Concept το 2022. Παράλληλα, έχουν κατασκευαστεί υδρογονοκίνητα πρωτότυπα Tundra και HiAce με κινητήρες V6 για δοκιμές σε δημόσιους δρόμους.
Τέλος, το GR LH2 Racing Concept συνδυάζει έναν θερμικό κινητήρα υδρογόνου με ένα υβριδικό σύστημα, χρησιμοποιώντας το αεροδυναμικό αμάξωμα του GR010 Le Mans Hypercar, προβάλλοντας τη δέσμευση της Toyota για έναν βιώσιμο και συναρπαστικό μηχανοκίνητο αθλητισμό.