Η Honda ζητά βοήθεια από τον… ανταγωνισμό

Η Honda ζητά βοήθεια από τον… ανταγωνισμό

Η Honda ελπίζει στην βοήθεια των άλλων κατασκευαστών για να γίνει ανταγωνιστική στην F1.

Η Ομάδα Στρατηγικού Σχεδιασμού της F1 θα εξετάσει το ενδεχόμενο παροχής τεχνικής βοήθειας στην Honda προκειμένου να φτάσει τους αντιπάλους της.

Προβλήματα αξιοπιστίας και απόδοσης του κινητήρα της Honda έχουν  σαν αποτέλεσμα την πολύ κακή αρχή της σεζόν για τη McLaren. Όμως υπάρχει μια ελπίδα. Όταν πριν 12 μήνες η FIA είχε συμφωνήσει με τους κατασκευαστές το πακέτο κανονισμών των κινητήρων και την διατήρηση των υβριδικών μονάδων ως το 2020, είχαν επίσης συμφωνήσει σε ένα πλάνο που θα διασφάλιζε την «ισότητα». Η FIA είχε δεσμευτεί ότι θα αναλύσει την απόδοση των κινητήρων όλων των κατασκευαστών και θα τους «τρέξει» σε ένα πρόγραμμα προσομοίωσης στην πίστα της Βαρκελώνης. Δοκιμάζοντάς τους στο ίδιο «εικονικό μονοθέσιο» θα μπορούσε να κρίνει αν κάποιος από αυτούς χάνει περισσότερο από 0,3” στον γύρο σε σχέση με τους υπόλοιπους. Και διαπίστωνε κάτι τέτοιο, θα αναλάμβανε μια σειρά δράσεων για να διασφαλίσει την ανταγωνιστικότητα.

Ο υπεύθυνος της FIA για τους κινητήρες Fabrice Lom δήλωσε πέρσι στο ισπανικό GP: «Παρακολουθούμε κάθε κινητήρα σε κάθε γύρο για τους πρώτους τρεις αγώνες. Έχουμε ως σημείο αναφοράς τον καλύτερο κινητήρα κάθε κατασκευαστή σε κάθε αγώνα. Και βγάζουμε έναν μέσο όρο απόδοσης. Περνάμε τα δεδομένα σε ένα πρόγραμμα προσομοίωσης και έτσι ξέρουμε την διαφορά στην απόδοση κάθε μοτέρ και πως αυτή μεταφράζεται σε χρόνο στην πίστα της Βαρκελώνης».

Το θέμα της Honda έχει τεθεί προς συζήτηση σήμερα στη συνάντηση της Ομάδας Στρατηγικού Σχεδιασμού. Εκτός από την FIA και η ίδια η ομάδα μέσω του Eric Boullier θα φέρει το θέμα του κινητήρα της Honda προς συζήτηση. «Είμαστε σε μία φάση που πρέπει να το συζητήσουμε. Δεν ξέρω αν οι αντίπαλοί μας θέλουν να κερδίσουμε απόδοση από τον κινητήρα μας. Αλλά αυτό πρέπει να γίνει για το καλό του σπορ. Δεν λέω να μας βοηθήσουν να κερδίσουμε τον καλύτερο κινητήρα, αλλά πρέπει να μας επιτρέψουν να μπούμε σε αυτό το παράθυρο των τριών δεκάτων».

Στο παρελθόν κάτι ανάλογο είχε γίνει για τη Renault. Ενώ δηλαδή η εξέλιξη ήταν παγωμένη βάσει κανονισμών, επετράπη στους Γάλλους να εξελίξουν συγκεκριμένα κομμάτια του ατμοσφαιρικού τότε V8. Βέβαια, τώρα που το σύστημα των tokens έχει καταργηθεί και η εξέλιξη έχει «ξεπαγώσει» δεν υπάρχουν και πολλά να κάνουν οι άλλες ομάδες για την Honda. Θα μπορούσαν ίσως να συμφωνήσουν ότι δεν θα χρεώνεται η McLaren με – τόσες πολλές – θέσεις ποινής για κάθε νέο εξάρτημα, ώστε να επιτρέψουν έτσι στους Ιάπωνες να φέρνουν περισσότερα νέα εξαρτήματα στους αγώνες στο πλαίσιο του σπριντ της εξέλιξης.

Πηγή Autosport

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube