Tesla Model Y: το νέο μεσαίο ηλεκτρικό crossover θα είναι έτοιμο το 2018

Tesla Model Y: το νέο μεσαίο ηλεκτρικό crossover θα είναι έτοιμο το 2018

Το Model Y θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το πολυαναμενόμενο Model 3 και αναμένεται να γίνει το επόμενο best seller της αμερικάνικης εταιρείας

H Tesla είναι έτοιμη για θεαματική αύξηση της παραγωγής της, με δύο νέα μοντέλα που θα έρθουν τα επόμενα δύο χρόνια.

Μαζί με το πολυαναμενόμενο Model 3, η Tesla επίσης θα λανσάρει και ένα μεσαίων διαστάσεων crossover, το οποίο θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα. Το νέο Model Y, όπως πιθανότατα θα ονομάζεται, θα είναι μαζί με το Model 3, μακράν τα πιο προσιτά μοντέλα στη γκάμα της Tesla. Στην Αμερική η αρχική τιμή του Model S θα ξεκινάει από τα 37.000 δολάρια (περίπου €36.000), ενώ το Model Y αναμένεται να είναι ελαφρώς υψηλότερη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Επίσημο: Παρουσιάστηκε το νέο Tesla Model 3 [video]


Ωστόσο ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Tesla, Elon Musk πιστεύει ότι η μέση τιμή των νέων μοντέλων θα είναι υψηλότερη, δεδομένου ότι οι αγοραστές φαίνονται διατεθειμένοι να προσθέσουν επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού. Ωστόσο αν και το νέο Model Y μάλλον θα αποδειχτεί το best seller της Tesla – δεδομένης της ισχυρής αυξητικής τάσης που έχουν οι πωλήσεις των crossover τόσο στην Αμερική, όσο και στον υπόλοιπο κόσμο – ο Musk προσφάτως έγραψε στο tweeter ότι το Model 3 παραμένει η μεγαλύτερη προτεραιότητα της εταιρείας.

Το Model Y το πιθανότερο είναι να παρουσιαστεί επισήμως κάποια στιγμή μέσα στο 2018, με την παραγωγή του να ξεκινά προς το τέλος του ίδιου έτους. Δεν έχουν ανακοινωθεί πολλές λεπτομέρειες σχετικά με τις προδιαγραφές του, αλλά είναι πολύ πιθανό να έχει τις ίδιες ανοιγόμενες προς τα επάνω πόρτες όπως το μεγαλύτερο SUV της Tesla, του Model X.

Το Model Y θα ενσωματώνει επίσης την υποσχεθείσα νέα τεχνολογική πλατφόρμα, η οποία θα επιτρέπει στην Tesla να προσφέρει ολοκληρωμένο πακέτο αυτόνομης οδήγησης. Τα μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας θα εξοπλίζονται με οχτώ κάμερες, που θα επιτρέπουν ορατότητα 360 μοιρών γύρω από το αυτοκίνητο, καθώς και με 12 αισθητήρες υπερήχων. Θα υπάρχει επίσης και ένα νέας (αδιευκρίνιστης ακόμα) τεχνολογίας ραντάρ εμπρός, το οποίο μπορεί να λειτουργεί στις χειρότερες καιρικές συνθήκες. Κι αυτό διότι τα υπάρχοντα ραντάρ μπορούν να ξεγελαστούν σε περίπτωση ισχυρής βροχόπτωσης ή πυκνής ομίχλης.

Ο Musk επίσης ανέφερε ότι το νέο σύστημα ηλεκτροκίνησης έχει μια κεντρική μονάδα που είναι έως 40 φορές πιο ισχυρή από τα προηγούμενα Tesla, την οποία αποκαλεί «υπερυπολογιστή μέσα στο αυτοκίνητο».. Το κόστος της προσθήκης του πλήρως αυτόνομου συστήματος οδήγησης στα νέα Model 3 και Y θα χρεώνεται επιπλέον κοντά στα 10.000 δολάρια. Ακόμα και έτσι πάντως είναι στη διακριτική ευχέρεια των τοπικών ρυθμιστικών αρχών να απαγορεύσουν όλα αυτόνομα συστήματα να χρησιμοποιούνται από οποιονδήποτε χρήστη.

Η πιο σημαντική πρόκληση όμως για το Model 3 αλλά και το Model Y είναι να μπορέσουν να ισορροπήσουν τη σχετικά χαμηλή τιμή τους με την ανάγκη τοποθέτησης μιας μπαταρίας αρκετά μεγάλης ώστε να επιτυγχάνεται μία αποδεκτή αυτονομία. Το βασικό Model 3 θα έχει μία πιο φθηνή μπαταρία, κάτω από τις 60 kWh αλλά και πάλι θα πρέπει να έχει αυτονομία τουλάχιστον 370 χιλιομέτρων. Το πιο ογκώδες Model Y με τη μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια πιθανότατα να χρειαστεί μεγαλύτερη μπαταρία για την ίδια αυτονομία, άρα θα κοστίζει και ελαφρώς περισσότερο.


Η Tesla είναι σε αγώνα δρόμου για να επιτύχει τα επίπεδα παραγωγής που χρειάζονται για να καλύψουν μία πολύ δαπανηρή επένδυση. Η εταιρεία ξόδεψε σχεδόν δύο δις δολάρια από το 2010 σε επενδύσεις όπως το τεράστιο εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών και η επέκταση της παραγωγής, ώστε να μπορεί να φτάσει στις 500.000 μονάδες το χρόνο. Η Tesla πούλησε περίπου 76.000 αυτοκίνητα πέρσι, αλλά ισχυρίζεται ότι ήταν σε θέση να παράγει περίπου 2.000 αυτοκίνητα την εβδομάδα, από το δεύτερο μισό του 2016.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Tesla: Το Business plan της επόμενης δεκαετίας


Με περίπου 400.000 προκαταβολές να έχουν ήδη κατατεθεί για το Model 3, η Tesla προσδοκά να παράγει πολύ πάνω από 100.000 μονάδες του ανταγωνιστή της BMW 3 Series μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Ο Musk προβλέπει ότι η Tesla θα μπορεί να φτάσει τον στόχο των 500.000 αυτοκινήτων μέχρι το 2019. Τα σχέδια για τέτοια αλματώδη ανάπτυξη της εταιρείας σίγουρα θα θέσουν στα όριά τους τις δυνατότητες παραγωγής των προμηθευτών αλλά και του εργοστασίου της εταιρείας στο Freemont της California. Αλλά ο στόχος των 500.000 πωλήσεων είναι κρίσιμος για την κερδοφορία της εταιρείας και για τη διασφάλισή της μακροπρόθεσμα.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube