Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μολύνουν 30% λιγότερο από τα θερμικά

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μολύνουν 30% λιγότερο από τα θερμικά

Η μέτρηση αφορά τη συνολική διάρκεια της ζωής τους, υπολογισμένη στα 200.000 km.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Μια νέα μελέτη στη Γερμανία διαπίστωσε ότι με εύρος αξιολόγησης τα 200.000 km, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σημαντικά πιο πράσινα από τα αντίστοιχα βενζίνης ή πετρελαίου. Διαπιστώνει όμως ότι ξεκινούν τη ζωή τους με μεγαλύτερο οικολογικό χρέος, κάτι που αφήνει πολλά περιθωριο βελτίωσης.

Η παραγωγή μπαταριών είναι μια βρώμικη δουλειά, με αποτέλεσμα η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων να προκαλεί περισσότερη ρύπανση από την παραγωγή οχημάτων εσωτερικής καύσης.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σαφώς πιο πράσινα κι αυτό γίνεται όλο και πιο έντονο, όσο περισσότερα χιλιόμετρα διανύουν

Ωστόσο, η μελέτη διαπίστωσε ότι χρειάζονται επί του παρόντος 90.000 km για ένα ηλεκτρικό όχημα για να αποσβέσει αυτό το χρέος και να γίνει πιο πράσινο από ένα όχημα ΜΕΚ.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

«Η ακριβής αξιολόγηση του κύκλου ζωής των αυτοκινήτων εξαρτάται από πολλούς παράγοντες – τον ​​τόπο παραγωγής, το ενεργειακό μείγμα στην παραγωγή οχημάτων κι εξαρτημάτων. Καθώς και το σύστημα κίνησης που χρησιμοποιεί, αλλά και πώς παράγεται η ενέργεια που καταναλώνει», δήλωσε ο Δρ. Joachim Damasky, πρόεδρος της VDI Gesellschaft Fahrzeug, γερμανικής ένωσης μηχανικών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί ο Horacio Pagani γυρίζει την πλάτη στα ηλεκτρικά;

«Τα EV και τα υβριδικά ξεκινούν με οικολογική επιβάρυνση την αξιολόγηση, καθώς η παραγωγή μπαταριών γίνεται πλέον σχεδόν αποκλειστικά στην Ασία».

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Έχοντας ως ορίζοντα τα 200.000 km, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθίστανται με διαφορά η πιο καθαρή επιλογή. Μέχρι τότε, ένα EV θα έχει απελευθερώσει στην ατμόσφαιρα 24,2 tn εκπομπών CO₂. Συγκριτικά, ένα πετρελαιοκίνητο όχημα θα έχει εκπέμψει 33 τόνους, που είναι πάνω από 36% περισσότερο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτονομία ντίζελ για την ηλεκτρική BMW iX

Η ανάλυση της VDI ήταν επίσης θετική σχετικά με τη φιλικότητα προς το περιβάλλον των υβριδικών. Σύμφωνα με τον οργανισμό, την ίδια χρονική περίοδο, ένα plug-in hybrid μοντέλο θα έχει εκπέμψει 24,8 tn CO₂, μόλις 0,6 tn περισσότερο από ένα EV.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Αν κι αυτό καθιστά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα την καλύτερη επιλογή από περιβαλλοντικής άποψης, αφήνει πολλά περιθώρια βελτίωσης. Για παράδειγμα, εάν ένα EV τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται αποκλειστικά από ορυκτά καύσιμα, θα χρειαστεί έως και 160.000 km για να γίνει πιο πράσινο από ένα όχημα εσωτερικής καύσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δεν χρειάζεται να βιαστούμε με τα ηλεκτρικά, λέει η Mazda

«Χρειαζόμαστε λοιπόν περισσότερη παραγωγή μπαταριών στη Γερμανία, καλύτερη ανακύκλωση μπαταριών και ταχεία επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας», δήλωσε ο Damasky.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η VDI έχει επτά συστάσεις για τον κλάδο των μεταφορών. Πρώτον, υπογραμμίζει τη σημασία ενός πράσινου δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας. Δεύτερον, η παραγωγή μπαταριών πρέπει να επιβαρύνει λιγότερο το περιβάλλον κι η τοπική παραγωγή τους θα βοηθήσει σε αυτό, όπως κι η ανακύκλωσή τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλεκτρικά, θερμικά ή υβριδικά, ποια είναι πιο αξιόπιστα;

Είναι επίσης θετική για τη χρήση συνθετικών καυσίμων κι ενθαρρύνει την υιοθέτηση των PHEV. Τέλος, συνιστά να βελτιωθούν οι σιδηροδρομικές μεταφορές για τις αστικές μετακινήσεις.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Εμείς να σχολιάσουμε ότι οι εκπομπές CO₂ δεν είναι ουσιαστικά ρύπος κι ότι έρευνες σαν την παραπάνω πρέπει να αξιολογήσουν τους πραγματικά βλαβερούς ρύπους.

Επίσης, να λάβουν υπόψη τους το πόσο συνεισφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην περιβαλλοντική αποσυμφόρηση των αστικών κέντρων, όπου το πρόβλημα είναι εντονότερο.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube