Koenigsegg V8, τεχνολογικό διαμάντι 1.176 καρατίων

Koenigsegg V8, τεχνολογικό διαμάντι 1.176 καρατίων

Δεν είναι εύκολο να βγάλεις 1.176 ίππους από έναν κινητήρα που να εξακολουθεί να πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές καυσαερίων.

Το να βγάλεις 1.176 PS και 130,5 kgm ροπής από έναν 5λιτρο V8 δεν είναι παίξε-γέλασε, ακόμη και με δύο τουρμπίνες να «μπουκώνουν» με αέρα τις εισαγωγές.

Σε ένα νέο της blog post, η Koenigsegg αναλύει τι χρειάζεται για να φτάσει σε τέτοια νούμερα απόδοσης στην Agera RS, και οι λεπτομέρειες έχουν ενδιαφέρον.

Η Koenigsegg δεν είχε αρχικά σκοπό να φτιάξει τον δικό της κινητήρα. Είχε αποφασίσει να βελτιώσει τον V8 της Ford, αλλά τα αποτελέσματα δεν την ικανοποίησαν. Ο αμερικάνικος κινητήρας δεν μπορούσε να φτάσει στην απόδοση που ήθελε ο Σουηδός κατασκευαστής, παρά μόνο αν χρησιμοποιούσαν αγωνιστική βενζίνη και αφαιρούσαν τους καταλύτες. Όμως η Koenigsegg ήθελε το αυτοκίνητο να πληροί όλες τις προδιαγραφές καυσαερίων για να κυκλοφορεί στο δρόμο.

Έτσι οι Σουηδοί αποφάσισαν να φτιάξουν τον δικό τους V8 και ο σχεδιασμός του εξελίσσεται συνεχώς από τότε. Το αλουμινένιο μπλοκ χυτεύεται στο ίδιο χυτήριο στη Βρετανία που χρησιμοποιούν αρκετές ομάδες Formula 1. Η Koenigsegg παίρνει τα χυτά κομμάτια και διαμορφώνει μόνη της τους κυλίνδρους και τις βάσεις των εδράνων του στροφαλοφόρου. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται και για τις κυλινδροκεφαλές, που χυτεύονται από εξωτερικό προμηθευτή και φινίρονται στο εργοστάσιο.

Οι πολλαπλές εισαγωγής και εξαγωγής είναι επίσης αριστούργημα. Ένα καινοτόμο, πατενταρισμένο σύστημα καταλύτη με προκαταλύτη στη waste-gate επιτρέπει την πιο γρήγορη προθέρμανση στο ξεκίνημα, κι επειδή δεν χρειάζεται δεύτερος καταλύτης ελευθερώνονται κάπου 300 παραπάνω ίπποι από τον κινητήρα.

Την εξέλιξη των κινητήρων της Koenigsegg αναλαμβάνει μια ομάδα μηχανολόγων και τεχνικών, όμως όλοι οι κινητήρες συναρμολογούνται από ένα πρόσωπο. Ο Mats έχει μοντάρει τους κινητήρες όλων των αυτοκινήτων της εταιρείας τα τελευταία 4 χρόνια! Η Koenigsegg μάλιστα πήρε τη μέθοδό του για το γυάλισμα των εισαγωγών και αυτοματοποίησε τη διαδικασία για το Agera.

Ακόμα πιο δυνατά μοντέλα, όπως η One:1 και η Regera, δείχνουν ότι η Koenigsegg θα προχωρήσει σε όλο και πιο προηγμένες τεχνολογίες. Ο κινητήρας χωρίς εκκεντροφόρους είναι μία από αυτές, και αναμένουμε με ενδιαφέρον τη συνέχεια.

[Πηγή: Koenigsegg]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube