To Group PSA ζητά από την GM πίσω 500+ εκατ. ευρώ

To Group PSA ζητά από την GM πίσω 500+ εκατ. ευρώ

Οι Γάλλοι λένε ότι η Opel δεν μπορεί επιτύχει τα νέα όρια εκπομπής CO2 και ως εκ τούτου κινδυνεύουν με βαριά πρόστιμα.

Και ξαφνικά ξέσπασε πόλεμος: Η PSA ζητά πίσω από την GM πάνω από 500 εκατ. ευρώ και ο λόγος είναι ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της, η Opel δεν θα ήταν σε θέση να συμμορφωθεί με τους μελλοντικούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς για το CO2. 
 
Έτσι η PSA ως ιδιοκτήτης πλέον της Opel, κινδυνεύει να πληρώσει βαριά πρόστιμα και για το λόγο αυτό ζητά από την General Motors να την αποζημιώσει με την καταβολή μέρους του ποσού που καταβλήθηκε για την αγορά. Η Opel είναι επίσημα μέλος του PSA group από την 1η Αυγούστου 2017. Ο γαλλικός όμιλος έχει καταβάλει 1,3 δισ. ευρώ για την εξαγορά, αλλά σύμφωνα με το Reuters ζητά σήμερα πίσω πάνω από το μισό ποσό. 
 
Ο λόγος; Η πολύ «κακή ισορροπία CO2» της Opel, η οποία θα μπορούσε να αποδειχθεί εξαιρετικά δαπανηρή για την PSA. Πράγματι, μέχρι το 2021, το ευρωπαϊκό ανώτατο όριο για το διοξείδιο του άνθρακα θα μειωθεί από 130 σε 95 g/km. Κάθε υπέρβαση θα τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 95 ευρώ ανά γραμμάριο για κάθε αυτοκίνητο που πωλείται, κάτι που μπορεί να σημαίνει πολλά εκατομμύρια για το group PSA.
 
Η Opel είχε σχέδιο μείωσης των εκπομπών CO2, που στηριζόταν κυρίως στην πρόβλεψη για σημαντικές πωλήσεις του ηλεκτροκίνητου Ampera-e. Το πρόβλημα σύμφωνα με την PSA είναι πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, το οποίο είναι ένα αναβαθμισμένο Chevrolet Volt, δεν θα είναι κερδοφόρο. Σύμφωνα με τις πηγές του Reuters, το σχέδιο αυτό ήταν «μη οικονομικά βιώσιμο», με «τεράστιες απώλειες».
 
Η PSA ανακάλυψε λοιπόν  μετά την εξαγορά πως η Opel δεν θα μπορούσε να συμμορφωθεί στις νέες νόρμες για την εκπομπή CO2. Xαρακτηριστική είναι η δήλωση του Carlos Tavares στο γερμανικό Τύπο που τονίζει ότι «όταν αγοράσαμε την Opel από την General Motors, δεν μας έδειξαν τη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού, ότι δηλαδή δεν υπήρχε σχέδιο για την εκπλήρωση των ευρωπαϊκών απαιτήσεων, όσον αφορά τις εκπομπές CO2».
 
Μένει να δούμε ποια θα είναι η συνέχεια στη συγκεκριμένη διαμάχη που μόλις ξεκίνησε και πώς θα αντιδράσει η General Motors.

 
 
 
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ποια είναι η Opel;
 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube