Jaguar I-Pace, η ηλεκτρική τεχνολογία της [video]

Jaguar I-Pace, η ηλεκτρική τεχνολογία της [video]

Τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της νέας, ηλεκτρικής Jaguar βρίσκονται κάτω από το αμάξωμα, στο σασί τύπου “skateboard”.

Ας ρίξουμε λοιπόν μια σύντομη ματιά στην τεχνολογία που περιλαμβάνει το πλαίσιο τύπου “skateboard” της νέας Jaguar I-Pace.

Η ΣΥΣΤΟΙΧΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ

Tο I-Pace Concept έχει μια μπαταρία χωρητικότητας 90 kWh που αποτελείται από 36 στοιχεία κλεισμένα μέσα σε ένα δομικό αλουμινένιο περίβλημα.

Κάθε ένα από αυτά τα στοιχεία περιέχει τα τελευταίου τύπου pouch cells ιόντων λιθίου, με χημεία νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου. Αυτές οι κυψέλες επιλέχθηκαν διότι έχουν μεγάλη πυκνότητα ενέργειας και μπορούν να παρέχουν ρεύμα υψηλής έντασης για μεγαλύτερο διάστημα, πράγμα που σημαίνει ότι η μπαταρία δίνει μεγάλη αυτονομία και σταθερά υψηλή απόδοση. Σε σχέση με άλλου τύπου κυψέλες (π.χ. πρισματικές ή κυλινδρικές), οι πεπλατυσμένες, χωρίς μεταλλικό περίβλημα pouch cells έχουν και μεγαλύτερο περιθώριο μελλοντικής εξέλιξης.

Η συστοιχία μπαταριών είναι τοποθετημένη όσο πιο χαμηλά γίνεται και ακριβώς ανάμεσα στους δύο άξονες του αυτοκινήτου, για χαμηλό κέντρο βάρους και μεγαλύτερη ευελιξία.

ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Το αυτοκίνητο έχει δύο αποδοτικούς, συγχρονικούς ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη, σε ομοκεντρική διάταξη και με κιβώτιο μιας σχέσης ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο μαζεμένοι σε διαστάσεις.

Οι ηλεκτροκινητήρες είναι σχεδιασμένοι κι εξελιγμένοι από την ίδια την Jaguar, ώστε να έχουν τις διαστάσεις, την απόδοση και την ενεργειακή πυκνότητα που επιθυμούσε η εταιρεία. Τα μοτέρ αυτά έχουν εξωτερική διάμετρο 234 mm, μήκος 500 mm και ζυγίζουν περίπου 38 kg το καθένα.

Ενσωματωμένοι στον εμπρός και τον πίσω άξονα, με τα ημιαξόνια να περνούν μέσα από το κέντρο τους ώστε να εξοικονομείται χώρος, οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνολικά 400 PS και 71,5 kgm ροπής. Η ροπή είναι βέβαια άμεσα διαθέσιμη από τη στιγμή που ξεκινά το αυτοκίνητο.

Η διάταξη των δύο ηλεκτρικών μοτέρ δίνει στην Jaguar και τετρακίνηση, με την κατανομή της ροπής εμπρός-πίσω να μπορεί να μεταβάλλεται ώστε να προσαρμόζεται στις εκάστοτε οδικές συνθήκες.

Όπως άλλα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η I-Pace έχει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας που επιβραδύνει το αυτοκίνητο φορτίζοντας την μπαταρία. Ο οδηγός μπορεί να μεταβάλλει το ρυθμό ανάκτησης με ένα κουμπί ανάμεσα σε αυτά του ελέγχου της μετάδοσης, στην κεντρική κονσόλα.

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ

Το σύστημα ελέγχου παίζει θεμελιώδη ρόλο στις επιδόσεις και την αυτονομία της I-Pace, καθώς φροντίζει να λειτουργεί η μπαταρία με τη μέγιστη απόδοση κάτω από όλες τις συνθήκες.

Μια αντλία θερμότητας αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του συστήματος. Συλλέγοντας θερμότητα από τον αέρα του περιβάλλοντος, βοηθάει στη θέρμανση της καμπίνας των επιβατών, αυξάνοντας έτσι την αυτονομία του αυτοκινήτου κατά ένα διψήφιο ποσοστό – ακόμα και στην παγωνιά του χειμώνα, όπου η απόδοση της μπαταρίας μειώνεται.

Η συστοιχία μπαταριών είναι υγρόψυκτη μέσω ενός κυκλώματος δύο δρόμων. Σε κανονικές συνθήκες εξωτερικής θερμοκρασίας, η ψύξη επιτυγχάνεται με μόνο έναν εναλλάκτη θερμότητας (ψυγείο) ώστε να έχει η μπαταρία καλύτερη απόδοση. Σε υψηλές θερμοκρασίες, μπαίνει στο παιχνίδι και η μονάδα ψύξης του κλιματισμού, για μεγαλύτερη ψυκτική ικανότητα ώστε η μπαταρία να διατηρείται στις βέλτιστες συνθήκες λειτουργίας.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube