Γιατί η συνεργασία Sauber-Honda σώζει την F1;

Γιατί η συνεργασία Sauber-Honda σώζει την F1;

Το σημαντικό αισιόδοξο μήνυμα πίσω από την ανακοίνωση της… αψυχολόγητης συνεργασία Sauber-Honda στην F1. Η γνώμη μας, τέλος πάντων.

Ο Katsuhide Moriyama, επικεφαλής της Honda σε θέματα επικοινωνίας του brand, δήλωσε: «Συνεχίζοντας τη συνεργασία μας με τη McLaren, η Honda θα αρχίσει να προμηθεύει κινητήρες και στην Sauber από τον επόμενο χρόνο. Θα είναι μια νέα πρόκληση για την Honda F1». Λες και δεν είχε ήδη αρκετές να αντιμετωπίσει, θα παρατηρήσουμε εμείς.

Βουνό τα προβλήματα που ταλαιπωρούν τη McLaren τα τελευταία τρία χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πολλές πίστες φέτος οι McLaren δεν μπορούν να περάσουν τις Sauber. Παρά τον περσινό κινητήρα και ένα σασί εξελιγμένο σύμφωνα με το μικρό (σε σχέση με της McLaren) πορτοφόλι της ελβετικής ομάδας.

Φέτος είναι μάλλον η χειρότερη χρονιά για την Honda, ακόμη και σε σχέση με το τραγικό από άποψη ταχύτητας και αξιοπιστίας 2014. Γιατί τότε υπήρχε η δικαιολογία της πρώτης χρονιάς. Τώρα, στον τρίτο πλέον χρόνο, και ενώ πέρσι είχε φανεί μια πρόοδος, μιλάμε ξεκάθαρα για ένα πισωγύρισμα. Με τον πρωτοποριακό θάλαμο καύσης που σχεδίασε η Honda να προκαλεί τρομερό κραδασμό ο οποίος διαλύει τον κινητήρα όταν αυτός πιεστεί στο όριο στροφών του. Και τα πολλά προβλήματα της MGU-H, με την ομάδα να αδυνατεί αυτή την ώρα να εξηγήσει τόσο το γιατί χαλάει όσο και το γιατί… δουλεύει. Οι οδηγοί της McLaren έχουν ήδη αρχίσει να εκτίουν ποινές αφού έχουν φτάσει στο όριο του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού κινητήρων για τη σεζόν. Ενώ υποστηρίζουν ότι χάνουν σχεδόν 2,5” στις ευθείες του Sochi, στο ρωσικό GP.

Γιατί όμως η Sauber να θέλει να συνεργαστεί με τη Honda αντί να δώσει τα λεφτά της για σύγχρονους Ferrari αν του χρόνου είναι σε καλύτερη οικονομική κατάσταση; Και γιατί οι Ιάπωνες να θέλουν άλλον ένα μπελά στο κεφάλι τους αντί να επίκεντρωθούν στη McLaren με ακόμη περισσότερους πόρους; Προφανώς οι κινητήρες θα δίνονται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή, αν όχι δωρεάν, προκειμένου η Honda να έχει τη δυνατότητα να συλλέγει δεδομένα από περισσότερες από μία ομάδες, που θα της επιτρέψει ταχύτερη εξέλιξη.

Η σημερινή εικόνα της Honda στα Grand Prix είναι προφανές ότι έχει πλήξει το κύρος της μάρκας, έχοντας φέρει μόνο αρνητική δημοσιότητα. Οι δηλώσεις  και το «κράξιμο» του Alonso από τον ασύρματο την ώρα του αγώνα, οι φήμες ότι η McLaren εξετάζει τις πιθανότητες συνεργασίας με άλλον προμηθευτή κινητήρων, ακόμη και η προσφυγή στην Ομάδα Στρατηγικού Σχεδιασμού της F1 αναζητώντας βοήθεια από άλλους κατασκευαστές, είναι πράγματα που θίγουν βάναυσα την υπερηφάνεια της Honda.

Η αποχώρηση του ιαπωνικού εργοστασίου από την F1 είναι ένα ενδεχόμενο. Ή μάλλον, ήταν. Γιατί η συμφωνία με την Sauber δείχνει ότι η Honda είναι αποφασισμένη να αντιστρέψει την εικόνα. Και δεν θα φύγει από το σπορ πριν το πετύχει. Αυτό είναι το πραγματικά αισιόδοξο μήνυμα πίσω από τη σημερινή ανακοίνωση και την εκ πρώτης όψεως… αψυχολόγητη απόφαση συνεργασίας.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube