
Κίνα: Άδειες εξαγωγής για EV από 2026 για να προστατευτεί η εικόνα των κατασκευαστών
Η Κίνα θεσπίζει αυστηρότερο πλαίσιο για τον περιορισμό του αθέμιτου ανταγωνισμού και την εξασφάλιση υπηρεσιών after-sales στις διεθνείς αγορές.


Το υπουργείο Εμπορίου στην Κίνα ανακοίνωσε την Παρασκευή (26/9) ότι από το επόμενο έτος θα απαιτούνται άδειες εξαγωγής για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η απόφαση αυτή έρχεται ως απάντηση στην ανάγκη να περιοριστεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός από μη ελεγχόμενους εμπόρους και να προστατευθεί η φήμη των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στο εξωτερικό.
Οι εξαγωγείς ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει πλέον να συμμορφώνονται με τους υφιστάμενους κανόνες, οι οποίοι επιτρέπουν μόνο στους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τις εξουσιοδοτημένες από αυτούς εταιρείες να υποβάλλουν αίτηση για άδειες εξαγωγής. Τα βενζίνοκίνητα και τα υβριδικά ελέγχονται ήδη με υποχρέωση άδειας βάσει του τρέχοντος πλαισίου.
Η Κίνα βάζει φρένο στους εμπόρους-αλεξιπτωτιστές - Θεσπίζει άδεια εξαγωγής για κάθε EV, για να προστατεύσει την παγκόσμια φήμη των αυτοκινητοβιομηχανιών της
Ο Wu Songquan, διευθυντής του γραφείου πολιτικής έρευνας του China Automotive Technology Research Center, εξέφρασε την ανησυχία του για τους μη εξουσιοδοτημένους εξαγωγείς που αποστέλλουν EV σε αγορές του εξωτερικού όπου δεν έχουν θεσπιστεί υπηρεσίες after-sales. Αυτό, όπως τόνισε, «καταστρέφει την εμπειρία του χρήστη και τη φήμη των κινεζικών μαρκών».
Ο Wu πρόσθεσε επίσης ότι η πρακτική αυτή οδηγεί σε «πόλεμο τιμών» στις αγορές αυτές και σε πολύ μικρά κέρδη. «Ακριβώς όπως οι μεγάλες διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κερδίσει την παγκόσμια εμπιστοσύνη μέσω της υψηλής ποιότητας, οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να καθιερώσουν τυποποιημένες διαδικασίες και να επιτύχουν εξαγωγές υψηλής ποιότητας στις ανεξάρτητες δραστηριότητές τους», έγραψε ο Wu σε άρθρο του.
Τοπικές κυβερνήσεις της Κίνας υποστήριξαν χιλιάδες εμπόρους που εμφανίστηκαν από το 2019 και εξάγουν νέα αυτοκίνητα στο εξωτερικό ως «μεταχειρισμένα». Η πρακτική αυτή βοήθησε στην απορρόφηση της πλεονάζουσας προσφοράς αυτοκινήτων στην Κίνα και φούσκωσε τεχνητά τα τοπικά στατιστικά στοιχεία ΑΕΠ.
Ο Zhu Huarong, πρόεδρος της κινεζικής κρατικής αυτοκινητοβιομηχανίας Changan, ζήτησε αυστηρότερα μέτρα κατά αυτών των εξαγωγών κατά τη διάρκεια συνεδρίου αυτοκινήτου τον Ιούνιο, προειδοποιώντας ότι η πρακτική θα μπορούσε να «προκαλέσει τεράστια ζημιά στις κινεζικές μάρκες» στις αγορές του εξωτερικού.
Οι εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας ανήλθαν σε 1,65 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι, σχεδόν διπλάσιες σε σχέση με το 2022, γεγονός που καθιστά ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη για ρύθμιση.