Main menu

Autocar
Τετάρτη, 15 Μαρτίου 2017 - 5:31μμ

Οδηγούμε την Jaguar I-Pace concept στο Λονδίνο

Οι πωλήσεις του πρώτο ηλεκτρικού crossover της Jaguar θα ξεκινήσουν το 2018. Μια πρώτη οδηγική γεύση μας δίνει το Autocar.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Jaguar είναι η I-Pace, ένα σπορ crossover. Θα αρχίσει να πωλείται το 2018, αλλά η εταιρεία δέχεται από τώρα παραγγελίες.

Οι δυνητικοί αγοραστές θα μάθουν κατά προτεραιότητα εμπιστευτικές πληροφορίες για την τελική μορφή και τις προδιαγραφές, αλλά και την τιμή του. Διότι, να μην ξεχνάμε, το αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε στους δρόμους του Λονδίνου και φωτογραφήθηκε είναι πρωτότυπο και όχι το τελικό μοντέλο παραγωγής.

Υπάρχουν ελάχιστα αντίτυπα του, μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Το συγκεκριμένο I-Pace concept είναι αυτό που εκτίθεται ακόμη και σήμερα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Και για να οδηγηθεί πριν την έκθεση, είναι ασφαλισμένο για δύο εκατομμύρια στερλίνες. Και όχι μόνο αυτό. Ο δημοσιογράφος του Autocar το οδήγησε… ξυπόλυτος, για να μη λερώσει τη μοκέτα. Και με ένα πλαστικό κάλυμμα στο κάθισμα, έτσι ώστε το τζιν του να μην αφήσει σημάδι στην δερμάτινη επένδυση.

Πριν από την οδήγηση υπήρχε η δυνατότητα συζήτησης με ορισμένους από τους σημαντικότερους ανθρώπους στην εξέλιξή του, στο αρχηγείο της Jaguar Land Rover, στο Gaydon. Είναι ο Matt Beaven, Αρχισχεδιαστής Εξωτερικού Σχεδιασμού, ο ομόλογός του για την καμπίνα, Sandy Boyes και ο Dave Shaw, Διευθυντής Μηχανολογικού Σχεδιασμού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Jaguar XE 2.0 I4D 180

«Είμαστε στη μέση του δρόμου, όσον αφορά στην εξέλιξη», αποκαλύπτει ο Shaw. «Και είμαστε συνεπείς στο χρονοδιάγραμμα μας. Που σημαίνει ότι απέχουμε περίπου έξι εβδομάδες από τα πρώτα πρωτότυπα που θα βγουν στο δρόμο για δοκιμές εξέλιξης». Επιβεβαιώνει τις προδιαγραφές που η Jaguar είχε δώσει στη δημοσιότητα όταν είχε ανακοινώσει το I-Pace: 400 άλογα και 55 kgm ροπή με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα. Όσον αφορά στις επιδόσεις, ανακοινώνεται επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4” περίπου και αυτονομία σχεδόν 500 km. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 90 kWh θα μπορεί να φορτιστεί στο 80% σε λιγότερα από 90’ με έναν ταχυφορτιστή σε μία οποιαδήποτε πρίζα. Αν επιβεβαιωθούν αυτά τα νούμερα θα είναι από το σημείο αναφοράς στα αυτοκίνητα του είδους, το οποίο αυτή τη στιγμή δεν είναι άλλο από το Tesla Model X 90D.



O Shaw έχει μεγάλη αυτοπεποίθηση για το I-Pace. Το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο από λευκό χαρτί. Χωρίς συμβιβασμούς που να σχετίζονται με μοντέλο το οποίο αντικαθιστά. Ή σχεδιαστικά στερεότυπα ήδη διαμορφωμένα σε μια κατηγορία από τον ανταγωνισμό. Μεγάλη ελευθερία δίνει επίσης η απουσία των κλασικών μηχανικών μερών, του κινητήρα εσωτερικής καύσης και της μετάδοσης, αφού το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης καταλαμβάνει πολύ λιγότερο χώρο. Θα μπορούσε να είναι ένα ακραίο, εκτός πραγματικότητας, πρωτότυπο. Μια σχεδιαστική σπουδή που να περιφέρεται από έκθεση σε έκθεση και να προκαλεί επιφωνήματα εντυπωσιασμού. Αλλά δεν είναι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Jaguar XF 20d 180 AT8

Όπως λέει ο Shaw, «μας γλιτώνει πολύ χρόνο και χρήμα να καθόμαστε εξ αρχής γύρω από ένα τραπέζι και να αποφασίζουμε από κοινού τι θέλουμε να κάνουμε, με τα μέσα που διαθέτουμε. Διότι αλλιώς, οι σχεδιαστές φτιάχνουν αυτό που τους αρέσει και ύστερα το παραδίδουν στους μηχανολόγους που λένε ότι πρέπει να αλλάξει το μισό και παραπάνω, διότι αλλιώς δεν δουλεύει. Έτσι το I-Pace είναι από την αρχή ένα πρωτότυπο πολύ κοντά στο αυτοκίνητο παραγωγής. Αναγνωρίσιμο με την πρώτη ματιά ως Jaguar. Από τις αναλογίες, αλλά και τις λεπτομέρειες. Διότι, αντίθετα με άλλους κατασκευαστές, δεν θέλαμε να λανσάρουμε ένα δεύτερο brand μέσα στη μάρκα για να πουλάμε τα ηλεκτρικά μοντέλα μας».


Η Jaguar I-Pace είναι ένα εντυπωσιακό εκθεσιακό πρωτότυπο, αλλά με έναν πολύ ρεαλιστικό σχεδιασμό. Οι κοντοί πρόβολοι, η προς τα εμπρός τραβηγμένη καμπίνα και το αεροδυναμικό σφηνοειδές περίγραμμα του προφίλ, παραπέμπουν περισσότερο σε σούπερκαρ παρά σε SUV ή crossover. Δηλαδή, μοιάζει περισσότερο στο C-X75, με επιρροές και από την F-type, παρά στην F-Pace.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Jaguar F-Pace 2.0d AWD Auto R-Sport

Έχει φτάσει η ώρα να περάσουμε στην καμπίνα. Η πόρτα είναι βαριά και η χειρολαβή ιδιαίτερα κομψή. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή για τα δεδομένα των SUV, όπως και στην F-Pace. Αλλά η καμπίνα είναι πιο μοντέρνα και προχωρημένη τεχνολογικά. Σαφώς πιο ευρύχωρη, με την ψηλή κονσόλα αρχικά διαχωρίζει σαφώς τον προσωπικό χώρο των εμπρός επιβατών. Ο χαμηλά τοποθετημένος πίνακας οργάνων επιτρέπει εξαιρετική ορατότητα προς τα εμπρός. Έχοντας εντός του οπτικού σου πεδίο ένα ρηχό ταμπλό και λίγα εκατοστά από το καπό, η αίσθηση είναι ότι κάθεσαι πολύ κοντά στους εμπρός τροχούς. Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα, αλλά φαίνεται πως είναι ευρύχωρο, ενώ το πορτ μπαγκάζ φτάνει τα 530 λίτρα.



Η σχεδίαση του εσωτερικού έχει στοιχεία από τη F-type, με πλούσιες καμπύλες και ασύμμετρους όγκους να διαμορφώνουν ένα οδηγοκεντρικό περιβάλλον. Το ταμπλό και η κονσόλα μοιάζουν τυλιγμένα γύρω από το κάθισμα του οδηγού. Η μεγάλη οθόνη υγρών κρυστάλλων αντί του πίνακα οργάνων και μία δεύτερη για το infotainment δεν έχουν πλαίσιο. Είναι κομμάτι της επιφάνειας που ξεχωρίζει μόνο όταν φωτίζεται. Στην προκειμένη περίπτωση πάντως δεν θα απολαύσουμε αυτή την εικόνα, αφού όπως είπαμε είναι ένα εκθεσιακό πρωτότυπο. Και δεν δουλεύουν τα συστήματα της καμπίνας. Τα δύο μεγάλα περιστροφικά χειριστήρια θυμίζουν αρκετά αυτά των Γερμανών premium κατασκευαστών. Ενώ ευρηματική είναι και η τοποθέτηση των πλήκτρων του κιβωτίου ταχυτήτων. Η Jaguar φαίνεται έτοιμη να κάνει ένα τεράστιο άλμα προς τα εμπρός σε ό,τι έχει να κάνει με την (ήδη πολύ καλή) αίσθηση απτής ποιότητας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Jaguar F-type Coupé S


Το αυτοκίνητο που οδηγούμε σήμερα έχει για την ώρα μόνο το ένα από τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ που θα έχει στην τελική  μορφή. Και η μέγιστη ταχύτητά του είναι περιορισμένη στα 90 km/h. Ακόμη κι έτσι, ξεκινά από στάση με νεύρο, χωρίς να ζορίζεται. Αποκρίνεται με αμεσότητα στο γκάζι και κινείται με την ταχύτητα της αστικής κυκλοφορίας με την ευκολία που το κάνει ένα μίνι. Χαϊδεύοντας απαλά το δεξί πεντάλ. Η Jaguar δεν λέει πόσο ζυγίζει το αυτοκίνητο στην τωρινή και πόσο θα φτάσει στην τελική μορφή του. Αλλά θα είναι ελαφρύτερο από το Tesla Model X και θα έχει την διπλάσια ροπή. Έτσι, γίνεται πιστευτό το 0-100 km/h σε 4”.

Το τιμόνι είναι βαρύ, η κύλιση σχετικά θορυβώδης και η ανάρτηση σκληρή. Αλλά είπαμε, είναι απλώς ένα εκθεσιακό πρωτότυπο. Πάντα στα πρωτότυπα η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη όπως σε ένα… καρότσι. Μπορείς να ακούς την τριβή κάθε κινούμενου μέρους της μετάδοσης. Τα πεντάλ και το τιμόνι είναι απλώς… βιδωμένα στη θέση τους. Χωρίς καμιά περαιτέρω ρύθμιση.

Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και πολλαπλούς συνδέσμους, όπως και στις XE, XF και F-Pace. Και κρίνοντας από αυτά τα παραδείγματα, η I-Pace θα έχει ανάλογα σπορτίβ διάθεση, με σωστό έλεγχο του βάρους και γλυκιά απόσβεση. Το χαμηλό κέντρο βάρους που θα δώσει η τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο, σίγουρα θα βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση. Η οδηγική εμπειρία του I-Pace concept στην παρούσα μορφή του δεν είναι ενδεικτική της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου στην τελική του μορφή. Η άνεση ωστόσο της Jaguar να το εμπιστευθεί σε δημοσιογράφους και να «εκτεθεί» τρόπον τινά, δείχνει πόσο μεγάλη και σοβαρή είναι η προσπάθεια που γίνεται.

[Πηγή Autocar

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία