Main menu

Αλέξης Γαλανόπουλος
Σάββατο, 18 Μαρτίου 2017 - 11:45πμ

Koenigsegg: «Αυτός ο κινητήρας αντέχει 200 χρόνια»

Ο Christian von Koenigsegg φαίνεται απόλυτα σίγουρος για την αξιοπιστία του ατμοσφαιρικού V8 600 ίππων που η εταιρία του παρέχει στην Spyker.

Ο κινητήρας ενός πανίσχυρου σούπερκαρ συνήθως δεν φτιάχνεται με τη μακροζωία ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων των μηχανικών που τον εξελίσσουν.

Κάποιες φορές συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, αφού για παράδειγμα πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι ο κινητήρας της επερχόμενης Mercedes-AMG Project One θα χρειάζεται ανακατασκευή κάθε 50.000 km. Η σουηδική Koenigsegg όμως είναι ένας από τους κατασκευαστές που δεν παραμελούν την αξιοπιστία των αυτοκινήτων τους. Κι όταν ένας κινητήρας αυτής της εταιρίας που έχει σχεδιαστεί για χρήση με υπετροφοδότηση και 1.360 PS, μπαίνει στο αυτοκίνητο κάποιας άλλης ως ατμοσφαιρικός, μπορεί να αντέξει και… 200 χρόνια, σύμφωνα με τον Christian von Koenigsegg.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί ο Koenigsegg βάζει ένα Φάντασμα σε όλα τα αυτοκίνητά του;

Στην Έκθεση Γενεύης ανακοινώθηκε η συνεργασία της Koenigsegg με την ολλανδική Spyker, για την προμήθεια της δεύτερης με κινητήρες της πρώτης. Ο V8 της Audi με μηχανικό υπερσυμπιεστή που θα φορούσε το νέο Spyker C8 Preliator πρόκειται να αντικατασταθεί από έναν ατμοσφαιρικό 5λιτρο V8 της Koenigsegg που αποδίδει 600 PS στις 8.000 rpm. Οι 50 αγοραστές C8 Preliator Coupé θα καθυστερήσουν να παραλάβουν το αυτοκίνητό τους κατά εννιά μήνες περίπου, ως αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής, αλλά μάλλον θα έχουν το κεφάλι τους πιο ήσυχο για την αξιοπιστία του μακροπρόθεσμα. Κι αυτό γιατί επί της ουσίας, ο κινητήρας δεν είναι διαφορετικός από τον υπερδιπλάσιας ισχύος V8 που φοράνε τα αυτοκίνητα της Koenigsegg.



«Ο κινητήρας υπερκαλύπτει τεχνικά τις ανάγκες της Spyker, αφού η δομή του μπορεί να αντέξει περισσότερα από 1.500 PS και εκεί αποδίδει μόνο 600», δήλωσε ο Christian von Koenigsegg. «Έχει ίδιο στρόφαλο, ίδιες μπιέλες, ίδιους εκκεντροφόρους, κεφαλές… Αλλάξαμε μόνο ό,τι έπρεπε να αλλάξουμε: Το ξηρό κάρτερ, την εξάτμιση, την εισαγωγή για ατμοσφαιρικό κινητήρα, τη σχέση συμπίεσης και τα μπεκ. Διατηρήσαμε ωστόσο τα διπλά μπεκ σε κάθε κύλινδρο, γιατί έχουμε συνηθίσει να δουλεύουμε με αυτά και μπορούν να είναι τόσο μικρά που ο έλεγχός τους είναι καλύτερος. Είναι επιπλέον κόστος, αλλά το μετατρέψαμε σε πλεονέκτημα».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Με ένα Koenigsegg ποτέ δεν είσαι μόνος

Ο Koenigsegg πιστεύει ότι από αυτή τη συνεργασία ίσως έχει προκύψει το πιο άθραυστο μοτέρ του κόσμου. Συγκεκριμένα δήλωσε: «Οι κινητήρες μας είναι αλεξίσφαιροι με 1.360 PS, οι πελάτες μας δεν σπάνε μοτέρ. Οπότε αυτός ο κινητήρας θα αντέξει, ξέρω ‘γω… 200 χρόνια, ας πούμε. Πληρώνουν κάτι παραπάνω, αλλά παίρνουν περισσότερα πράγματα απ’ όσα χρειάζονται και αποκτούν έναν κινητήρα-διαμάντι». Και ο συνδυασμός του με ένα χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, όπως επέλεξε να κάνει η Spyker, θα είναι σίγουρα απολαυστικός.

[Πηγή Road & Track]

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία