Μια Opel με παγκόσμιες φιλοδοξίες

Μια Opel με παγκόσμιες φιλοδοξίες

Η Opel στα νέα στρατηγικά σχέδιά της εντάσσει την παγκόσμια παρουσία με την Κίνα, τη Ρωσία, ακόμα και τις ΗΠΑ στο στόχαστρό της.

Η παγκόσμια ώθηση των εξαγωγών της Opel θα μπορούσε να σημαίνει την παραγωγή αυτοκινήτων της στα εργοστάσια του Group PSA στην Κίνα, στη Ρωσία και στο Ιράν.

Θα μπορούσε ακόμη να επεκταθεί μέχρι και στην αμερικανική εγχώρια αγορά, μέσα στην έδρα της πρώην ιδιοκτήτριάς της, General Motors. Στο πλαίσιο του σχεδίου ανάκαμψης PACE, η Opel διερευνά πιθανές νέες αγορές για τα αυτοκίνητά της, έξω από την ευρωπαϊκή κοιτίδα της.

Μέχρι πρότινος, η GM απέκλειε το γερμανικό τμήμα της από το να έχει ισχυρή παρουσία σε χώρες-κλειδιά, όπως η Κίνα. Ο λόγος ήταν ο φόβος της ότι τα μοντέλα της Opel θα ανταγωνίζονταν αυτά των αδελφών Chevrolet και Buick της GM -μερικά από τα οποία βασίζονταν στην τεχνολογία Opel.

Με ολόκληρη την γκάμα της να μετακινείται πλέον σε πλατφόρμες PSA, η Opel έχει πολύ μεγαλύτερη ελευθερία να προωθήσει τις πωλήσεις σε μη ευρωπαϊκές αγορές. «Η Opel θα γίνει παγκόσμια, τέλος», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Michael Lohscheller, παρουσιάζοντας το PACE.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επιχειρηματικό σχέδιο PACE: H Opel ποντάρει ηλεκτρικά για κερδοφορία [video]

Ο Lohscheller δήλωσε ότι η Opel θα εισέλθει σε περισσότερες από 20 νέες αγορές έως το 2022, ενώ η Αργεντινή, η Σαουδική Αραβία και η Ταϊβάν θα είναι μεταξύ των χωρών που χαρακτηρίζονται ως δυνητικές εξαγωγικές αγορές. Η Opel διερευνά επίσης το ενδεχόμενο να πουλήσει αυτοκίνητα στην Κίνα και στη Βραζιλία.

Τα στελέχη της Opel δεν ανέφεραν αν η αυτοκινητοβιομηχανία θα επιδιώξει να πουλήσει αυτοκίνητα στις ΗΠΑ. Ωστόσο, «τίποτα δεν μας εμποδίζει» για μια πιθανή είσοδο στην αγορά της Αμερικής, από τη στιγμή που η Opel θε μετακινηθεί πλήρως από τις αρχιτεκτονικές GM σε πλατφόρμες της PSA, δήλωσε ο Wolfgang Schaefer-Klug, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Opel. Εξάλλου, το Groupe PSA σχεδιάζει την επιστροφή του στις ΗΠΑ και νωρίτερα εφέτος πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Nissan, ο Larry Dominique, ετέθη επικεφαλής του έργου ως εκτελεστικός αντιπρόεδρος της PSA North America.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ποια είναι η Opel;
 

Με τις πλατφόρμες και τους κινητήρες PSA, η Opel είναι τώρα σε θέση να επωφεληθεί από την παγκόσμια παραγωγή του γκρουπ, το οποίο διαθέτει εργοστάσια στην Κίνα και στη Νότια Αμερική, ένα κοινό εργοστάσιο με τη Mitsubishi στη Ρωσία και εργοστάσιο συναρμολόγησης κιτ στο Ιράν. Και έτσι να επανέλθει από την πίσω πόρτα σε κάποιες αγορές ως εγχώριος κατασκευαστής. Αγορές, όπως η Κίνα όπου οι πωλήσεις ήταν χαμηλές στις αρχές της δεκαετίας (5.000 αυτοκίνητα ετησίως) λόγω των υψηλών δασμών στα εισαγόμενα. Είτε αγορές από τις οποίες την απέσυρε η GM, όπως από τη ρωσική το 2015 όταν αυτή κατέρρευσε συνολικά.   
Η Opel θα σταματήσει να εισάγει αυτοκίνητα στην Ευρώπη από τα εργοστάσια της GM στη Νότια Κορέα -τα μίνι Opel Karl/Vauxhall Viva. Kάτι που θα μειώσει τους συναλλαγματικούς κινδύνους και θα αποδεσμεύσει κεφάλαια κίνησης, ενώ παράλληλα θα συμβάλλει στην πλήρωση της παραγωγικής ικανότητας στα ευρωπαϊκά εργοστάσια. Μην ξεχνάμε ότι το σχέδιο PACE στοχεύει τα εργοστάσια να πιάσουν το 100% της παραγωγικότητάς τους μέχρι το 2020.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube